SEGA DREAMCAST SITE

ARCHIWUM:
Czerwiec`2004


02.06.2004 Nowy SBI/Dream Inducer! [news by: M@jk]

Z lekkim poślizgiem (planowo 1 czerwiec), ale za to, nie byle czym obdarował nas burner0 - wydając nową wersję SBInducer (v.4). Te wspaniałe narzędzie (do kompilacji na 1cd ulubionych emulatorów, gierek czy innych programów napisanych z myślą o DC) doczekało się kilku istotnych zmian czyniących tenże program jeszcze bardziej przyjaznym i prostszym w obsłudze 
(info dla naiwnych: Nie, inducer nadal nie tworzy "składanki" z KOMERCYJNYMI grami)

Oto co nowego: 

-Nowy "interface" instalki
-Kompletna lista aktualnie dostępnych paków SBI
-Możliwość dowolnego tworzenia zawartości płyty (dodawanie/kasowanie sbi "na żywo") 
-Kreowanie zarówno pojedyńczego menu (wszystko w 1 kategorii) lub kilku (Emus/Apps/Games/Demos)
-Nowa opcja Sbi2boot zamieniająca plik sbi w 'plain files' 
-Logo 'Consolevision' (Ip.bin) zostało zmienione na logo 'Sbiffy' 
-Koniec z przymusowym wizerunkiem logo (można podmienić na swoje w katalogu Tools\Iplogo.mr) 
-Wszystkie dodatkowe narzędzia zawarte razem z inducerem, zaktualizowane są do najnowszych odsłon
-Przepiękny i zarazem całkowicie nowy wygląd wizualny głównego menu 
-Format SBI nie uległ zmianie - dlatego wszystkie stare paki nadal działają (bez update`u)

Niestety w dalszym ciągu nie uwzględniono odtwarzania muzyki w głównym menu programu, a szkoda :/

Download: www.sbiffy.com 
->http://consolevision.com/members/sbiffy/Sbindv4.exe

06.06.2004 Inhabitants - nowe DEMO! [news by: M@jk]

Tak w ogóle witam wszystkich po krótkiej nieobecności spowodowanej zmianą providera internetowego (przez ostatnie 4 dni byłem odcięty od netu, tak więc prosze wszystkie osoby, które zostawiały wiadomości na GG lub e-mail i nie otrzymały żadnej odpowiedzi - o ponowny kontakt. dziękuję.)

W związku z tym że, S+F Software przymierza się rychłej premiery swojej gry pt. Inhabitants, autorzy gry postanowili udostępnić wszystkim potencjalnym nabywcom nową wersję demonstracyjną (różniącą się znacznie od poprzedniej odsłony BETA). Demo zawiera 3 poziomy w trybie Normal oraz Challenge (zarówno dla 1 jak i 2 graczy). Całość można ściągnąć w postaci:

DISC JUGGLER
NERO 5
PLAIN FILES
SBI

(w kwestii przypomnienia jest to amatorska produkcja, która podobnie jak Feet Of Fury doczekała się komercyjnego wydania. Wszystko dzięki odniesionemu sukcesowi podczas Dreamcast Coding Competition. Kilka fotek z gry znaleźć można tutaj.

UPDATE strony:
Dział EMULACJA (NeoCD/SDL v.7.1, nowe logo DC FANS do Logo Insertera, Dream Inducer v.4)

07.06.2004 Gry z "AtomisWave" na DC? - podpisz petycje! [news by: M@jk]

Podczas tegorocznego AOU w TOKYO dwie uznane japońskie marki: Sega/Sammy oraz SNK Playmore zapowiedziały wspólną pracę nad nowym projektem Arcade-Boardu, kryjącego się pod nazwą AtomisWave. Jak się okazuje owa "salonowa płyta" jest niczym innym jak specjalnie zmodyfikowanym Dreamcast`em! (podobna architektura, podzespoły). Pierwszymi grami jakie mają ukazać się na nowym automacie napędzanym "AW" są: SAMURAI SPIRITS AW, KING OF FIGHTERS 2004 oraz METAL SLUG 6. Teoretycznie osobne wersje tych gier mogą trafić również na DC, wszystko jednak w rękach obu producentów. Apeluje do wszystkich osób: Jeśli zależy Ci aby owe gry pojawiły się również w osobnych portach na DC zachęcam do podpisania specjalnej PETYCJI -> TO NIC NIE KOSZTUJE! A KORZYŚCI MOŻE BYĆ WIELE! - POKAŻMY WSZYSTKIM ŻE W POLSCE RÓWNIEŻ JEST WIELU MIŁOŚNIKÓW DC, KTÓRYM ZALEŻY JESZCZE NA DALSZYM LOSIE TEJ WSPANIAŁEJ KONSOLI!!!

Update:
Dział EMULACJA - kolejny emulator SMD/GENESIS
RECENZJA i SOLUCJA do gry Aero Dancing i [by Rolly]

08.06.2004 Forum czasowo wyłączone :/ [news by: M@jk]

No tego się nie spodziewałem... Plik z emulatorem Obsidian/Lemec (umieszczony wczoraj na serwerze z FORUM) został ściągnięty ponad 2000 razy (!) - niestety jak się okazało, liczba ta przekroczyła znacznie limit dozwolonych pobrań. W związku z tym administratorzy Lycoos wyłączyli dostęp do Forum na 24h (w ramach OSTRZEŻENIA :). Dlatego możecie być spokojni - bowiem Forum powróci "na godzinach". 
Ps. Plik z emulatorem będzie chwilowo nie dostępny (dopóki nie przeżucę go na inny ftp)

12.06.2004 Co nowego słychać? [news by: M@jk]

Prawdopodobnie wkróce mogą ruszyć pracę na portem PeCetowej strategi turowej pt. The Battle For Wesnoth na DC. Jeśli znajdą się odpowiednie osoby, chętne do stworzenia osobnego portu na Dreama (SDL) - wówczas twórcy gry są gotowi zaoferować swoją pomoc w projekcie. Tak więc jeśli posiadasz odpowiednio duże umiejętności, zasoby i ilość wolnego czasu - skontaktuj się z developerami gry! (myśle że Reaper podołał by temu zadaniu, tym bardziej że niektóre jego projekty są oparte na SDL, jak choćby Neo-Geo CD emulator)

Oficjalna strona TBFW

UPDATE

Recenzja: Zero Gunner 2 (by Hunter)

Forum jest już sprawne, aczkolwiek jest w trakcie upgrade`u (tak więc chwilowo mogą wystąpić problemy, podczas wysyłania nowych postów). Jednocześnie chciałbym zakomunikować iż trwają prace nad przeniesienem całego Forum (jak i również strony DC FANS) na nowego ftpa obsługującego PHP i MYSql (jeśli ktoś dysponuje takowym i byłby zgonny udostępnić - proszę o kontakt). Apeluje również do potencjalnych sponsorów - najbardziej rozbudowany serwis o konsoli Dreamcast w polsce jest gotowy do wszelkiej współpracy. Potrzebujesz reklamy? - możemy Ci ją zapewnić! www.DREAMCAST.pl -> ten adres zna każdy fan DC.

Ps. celowo pomijam info na temat nowej odsłony Chankast v.2.

13.06.2004 NeoCD/SDL v.8 [news by: M@jk]

Jak informuje Reaper prace nad następną wersją emulatora poczyniły ogromny krok ku doskonałości - dzięki sporej optymalizacji kodu i całkowitemu wyłączeniu opcji Frame Skip - prędkość emulacji skoczyła o dobre 10 fps`ów (!) co daje niemalże pełne 60 klatek w więszkości gier. Sam autor wraz z resztą ekipy współtworzącej nie kryje swej dumy nad tak udanym postępem: "Jestem bardzo szczęsliwy, wszyscy razem pracowaliśmy jak zgrana drużyna, dzięki czemu widoczne są tego efekty. Wydarzenie te jest dla mnie bez wątpienia najlepszym dniem, jaki miałem okazje przeżyć w całej histori sceny DC - wszystko to powoduje widok emulacji z PEŁNĄ PRĘDKOŚCIĄ względem oryginału (...) to najlepsza wersja "pod słońcem" przy niej poprzednie v7.1 wydaje się być potwornie wolne" - tyle nasz znajomy z IMR TECHNLOGY. Tak więc z niecierpliwością oczekujemy kolejnej odsłony NeoCD/SDL, która planowo ma się pojawić na dniach...

Update
Któż by się spodziewał - nie minęły jeszcze 24h a Reaper już postanowił uraczyć nas kolejną wersją wspaniałego emulatora Neo-Geo CD oznaczoną numerkiem #8;

Lista udoskonaleń:

- Renderowanie video za pomocą PVR, nigdy więcej z użyciem SDL
- Filtrowanie PVR dla uzyskania płynnej grafiki 
- Zlikwidowanie opcji Frameskip
- Większa prędkość +10fps
- Wszystkie problemy z uciętym brzegiem ekranu - naprawione
- Lepsza obsługa VGA
- Redukcja kodu/optymalizacja
- Wiele gier działa z pełną prędkością

Wady:
- Nie wszystkie gry działają z pełną prędkością
- nadal brak dzwięku

Jako przykład perfekcyjnie emulowanej gry podaje sie Aero Fighter 2 (oczywiście takowych jest więcej...) Download na IMR TECHNOLOGY (plain files) i podstrona: EMULACJA/NEOCD.

14.06.2004 BEATS OF RAGE - Ekstra Mod [news by: M@jk]

Świerze informacje na ww. temat możecie śledzić zawsze w specjalnym temacie na naszym Forum. Jednak pojawiła się nownika którą postanowiłem zamieścic na głównej stronie. Otóż w czasie gdy wielkimi krokami zbliża się trzecia część sagi Shenmue, dlaczego by niestworzyć Shenmue BOR ? - żaden problem! Tylko spójrzcie na te screeny:

Jak widać sylwetki zarówno Ryo Hazuki jak i LanDi są bardzo fachowo odwzrowane. Oczywiście sprite`y nie pochodzą z prawdziwego Shenmue :) tylko z pewnej gry, w której jednym z głównych bohaterów jest Billy Lee. Całość oczywiście odpowiednio podrasowano i zmieniono pod kątem produkcji mistrza Yu Suzukiego (łącznie z odwzorwaniem prawdziwych ciosów i technik!). Zapowiada się BARDZIEJ niż wyśmienicie - oby tylko autorowi projektu nie zabrakło chęci do dalszej pracy...

16.06.2004 Wieści ze sceny... [news by: M@jk]

uDCdivx beta5

Mekanaizer wydał nową wersją beta, jego nieoficjalnego divx playera dla DC (bazującego na orygilanym porcie Marc`a Dukettes`a). Zmiany nie są rewolucyjne, ale przetestować warto:

- większa stabilność
- nowy system "cache"
- lekkie zwiększenie prędkości
- niektóre "rzeczy" zostały dodane

http://www.dcemu.co.uk/udcdivx.shtml

"Alicja w krainie DC" v.2.1

Francuzi po zwycięstwie nad Anglią nie osiedli na laurach (lol). Niejaki Patbier dokonał kilku mniej lub bardziej istotanych zmian w swojej grze i postanowił wydać jej nową odsłonę.

Lista zmian (od czasu wersji v.2.0):
- nowe renderowanie grafiki (zauważalne zwłaszcza przy zoomie) 
- więcej muzyki (tylko podczas etapów platformowych) 
- dopracowane skoki 
- ścieżka do ukończenia gry była zbyt trudna od odnalezienia, teraz jest prościej 
- 1 bonus level (karcianka) 
- poprawiono kilka błędów 

Grę w postaci obrazu płyty można ściągnąć tutaj. Pak SBI na Sbiffy
(Chankast emuluje Alicję - dlatego z powodzeniem można go użyć do testów)

DC Homebrew po liftingu...

Największe "źródło" amatorskiego stuffu - strona DC Homebrew przeszła małą renowację, zarówno adresu jak i oprawy wizualnej. Wszystkie osoby mające zapotrzebowanie na pliki związane z działalnością DeCekowej sceny niech kierują się pod poniższy adres:

http://www.dchomebrew.org/

17.06.2004 Neocd/SDL DC v.8.1 [news by: M@jk]

Analogicznie jak w przypadku wersji 7.0, Reaper zaraz po wydaniu poprzedniej edycji (v.8) "wyłapał" kilka pomniejszych niedoróbek i czym prędzej wydał mały update do poprzedniej odsłony. Oto lista usprawnien:

- Program samoczynnie informuje o tym że, gra aktualnie się wczytuje (podczas bootowania)
- Naprawiono błąd w kodzie, który uniemożliwiał granie w Samurai Spirits Rpg
- Selektor regionów znowu działa (w poprzedniej wersji został przypadkiem pominięty)
aby go uruchomić należy przycisnąć START podczas podmieniania płyty z emulatorem na grę
- Dodano kompilator flag dla zyskania szybkości, a nie miejsca (?)
- Dodano obsługę dzwięku w kodzie programu (!) z tym że opcja ta jest aktualnie domyślnie wyłączona, ze względu bardzo niskiej szybkości działania
- Zauważalny lekki skok szybkości w niektórych grach (choć w Metal Slug, nadal zdarzają się sporadyczne spowolnienia)

Najnowszą wersję tegoż emulatora można już ściągnąć ze specjalnej podstrony działu EMULACJA bądz też ze strony autora programy: IMR TECHNOLOGY.

18.06.2004 Tajemniczy "Project L" - zdemaskowany! [news by: M@jk]

Jakiś czas temu niejaki BlueCrab (jeden z aktywniejszych przedstawicieli decekowej sceny) informował iż jest w trakcie prac nad tajemniczym projektem pod kryptonimem "Project L" - dziś nadszedł dzień w którym "błękitny krab" postanowił ujawnić całą swoją dotychczasową pracę, wszystko w zasadzie wyjaśnia poniższy screen:

 

Dla tych którzy, nadal nie wiedzą "o co chodzi jakby" spiesze z wyjaśnieniem iż powyższe zdjęcie prezentuje BIOS konsoli SEGA SATURN - tak, został on uruchomiony na DC (!) w najbliższych dniach możecie spodziewać się pierwszej wersji testowej (dobra możecie już zbierać szczęki...). 
Ps. Niespodziewajcie się narazie zbyt wiele po tym emulatorze - obecnie uruchamia on TYLKO bios i nic więcej (na dodatek dość wolno...) na komercyjne tytuły przyjdzie nam troche poczekać.

Strona autora projektu

21.06.2004 Scenowe wieści... [news by: M@jk]

Giana`s Returns - klasyczne plansze potwierdzone!

Jak poinformowali nas twórcy "Powrotu Gianny" Manfred Trenz (człowiek odpowiedzialny za wystrój lokacji w oryginalnym GS) zgodził się na wykorzystanie jego prac w Gianna Returns. Niestety engine na którym działa obecna Gianna nie jest do końca kompatybilny z oryginalnym - co za tym idzie nie wszystkie elementy poziomów zostaną odwzorowane w 100%, autorzy szacują iż uda się je mimo wszystko zrekonstruować w 95%.

Project L -> Yabause-DC

BlueCrab udostępnił oficjalnie download tego bardzo wczesnego emulatora SEGI SATURN na DC, tym samym nadając mu oficjalną nazwę Yabause-DC. Program w postaci żródłą bądź paku SBI można ściągnać z odpowiedniej pod strony serwisu Consolevision (uwaga całość nie zawiera niezbędnego BIOSu i należy go zdobyć samemu)

Co w następnej wersji NeoCD/SDL ?

Ian Micheal "Reaper" jak zwykle podkręca nieco atomsfere panującą wokół kolejnej odsłony jego wspaniałego emulatora, prezentując nowinki na temat tego co można spodziewać się w następnej wersji:

Nowa wersja zawierać będzie m.in. pierwszy działający system bazy danych (?). Naprawiony będzie system wyświetlania cieni, dodany zostanie super "wyrazisty" filtr, wyostrzający znacznie jakość wyświetlanej grafiki, po za tym na ekranie pojawiać się będzie stosowny napis podczas zapisywania stanu gry.

Szybkość działania gier wbrew pozorom ponownie wzrosnie (!). Głównie dzięki ponownemu zaimplementowaniu opcji Frame Skip (tylko dla gier, które tego wymagają). Dlatego nim ukaże się kolejna wersja, będzie potrzebne dodatkowe 4-5 dni na testy gier, czy przypadkiem po wprowadzeniu zmian niektóre z nich nie przestaną działać poprawnie.

Na koniec zła wiadomość - kod programu odpowiedzialny za efekty dzwiękowe aktualnie zwiesza większość gier. Dlatego w następnej wersji ponownie zabraknie obsługi dzwięku.

23.06.2004 Garść nowinek. [news by: M@jk]

GenesisPlus - nowa wersja testowa (W.I.P.)

Will Sams (aka Storminator16) udustępnił do ogólnego użytku nową wersję testową emulatora Sega Mega Drive, oto kilka słów od autora:

"To przed-premierowa edycja portu BlackAury Genesis Plus z użyciem nowego menu Speuda i kilku poprawek w kodzie dokonanych przez Ice88 (Warmtoe). Całość jest w formacie ELF, dlatego aby odpalić to na DC (np. DEMOMENU/DC HAKKER) musisz stworzyc z tego plik binarny "scramble" za pomocą programu Elf2bin. Jestem pewien iz wydanie tego emulatora w postaci bin`a zabiło by niejeden serwer :)"

>Testy nowej wersji na przykładowych grach<

Notka na temat posługiwania się nowym menu Speuda:

Swobodne przeglądanie zawartośsci płyty i obsługa wszystkich najpopularniejszych formatów romu (wszystko co nie jest katalogiem lub plikiem o rozszerzeniu: zip/ZIP, gz/GZ, bin/BIN, smd/SMD jest pomijane) 
Góra/dół poruszanie kursorem, lewo/prawo zmiana strony
przycisk A otwiera katalog/uruchamia ROM.to open a dir or launch a ROM. 
przycisk B otwiera nadrzędny katalog 
przycisk X zmiana rozdzielczości pomiędzy 640x480 (domyślna) a 320x240.
przycisk Y włącza/wyłącza dzwięk 
Podczas gry aby powrócic do menu nalezy wcisanac L+R+Start

Jeśli wykryjecie jakieś błędy możeci poinformować o tym autora projektu :)

Download:
http://homepage.ntlworld.com/ian_edwards/ice88/gpdc.zip

lub gotowe SBI:
http://www.sesonsite.com/Ten-321/DCStuff/SBI.shtml

Space Channel 5 part 2 po angielsku?

Grupka ambitnych osób postanowiła sobie za zadanie przetłumaczenie (wraz z mówionymi dialogami) świetnej gry tanecznej na DC pt. Space Channel 5 part 2 (notabene gra w bardziej zrozumiałym języku ukazała się tylko na PS2). Tak czy owak część prac została już zakończona jeśli jesteś zainteresowany współpracą bądź dalszymi losami tegoż projektu kieruj się na te FORUM

Nowe na stronie:
ScReEn MiEsIąCa (podesłał Hunter)
Solucja do Alone In The Dark IV (Edward Carnby)

24.06.2004 Genesis Plus - Preview 2 [news by: M@jk]

Jak widać motywacji do dalszej pracy nad emulacją Sega Mega Drive nie brakuje! Nie minęło jeszcze 24H a tym razem BlackAura dokonał kilku zmian (nie ma jak praca zespołowa!) w Genesis Plus - wszystko po to aby przybliżyć poziom emulacji do oryginału... 

Download źródła i SBI dostępny na Consolevision

24.06.2004 PBA Tour Bowling - PAL/JAP Fix [news by: M@jk]

Jakiś czas temu pojawiła się specjalna łatka do "nigdy nie wydanych" kręgli na Dreama. Dzięki niej PBA Tour Bowling działa i nie resetuje się podczas gry na konsolach PAL/JAP (przedtem można było zagrać tylko na konsoli USA). Patch znajdziecie na tej stronie Megalexxx, natomiast poradnik na temat "łatkowania" w dalszym ciągu dostępny jest w dziale FELIETONY.

27.06.2004 Kolejne kroki ku doskonałości... [news by: M@jk]

NeoCD/SDL v.9.0 (WERSJA TESTOWA!)

Przede wszystkim zmianie uległo "główne jądro napędowe" emulatora - teraz całość hula na opracowanym przez Stefa D. - C68k. Co dzięki temu zyskaliśmy? potwornie wielką prędkość emulacji!! M.in takie gry jak: Rally chase, 3count bout, Metal slug1 Aero fighter 2,Last resort, Street slam, Ragnagard, Windjammers, Super side kicks 1,Pulstar Magic drop 2 - działają z prędkością bardzo zbliżoną do oryginału, z ciągłą obsługą muzyki i bez omijanych klatek (!). Zauważalny jest również nowy ekran głwónego menu wraz z przygrywającą muzyką w tle (całość przygotowana przez Vampirica - twórcę modu Castlevania). Dodatkowo Ian zagwarantował iż finalna wersja emulatora będzie zawierać efekty dzwiękowe oraz opcję dowolnego ustawienia Frame Skip. Dlaczego ta wersja została nazwana "testową"? ponieważ Reaper nie miał już czasu aby sprawdzic czy niezawiera ona jakies "przypadkowe" błędy, a w związku z tym że całość była już gotowa - nie było sensu opóźniać jej wydania. Tym razem to my możemy zabawić się w BETA testerów - wyłapując pewnie niedoskonałości, które jak mniemam zostaną zlikwidowane w wydanej lada dzień małej aktualizacji w postaci wersji 9.1

Download (plain files): IMR TECHNOLOGY (wrzucilem tez obraz płyty do działu EMULACJA)

Genesis Plus - Preview 3

Prace nad emulacją SMD również idą pełną parą - o czym może świadczyć już trzecia odsłona tego jak się okazuje najlepszego (z legalnych) emulatorów "starszego brata DC" - Prędkość emulacji w niektórych tytułach sięga nawet 100% (!) dodatkowo można włączyć też dzwięk (temu akurat do ideału brakuje jeszcze sporo). Naprawdę warto zobaczyć w akcji ten "udawacz" - jego download znaleźć można na specjalnej podstronie serwisu Consolevision



 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768