SEGA DREAMCAST SITE

ARCHIWUM:
Listopad`2004


03.10.2004 Amatorskie gierki [news by: M@jk]

White Knight Ascension

Pod tym tytułem kryje się nowa chodzona bijatyka 2d, hulająca na silniku Quake`a (specjalny mod). Zdaniem autora, owa pozycja jest na tyle udana iż zostawia w cieniu nawet tak niezwykle popularny Beats Of Rage. Pierwsza przedpremierowa odsłona gry, zawiera następujące rzeczy:

- System bloków i kontrataków
- Możliwość wykonania combosów zarówno w powietrzu jak i na ziemi
- 2 odmiany przeciwników; rycerze i psy
- Kilka poziomów, żaden z nich nie jest jednak w pełni ukończony
- Gra wzorowana głównie na Golden Axe, ale znajdziesz w niej również elementy Streets Of Rage i Guardian Heroes
- Wstęp, intro i ekran tytułowy
- Całkowicie dopracowany system kolizji i detekcji ciosów

Po więcej szczegółów, screeny i download kierujcie się na:
http:/www.dcemulation.com/phpBB/viewtopic.php?t=57434

Nowy PEŁNY mod dla BORa.

Hatchet Ninjaz to propozycja raczej dla dojrzałego odbiorcy (18 lat :) ze względu na obecne w niej sceny "kreskówkowej" nagości. Całość utrzymana w orientalnych klimatach. Screeny + Download pod tym adresem.

10.10.2004 Sosnowiec i Katowice to od teraz i M@jka "dzielnice"
 
[news by: Nati]

Kilkudniowy brak newsów spowodowany był wizytą Przemka w moim rodzinnym mieście :D. Dnia 8.10 (piątek) byłam mocno podekscytowana jego przyjazdem. Po godzinie 14.00 był już w Katowicach po czym skierował się w stronę redakcji PSX Extreme. Po ponad 3 godzinach Dybek wraz z M@jkiem przyjechał do domu. Nie będę ukrywać jak bardzo byłam zdenerwowana jego wizytą. Gdy tylko pojawił się w mieszkaniu wręczył mi piękną, czerwoną róże. Kiedy opadły juz emocje zasiedliśmy do kolacji i..... zaczęliśmy grać w "Space Channela 5 part 2" i "Soul Calibura" (wygrałam 16 : 14:D). W między czasie odwiedził Nas Hauwa.
Gdy nadeszła godzina 22.00 ( M@jk, Dybek, Hauwa, Świstak i Koszyk) pojechali do redakcji na całą noc. Nie wiem co się tam działo, ale przypuszczam, że byli w stanie nieważkości :D.
Kolejnego dnia gdy "moi bohaterzy" wrócili już do domu, zabraliśmy się do grania w Silent Hilla 2. Po długim spacerku Jamesa przez mroczne miasteczko zrobiliśmy sobie chwile przerwy na pyszniutki obiadek przygotowany przez moją Mamę. Po skonsumowaniu posiłku M@jk i Dybek zabrali mnie do redakcji PE. Zastaliśmy tam Lokiego, jego żonę (Magdę) oraz Stara. Pograliśmy m.in. w "Fatal Frame 2", "Tokyo Bus", "PES 4", "Fifa 2005". W trakcie jakże sympatycznego pobytu w redakcji udałam się z Przemkiem na spacer....;). Około godziny 20.00 wróciłam z Dybkiem do domu po czym słodko zasnęłam śniąc o....( :D :D słodziutkim Sonicu).
Jestem bardzo zadowolona z przyjazdu M@jka, odebrałam go jako osobę posiadającą wielkie....poczucie humoru :D, jest miłym i sympatycznym mężczyzną i dodam także, że jest bardzo wrażliwy :P. Szkoda, że dzisiaj wyjeżdża mam nadzieje, że jeszcze nie raz odwiedzi mnie i Dybka;)

12.10.2004 Scenowe wieści [news by: M@jk]

"Łokej" ludzie wróciłem, tak więc jedziemy z zaległym stuff`em:

Co z "Powrotem Gianny" ?

Ano "kapa", główny programista 'CHN' odpowiedzialny za kod źródłowy Gianna Returns - zaginął, tzn. nie daje znaku życia od marca`04. Co to oznacza w praktyce? BRAK KODERA = BRAK FINALNEJ ODSŁONY. Sytuacja o tyle nieciekawa, że zważywszy na fakt iż gra została ukończona w 95%, dodane zostały także wszystkie nowe poziomy i ścieżka dźwiękowa z pierwowzoru. Brakuje tylko ostatniego szlifu aby ukończyć projekt. Tak czy owak bądźmy dobrej myśli, że mimo wszystko "zguba" się znajdzie, a finalna Gianna ujrzy światło dzienne.

Emulator VMU na DC

To znakomita alternatywa dla osób nie posiadających oryginalnej karty pamięci SEGI, bądz też tych, którzy ją mają ale ubolewają nad dość szybkim zużyciem zdecydowanie nietanich baterii. Tak czy owak teraz każdy może zagrać w mini-gierki na ekranie swojego TV, obecna wersja 1.9 dostępna jest w postaci źródła oraz pliku binarnego dla AmigaOS i rzecz jasna DC.

->
http://www.dcemu.co.uk/softvmsdc.shtml


Polski mod do BORa!


Tak, to nie żaden fake! Prawdopodobnie już za tydzień pojawi się pierwsza wersja (alpha) moda do BEATS OF RAGE osadzonego w polskich realiach (przynajmniej jeden z etapów, będzie zawierał scenerię rodem ze Śląska). W każdym razie całość będzie prawdziwym "bitkowym" mixem; bowiem zawarto w nim elemetny takich gier jak Final Fight, Double Dragon czy Mortal Kombat. Tak czy owak - Świstak, czekamy na kolejne info.

Amatorskie gierki

W między czasie pojawiły się kilka scenowych gierek; Dodgin' Diamonds 2 (port klasycznej strzelaniny), Dumbbell 1.3 (dość specyficzna gierka przypominająca w założeniach kultowego snake`a), DCSquares 1.1 (bardzo przyjemna zręcznościówka, polegająca na zbieraniu czarnych kwadratów, omijając przy tym ich czerwone odpowiedniki -> wersja PC - Flash). Download wszystkich gierek możecie znaleźć na stronie DCEmu.

Na koniec jeszcze greetzy dla: Dybka, Koszyka, Świstaka, Hauwy i Nati. 
Space Channel 5 part 2 - w trybie kooperacji only for HC gamers :>
Stay tuned & enjoy the new screen of the month.

12.10.2004 Dobra i bardzo przykra wiadomość... [news by: M@jk]

Może zacznę od tej dobrej;

Niejaki 'Mr Q' wydał pełną wersją swojego MODa do BEATS OF RAGE pt. Hyper Final Fight. Całość oczywiście bazuje na wspaniałej i jakże kultowej bijatyce z automatów, która zapewne do dziś, u niejednego z was wywołuję łezkę w oku podczas wspomnienia.

Co ciekawego możemy zobaczyć w HFF?

-10 grywalnych postaci!: Haggar, Cody, Guy, Z-Cody, Z-Guy, Carlos, Maki, Guile, Cammy and Feilong.

-2 mody: Final Fight 1&2

-4 odmienne ścieżki dzwiękowe dla obu modów: zawierające dzwięk z cps-1 (zero) oraz remix (alpha).

-Utwory muzyczne zaczerpnięte zostały z następujących gier: Final Fight (CPS1), Captain Commando (cps1), Knights of The Round(cps1), Final Fight 2 (snes), Final Fight CD (sega), i kilku innych gier znanych z Super Nintendo

-Ponad 30 odmiennych przeciwników!

-Więcej "żyć" na wstępie niż w przypadku BoR:Remixed, zważywszy na fakt iż ów mod jest trudniejszy niż oryginalny odpowiednik na automacie.

Hmm myślę że, więcej nikogo nie trzeba bardziej zachęcać do
downloadu tego moda, który już teraz z miejsca wskoczył na pierwsze miejsce, mojego prywatnego rankingu BORa.




Teraz czas na bardzo smutną wiadomość...

Ian Micheal znany również pod pseudonimem Reaper, założyciel IMR Technology, mający na koncie wiele znakomitych tworów scenowych (jak choćby emulator Neo-Geo CD, pojedyńcze gry Arcade czy znakomity port pecetowego "kłeja" - RadQuake). Podjął decyzje zakończenia kariery na DeCekowej scenie. Na jego stronie "domowej" możecie przeczytać obecny status jego ostatnich projektów (NeoCD/SDL oraz RadQuake) a także prywatną notkę, w której żegna się z wszystkimi fanami "makarona".

Z tego miejsca pozostaje mi jedynie podziękować mu za wszystko.
Big THX Ian, for all your work.

20.10.2004 Halo Dreamcast! żyjesz tam jeszcze?!! [news by: M@jk]

Blisko tydzień trwała kolejna przerwa w newsach, szczerze mówiąc nie było przez ten czas o czym pisać. Po odejściu Reapera z DeCekowej sceny, "umarło" jakby coś więcej. Na temat najbardziej oczekiwanych, kolejnych odsłon emulatorów Atari ST i Amiga 500 słuch całkowicie zaginął, co więcej pozostałe "ambitne" projekty (GBA? N64?? Saturn???) również odeszły w zapomnienie. Od dłuższego czasu panuje moda na rozpoczynanie prac nad nowymi programami, a następnie regularnie się ich nie kończy :/. Szkoda. Co nowego na scenie? Ano Kolejne dejavu, trwają pracę nad emulatorem TG16 (PC Engine), obecnie udało się na nim odpalić 1 tytuł (Soldier Blade). Autor programu narazie nie udostępnił żadnej wersji programu do testów. Ponadto GPF rozpoczął pracę nad emulatorem kieszonsolki Neo Geo Pocket Color (notabene już jeden takowy istnieje, ale do ideału mu daleko). Obecna wersja 'NeoPop' działa wolno i na dodatek tylko pod Chankast`em (heh świetnie, szkoda że ktoś nie wpadł na pomysł aby emulator na DC, działał najpierw właśnie na tej konsoli :). Również brak downloadu. Z kolei dla wielbicieli modów do Doom`a pojawiła się nie lada gratka! Doom II: Quake 2. Całkowita aranżacja "drugiego Dooma" bazowana na kontynuacji Quake! Pomysł jak i samo wykonanie na pierwszy rzut oka stwarza znakomite wrażenie.
Po "więcej" na ten temat kierujcie się
tutaj.

26.10.2004 Scenowe wieści [news by: M@jk]

Nowe Mody do BORa

Pojawiły się 3 nowe dema znanych już konwersji:

Alien Vs Predator: Aftermath [demo 2, następna odsłona będzie finalną wersją]
The Search For Athena[demo 2]
Xmen Vs Street Fighter

Natomiast jeśli chodzi o samego BEATS OF RAGE, to całkiem niedawno została wydana jego zmodyfikowana wersja, zawierająca jako poprawkie obsługę wibracji oraz wsparcie dla 50hz (PAL). http://www.dcemu.co.uk/borrumble.shtml


Hu-Go! wkrótce na DC?

Wszystko wskazuje na to iż biblioteka dostępnych gier na naszego Dream`a wkrótce powiększy swoje zasoby, bowiem prawie gotowy jest już port emulatora PC-Engine, znanego zwłaszcza posiadaczom PC pod nazwą Hu-Go!. Więcej na ten temat (w tym screen z pierwszej, emulowanej gry na DC) znajdziesz na stronie: http://www.zeograd.com/


The Ascension Of Vigil - nowa wersja.

Niejaki 'Tyne' - twórca chodzonej bijatyki na "silniku" Quake`a, dokonał kilku istotnych zmian w swoim wyjątkowo oryginalnym projekcie i postanowił całość zaprezentować opini publicznej :) więcej na ten temat dowiesz się na tym FORUM


Dreamcast + HDD + karta sieciowa?

Niewiarygodne? a jednak prawdziwe! Mało tego owe "combo" ponoć nawet działa! Wszystko za sprawą pewnego młodego, ambitnego studenta z Japonii Kiyoshi IKEHARA, który po kilku modyfikacjach zdołał te urządzenia podpiąć pod "makarona". Zapraszam wszystkich do przejrzenia 3 poniższych linków (które podesłał mi niejaki Błotniaks - thx.)

http://hw001.gate01.com/ikehara/dc/dcwdc.html
http://hw001.gate01.com/ikehara/dc/gallery.html
http://hw001.gate01.com/ikehara/dc/dcne.html

31.10.2004 Famitsu oceniło Baldr Force Exe [news by: M@jk]

Kolejna nowa gra na DC jest już faktem, ma już za sobą kilka dni po premierze (28 październik). Największy w Japonii magazyn poświęcony konsolowej rozgrywce przyznał mu następujące noty: 8/8/7/6. O grze wspominałem nieco wcześniej na łamach kącika Dreamcast Lives 4ever. Jak tylko uda mi się zagrać w te cacko, zdam wam z tego odpowiednio obszerną relację.




 

28.10.2004 GTA na NES`a !!! [news by: M@jk]

No nieźle, a myślałem że już mnie nic nie zaskoczy w temacie "Pegaza", a tu taki numer. "Grand Theftendo" jest portem oryginalnego Grand Theft Auto III dla konsoli Nintendo Entertainment System (NES), w Polsce znanego również pod "pseudonimem" Pegazus. Gra została stworzona od nowa, działa w 8 bitach, w rozdzielczości 256x240 (2 bity kolorów x 2 bity palety), napędzana prockiem 1.79 Mhz, napisana jest w całości w Assemblerze! (język programowania). Zawiera pełnowartościowe miasto Portland. Wszystko to stworzyła zaledwie jedna osoba: Brian Provinciano, brawo za ten niezwykle ambitny projekt. Download gry dostępny będzie całkowicie darmowo, jak tylko gra zostanie w pełni ukończona. Zapraszam wszystkich na oficjalną stronę projektu: http://www.grandtheftendo.com/

Co z tym wszystkim ma wspólnego DREAMCAST? Ano chyba nie muszę nikomu przypominać jak dobrze emulowany jest Nes na naszym makaronie, dlatego też odpalenie tego cacka, na naszej konsoli to czysta formalność.


 

16.11.2004 DC FANS still alive! [news by: M@jk]

Po ponad dwutygodniowym milczeniu, postanowiłem powrócić! I pokazać tym samym, wszystkim niedowiarkom i "zdrajcom" że, DC FANS nigdy nie umrze, będzie żyło tak długo jak tylko będą nadal osoby, które będą go użytkowały i los "makarona" nie będzie im obojętny (wielki dzięki za wszystkie "ciepłe słowa" przesłane mailem). W tym miejscu szczególne FAKI dla wszystkich pseudo-fanów, którzy przez długi czas "kochali" tę konsolę, a jak nadarzyła się odpowiednia okazja, zwyczajnie sprzedali ją za "bezcen", co by zyskać nieco więcej funduszów na czarnulę czy eXa - zero szacunku, sentymentu czy po prostu całkowity brak honoru. Żałosne. Oczywiście zdaje sobie sprawę że żyjemy w biednym kraju, gdzie każda złotówka się liczy, ale żeby w taki sposób pozbywać się "maszynki" z która przeżyło się tak wiele wspaniałych chwil? Dalszy komentarz pozostawiam każdemu z was, przemyślcie moje słowa zanim popełnicie błąd, którego będziecie potem żałować. Co słychać na scenie? ano nie za ciekawie, z bardziej istotnych wiadomości warto wspomnieć o tym że projekt Reapera: NeoCD SDL jednak nie umarł! Przejął go 'Chui' i dokładnie na święta Bożego Narodzenia postara się przygotować jego nową wersję! Ponadto jego 2 mega-udane projekty (emulator Amigi i Atari ST) są w dalszym ciągu w trakcie tworzenia, jako pierwsza uderzy nowa odsłona DCaSTaway (już wkrótce, prawdopodobnie na dniach). Zawierać będzie m.in. poprawioną obsługę klawiatury/joysticka, zwiększy się także lista kompatybilnych gier. Z kolei update do UAE4All przewidziany jest dopiero na wiosnę 2005 :/ no cóż lepiej późno niż wcale.

Chciałbym także prosić was o przesyłanie maili z życzeniami i prośbami na temat tego co byście chcieli jeszcze przeczytać na naszej stronie, czego wam brakuje lub z czym macie problem, a nie znaleźliście na niego tutaj odpowiedzi. Pozdrawiam i 3mcie się ciepło, bo ostatnio coś łatwo się przeziębić.

 

22.11.2004 Co tam słychać w wielkim świecie? [news by: M@jk]

DCaSTaway Beta-2

Czekaliśmy, czekaliśmy i się w końcu doczekaliśmy! Przed wami nowa odsłona świetnego emulatora Atari-ST dla konsoli Dreamcast. Lista zmian od ostatniej wersji, prezentuje się następująco:

- Poprawiono obsługę klawiatury/joysticka (większość gier działa teraz poprawnie)
- Poprawiona obsługa myszki
- Naprawiono problemy z jasnością
- Opcjonalna pionowa synchronizacja
- Selektor 50/60 Hz
- Lepsza obsługa dźwięku
- Możliwość odkrycia/schowania wizerunku wirtualnej klawiatury
- Przycisk na padzie 'X' skonfigurowany jako ST-key z klawiatury.
- Menadżer plików wyświetla teraz dłuższe nazwy plików


Po download i dodatkowe informacje kierujcie się do specjalnej podstrony działu
EMULACJA/DCASTAWAY

Nowa, pełna wersja modu do BORa

MrQ® uderza ponownie, tym razem z drugą częścią Hyper Final Fight, będącą zarazem finalną odsłoną jego serii modów z gier FF. A oto co ciekawego zobaczymy w HFF2

6 grywalnych postaci: Haggar, Cody, Guy, Lucia, Carlos oraz DeeJay
Nowi wrogowie i bossowie
7 całkowicie nowych poziomów
Dodatkowy tryb gry: EX Boss Rush mode (ukończ grę aby go odblokować!)
2 rodzaje ścieżki dzwiękowej: Classic (automaty) lub Streets of Rage (megadrive)
Nowe animowane scenki

Download -> Gamikaze

Natomiast jeśli chodzi o maile, które ostatnimi czasy do mnie przesyłacie, to najczęściej pojawia się w nich problem korzystania z internetu na DC, w związku z tym postanowiłem zaktualizować poradnik INTERNET i DC (FELIETONY), wszystkich zainteresowanych zapraszam do ponownego zapoznania się z owym artykułem.

 

26.11.2004 "Ożywienie" na DeCekowej scenie [news by: M@jk]

No nareszcie coś tchnęło nowego ducha w "makaronowych" scenowców, pojawiło się trochę niezłego softu, z czego kilka rzeczy naprawdę zaskoczyło, ale po kolei...

Emulator DOSa na DC!

Tak! To nie żadna ściema, teraz można to oficjalnie potwierdzić i samemu przetestować;
Bhole był do tej porym emulatorem DOS/386 dla PeCetów, a teraz również i dla DC. Ten pierwszy, historczyny emulator DOSa dla DC obecnie odpala zaledwie "garstkę" starusienkich gier (głównie pozycje od Windmill Software), ale w przyszłości lista działających gier na pewno się powiększy. Obsługiwane gry:

Round 42
Moon Bugs
Styx
Exterminator
Rollo and the Brush Bros.
Transylvania
Livingstone

Po download+dodatkowe info kierujcie się na
DCEmu.


Nowe, amatorskie gierki

Pojawiło się ich dość sporo. Co ważne, warto zwrócić na nie uwagę i przetestować.

New SuperPang 0.1 - to gra na motywach znanej (zwłaszcza z salonów Arcade) i lubianej gry. Całość polega na strzelaniu do latających po planszy kulek, każde trafienie pomniejsza je o połowę. Zniszczenie wszystkich kulek na ekranie przenosi na kolejny poziom.


http://www.dcemu.co.uk/superpang.shtml


NazcaPack jest w zasadzie zestawem gier, obejmujących 4 "dzieła":

Nazcatron v1.1 - Wyścigi
Nazca Pertiga 2004 - Mini-Olimpiada
Nazcasphere - Strzelanina
Nazcadreams - Platformówka



Gry cechuje dość ładna kolorowa oprawa graficzna, całość można pobrać w formie obrazu płyty dla DJ

http://www.dcemu.co.uk/nazcapack.shtml


Beatmania IIDC - Gry muzyczno-rytmiczne są w dalszym ciągu w modzie, o czym może świadczyć fakt stworzenia przez Scherzo specjalnego portu Beatmani. Zainteresowani owym projektem niech skorzystają z poniższych linków:
http://www.sch3rz0.com/beatmania-dc.tar.gz
http://www.geocities.co.jp/Berkeley/2093/bm.html



2 nowe dema modów do BORa:

Golden Axe: Curse of Death Adder oraz Street Fighter Victory - Download+screeny znaleźć możesz na forum
Gamikaze

Na koniec słów kilka na temat ostatnio wydanego na DC: Baldr Force EXE; które w końcu wpadło w moje łapska. W sumie mam mieszane uczucia, bowiem gra przepełniona jest po brzegi dialogami w języku japońskim i ciężko cokolwiek zrozumieć, sugerując się jedynie scenkami anime. Natomiast samą rozgrywkę można przyrównać do kultowego Reloaded (podobne ujęcie z góry na akcję) z tym że tutaj walka przypomina bardziej Virtual-On (walki mech`ów). Swoją drogą dość dziwacznie jest rozwiązane jest posługiwanie się bronią. Niekiedy wciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za strzał wywoła serię z machine-guna, innym razem strzał z rakiety, a czasem nawet uderzenie z "pejcza". Do tego dochodzą ataki specjalne... W sumie sama walka jest niczego sobie, tylko zanim do niej się dobijesz, czeka cię z reguły blisko 10 minut "skipowania" niezrozumiałych dialogów - wzamian otrzymując chwilę rozrywki. Jak słusznie zauważył Shakkall jest to gra z serii takich gdzie piękno docenia się w fabule, a ta z kolei dla przeciętnego odbiorcy z naszego pięknego kraju jest zwyczajnie niezrozumiała. Na wersję w bardziej zrozumiałym języku, niema co liczyć - gra nie opuści granic KKW.

29.11.2004 Pakiet Hyper Final Fight (BOR) od Mordena. [news by: M@jk]

Po dość długim okresie milczenia nasz stary znajomy Morden, przygotował dla nas nie lada gratkę. Co by dłużej nie trzymać was w niepewności oddaje mu głos:

"Wszyscy fani Hyper Final Fight moga strzelic korkami od szampanow. Po wyjsciu drugiej czesci doskonalego moda autorstwa Mr.Q postanowilem zlozyc mala kompilacje zatytuowana Final Fight Complete i umiescic obydwie gry na jednej plytce. Menu i gry w 60Hz. Calosc bedzie mozliwa do sciagniecia z Gamikaze pod koniec tygodnia. Kilka screenow ponizej."

Screeny:
01 - Głowne menu - do poprawki
02 - Hyper Final Fight (menu
03 - Hyper Final Fight 2 (menu)
04 - Hyper Final Fight Info
05 - Hyper Final Fight 2 Info

Mi pozostaje tylko dodać iż owa "składanka" zapowiada się wyjątkowo smakowicie (swoją drogą wygląd menu powinien być dla Was znajomy). Tak czy owak downloadu w postaci obrazu płyty możecie się spodziewać w tym tygodniu na forum Gamikaze (bagatela, blisko 250mb!), o czym na pewno Was poinformujemy.

 

 



 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768