SEGA DREAMCAST SITE

ARCHIWUM:
Maj`2004


01.05.2004 Amiga wkrótce na DC? [news by: M@jk]

Zespół hiszpańskich programistów (Ron, Pablo, Propeller i Mekanaizer) podał informację do opini publicznej iż pracuje nad emulacją systemu M68K na DC. Dla nie wtajemniczonych dodam że ewentualna emulacja procesora Motorloa 68000 zaowocowała by m.in. 3 nowymi sprzętami na DC:

Commodore Amiga 500
Atari ST
Apple Macintosh Plus

Projekt wstępnie nazwano DC Triple A. Chętnych do współpracy autorzy zapraszają na swoje FORUM 
Sam Reaper ostudził już nieco zapędy czwórki zapaleńców, przypominając iż np. takie konsole jak Sega Mega Drive/Genesis czy Neo-Geo CD również są oparte na M68k - i ów system jest już w pełni emulowany na DC, jednakże do obsługi A500 jeszcze daaaleko, stwierdził nasz znajomy z IMR Technology. No nic, pozostaje nam czekać na rozwój wydarzeń...

06.05.2004 Nowy VMU Tool zgodny z Unią Europejską :)  [news by: M@jk]

Speud wypuścił nową wersję (0.7) swojego znakomitego narzędzia do VMU; jak już wcześniej wspominałem z nową odsłoną wiąże się również miła niespodzianka dla wszystkich posiadaczy DC w Polsce - jest nią język polski w menu (!) który ososbiście sam przygotowałem (to tak na dobry początek w U.E. heheh). Oto co nowego prezentuje sobą nowa odsłona:

-naprawiono sporo błędów
-dodano tryb opcji w selektorze "skór"
-Menu w 8 językach (w tym polskim (!) którego tłumaczenie przygotował nie kto inny jak M@jk)
-Swoboda w przeglądaniu dowolnego cd 
-zaaranżowany od nowa "interface" dzięki czemu jest bardziej przyjazny dla użytkowanika
-zaimplementowany edytor ikonek
-dodana aplikacja sprawdzająca istnienie plików, zmiane nazw oraz ich nadpisywanie 
-zoptymalizowany kod programu dzięki czemu zyskał on na szybkości
-dodany selektor tła 
-poprawiono tworzenie daty i czasu




Download:
SBI
BIN

UPDATE:
Czas na nowy ScReEn MiEsIąCa - tym razem ciekawa aranżacja pt. "sonic-ziomal"

07.05.2004 DCastle - nowe screeny!  [news by: M@jk]

Heinrich Tillack zaprezentował kolejne fotki ze swojego projektu pod wdzięcznym tytułem DCastle. Tym razem przedstawiają one Dr. Freak`a - szalonego naukowca (niepowiem całkiem spoko to zaczyna to wyglądać). Grywalna prezentacja tej "domowej" produkcji ma się odbyć w dniach 22-24 maja na targach Midwest Classic Gaming.

http://a128.ch9.de/

09.05.2004 SEGA na E3 [news by: M@jk]

Znana jest już oficjalnie lista gier jakie zaprezentuje SEGA na zbliżających się lada dzień targach E3 (za 3 dni start):

Altered Beast (PS2)
Astro Boy (PS2)
Astro Boy: Omega Factor (GBA)
Big-Ass Secret Announcement (Unknown)
Blood Will Tell: Osamu Tezuka's Dororo (PS2)
ESPN College Hoops 2005 (PS2, Xbox)
ESPN NBA 2005 (PS2, Xbox)
ESPN NFL 2005 (PS2, Xbox)
ESPN NHL 2005 (PS2, Xbox)
Headhunter: Redemption (PS2, Xbox)

Uwagę przykuwa zwłaszcza 3 pozycja zapowiedziana jako wielki "sekret - niespodzianka" którą SEGA ujawni dopiero na targach (po cichu licze na Shenmue 3)

10.05.2004 Propeller Arena [news by: M@jk]

Nadszedł nareszcie ten dzień, najbardziej i zarazem najdłuzej oczekiwana gra na DC "trafiła do obiegu". Niegdyś została w pełni ukończona, niestety jej data wydania została początkowo zawieszona (premiera gry zbiegła się nieszczęśliwie z katastrofą w World Trade Center, a że gra poniekąd miała związek z samolotami i budynkami to...) a następnie całkowicie odwołana z listy wydawniczej Segi. PA to "erkejdowy" symulator powietrznych walk samolotów. Tytuł wywodzi się z pod rąk mistrza Yu Suzukiego, oferować miał walkę do 6 graczy naraz (online) i do 4 w split-screenie i to wszystko w 3 trybach widoku (kokpit, 1st-person i z tyłu samolotu). Teraz każdy ma szansę sprawdzić czego dokonali cudotwórcy z AM2 - bowiem obraz płyty z grą znajduje się całkiem przypadkowo na suprnovej

11.05.2004 Nadeszła wiekopomna chwila! :) [news by: M@jk]

Dzięki uprzejmości Hideto serwis DC FANS doczekał się adekwatnej do osiągnięć domeny www.DREAMCAST.pl (!) dzięki czemu, pod nowym adresem można się pokusić o stwierdzenie iż nasza strona jest oficjalnym serwisem traktującym o "makaronie" na całą Polskę. Jeszcze raz wielkie dzięki - zarówno użytkownicy, fani jak i sam serwis na to zasłużył.

11.05.2004 Scenowe wieści. [news by: M@jk]

MetaFox "popełnił" port kultowej gry pt. "Out Of This World" (narazie grać można jedynie z pomocą klawiatury) kilka fotek + download znaleźć można tutaj.

Twórcy ScummVM poinformowali iż wkrótce będzie miała miejsce kolejna odsłona ich "odpalacza przygodowego softu". Wersja 6.1 zawierać będzie kilka usprawnien w obsłudze dzwięku i muzyki, która działała wadliwie (np. Full Throttle, The Dig, Curse of Monkey Island). W kolejnej odsłonie do listy obługiwanych gier dołączy również Another World (!).  =/ http://www.scummvm.com/ /=

VG Software postanowiło wydać drugą część jednego z najlepszych klonów "darmowego" Tetrisa na DC. Nowa odsłona zawierać będzie m.in.:

-Nowe tryby zabawy dla 1 i 2 graczy
-Obsługę MP3 jako muzyku w tle (poprzednio tylko audio)
-Obsługę wibracji
i kilka dodatkowych "bajerów" które narazie mają pozostać niespodzianką

=/ http://www.vgsoftware.com/images/screen/tetris2.html /=

12.05.2004 Scenowych wieści c.d. [news by: M@jk]

Reaper poinformował co zawierać będzie kolejna wersja jego wspaniałego emulatora NeoCD/SDL (v.7):

- Naprawiona wizualizacja BIOSu (należy wcisnąć razem Start,a,b,x,y aby do niego wejść) 
- Automatyczne zapisywanie stanu gry 
- Automatycznie ładowanie stanu gry zaraz po jej uruchomieniu
- Nowy pasek "postępu" infromujący użytkownika w razie popełnienia jakiegoś błędu
- Poprawiona obsługa sterowania od pada N-G (dzieki czemu dostępny jest np. przycisk SELECT)
- Sterowanie dla 2 graczy za pomocą pada

Wkrótce możecie spodziewać się emulatora GBA (!) bazującego na wspaniałym Visual Boy Advance (znanego z PC), póki co emulator potrafi odpalać na DC romy do 4mb (prawdopodobnie możliwe też będzie uruchamianie większych). Autor programu testował na nim 1 komercyjną grę (Super Mario World) - wkrótce pierwsza odsłona programu! [ http://storm-studios.net/GPF/

Twórcy Giana`s Return nadal żyją! :) zmieniła się tylko data premiery pełnej odsłony ich jakże udanej platformówki. Będzie nią Wrzesień 2004 - autorzy obiecują zawarcie w niej jako bonus - wszystkich poziomów z klasycznej Gianna Sisters oraz muzyki w formacie Audio-CD.

Sbiffy również nie umarło! o czym może świadczyć pojawienie się 15 nowych paków w jej bazie downloadu.

Forum jest już sprawne - niestety chwilowa awaria spowodowana była wprowadzeniem nowych zabezpieczeń, przeciwko wyłączeniu przymusowych "ramek reklamowych" dlatego ponownie one powróciły :/

14.05.2004 Garść świeżych informacji. [news by: M@jk]

Już dosłownie na dniach można się spodziewać wydania pierwszej odsłony emulatora GBA na DC, właśnie trwają ostatnie szlify. Obecnie emulator odpala wszystkie romy do 4mb i większość 8mb(!) z prędkością rzędu 10 FPS`ów. Do współpracy w tworzeniu tegoż projektu dołączył Reaper oraz Wraggster. W ostatniej aktualizacji autor programu (Troy "GPF" Davis) dodał specjalną przeglądarke zawartości CD wypisującą znalezione romy - pozostaje nam tylko czekać, a tymczasem pod tym adresem znaleźć można kilka świeżych fotek z emulacji GBA na DC.

Jest również dobra wiadomość dla wszsytkich fanów Super Nintendo - a zwłaszcza emulacji tejże konsoli na DC. Otóż Marcus Comstedt (autor najlepszego jak do tej pory emulatora DREAMSNES) udostępnił źrodło programu dla potrzeb nowego, dobrze zapowiadającego się projektu Scherzo - Super Famicast. Dzięki tej współpracy prawdopodobnie uda się nareszcie osiągnąć cel jakiego oczekują wszyscy posiadacze DC: czyli pełna prędkość emulacji.

Trudno w to uwierzyć ale wznowiono sprzedarz NOWYCH egzemplarzy Draemcast`a (!). Konkretnie chodzi tu o sklep internetowy Lik-Sang`a  - gdzie specjalnie zmodyfikowanego DeCeka można nabyć za 69.90$. Jest to nowy model konsoli bowiem zdjęte zostały blokady regionalne (konsola uruchamia gry z każdego regionu!). Niestety zasilanie zostało przystosowane do użycia w USA / JAPONI - dlatego jeśli chcemy użyć ją w Europie bądź Australii trzeba nabyć dodatkowo specjalny konwerter napięcia.

16.05.2004 Kilka zaległych informacji na temat emulacji [news by: Che]

Na łamach naszego Forum dyskusyjnego, niejaki Che podzielił się z nami dość ciekawymi informacjami na temat emulacji poszczególnych konsol, które z różnych przyczyn nie zostały opisane w dziale EMULACJA.

Sega Mega Drive / Genesis 
=================== 

Genesis Plus DC v01 (2003) - działa z dobrą prędkością (po ustawieniu frameskip na 2)! obecnie bez dźwięku, ale i tak program jest dużo lepszy niż DCGen(erator) autorstwa BlackAura (autor nxDoom, ostatnia wersja z 2003 [v.2.2], sugerował bym wszytkim przetestowanie modu WolfenDOOM) i Charles MacDonalda! Są także świetne nowe informacje na temat tegoż projektu; Stephane Delongeville pomógł BlackAura w uzyskaniu szybszego źródła CPU i oryginalnej obsługi dzwięku z GENS`a co zostanie użyte kolejnej odsłonie Genesis Plus DC v02! 

SegaGen (2001) - odpala gry z niemalże perfekcyjną prędkością, do tego obsługa VMU i dźwięku, choć akurat strona muzyczna gier nie jest jeszcze tak jak być powinna.


Sega Master System / Sega Game Gear 
=========================== 

SMSplus DC v01 (2003) - Idealna emulacja SMS/GG wraz ze wsparciem dla VMU (save w dowolnym momencie) oraz screenem z gry wybieranej w głównym menu! W chwili obecnej Pascal Bosquet (autor SMSplus DC v01) oraz Heliophobe (autor SMEG) pracują razem nad nową odsłoną SMSplus DC v02 

Wszelkie dodatkowe informacje na temat SMSplusDC v01 znaleźć można na www.dckb.dcevo.com 


NES 
=== 

NesterDC v7.1 (2002) - najlepszy emulator NES`a (niestety niemożliwe jest stworzenie paku SBI ponieważ występuje błąd przy próbie "unscramble"), warto wiedzieć iż Scherzo ma zamiar wypuścic wkrótce nowszą wersje Nestera.

Chętnych do zapełnienia luki w dziale EMULACJA z wyżej wymienionymi emulatorami zapraszam do współpracy!

17.05.2004 2 nowe gry na DC - wkrótce w KKW [news by: M@jk]

Zapowiedziano 2 nowe gierki z cyklu "o co chodzi jakby" na naszego Dream`a - spokojnie nie ma się co emocjonować, obie gierki nie upuszczą granic Japoni (a nawet gdyby ktoś zadał sobie taki trud aby importować jakiś tytuł, to na niewiele mu się to zda). Obie gry przepełnione są dialogami w "krzakach" uzupełnionymi wstawkami Anime (z reguły sztuczne tła). Terminy premier:

Pizzicato Polka: Suisei Genya (Kid) 17 czerwiec
Tsuki wa Higashi ni Hi wa Nishi ni: Operation Sanctuary (Alchemic) 24 czerwiec 

18.05.2004 Nowe odsłony znanych emulatorów [news by: M@jk]

Super Famicast v.2
Scherzo dzięki wsparciu ze strony twórców Dream Snes`a (o którym infromowałem nieco wcześniej - 14.05) wziął się ostro do roboty nad swoim projektem Super Famicast. Aktualnie zwiększyła się znacznie prędkość działania, lecz niestety nie na tyle żeby można było świętować. Nadal jest wolniej niż w oryginalnym DreamSNES, na szczęście więcej gier jest teraz w zupełności grywalnych, i to z włączonym dźwiękiem. Dodana została również opcja obniżająca jakość dzwięku i obsługa myszki (przydatne w Mario Paint). Można również wyłączyć kolejne warstwy tła, dzięki czemu zyskując większą prędkość działania gry. 
Download obrazu Nero, DJ, binarii lub SBI - tutaj
Oficjalna strona Super Famicast - wejdź.

NeoCD/SDL v.7
Po dość długiej przerwie (względem tempa narzuconego poprzednimi odsłonami) Reaper wydał nową wersją (v.7) swojego wspaniałego emulatora Neo-Geo CD. Do listy zmian którą zamieściłem już wcześniej (12.05) szef IMR Technology dodał również nowy ekran głównego menu oraz mały pakiet-niespodzianka od Speud`a (twórcy VMU Tool`a) zawierąjcy zestaw "sejwów" do Metal Sluga oraz kilku innych gier (który notabene można załadować na memorkę narzędziem Speuda).
Download na IMR Technology (postaram się wkrótce wrzucić obraz płyty również na naszą stronę razem z BIOSem) 
Ps. Obsługa efektów dzwiękowych, o którą najwięcej osób pyta ruszy prawdopodobnie wraz z kolejną wersją

19.05.2004 Niespodzianka od Reaper`a? [news by: M@jk]

Na stronie IMR Technology, zaprezentowane zostały 2 fotki prezentujące pudełko z kompilacji Ghosts`N`Goblins Arcade można się domyślać iż będzie to prawdopodobnie kolejny remake na motywach tej "oldskulowej" platformówki lub jakiś nowy, lepiej dopracowany emulator gier MAME. Niestety Reaper nie zdradził żadnych szczegółów - można jedyni snuć domysły bowiem zdjęcia pełnią narazie rolę "podpowiedzi".

21.05.2004 Aktualizacja strony. [news by: M@jk]

Renowację przeszły następujące działy:
EMULACJA (Neocd/SDL v.7 + download, Super Famicast v.2, Genesis Plus v.0.1 oraz w kilku starszych emulatorach odnowiłem przydatne linki)
RECENZJE - deSpira (by Rolly)
oraz LINKI

23.05.2004 Co nowego na scenie? [news by: M@jk]

VMU Tool po liftingu...
Speud szykuje się do wydania kolejnej odsłony VMU Tool`a (v.0.7.3). Gdzie zostaną m.in. naprawione błędy z poprzedniej edycji (np. nagłe zwieszanie się programu) a także dodany będzie edytor kodów dla Gameshark/Code Breakera oraz emulator VMU - dzęki któremu będzie można odpalać mini-gierki na ekranie TV (!) przeobrażeniu ulegnie również strona wizualna narzędzia - którą najlepiej obrazuje poniższy screen:

Pacman 3D
Pojawił się kolejny remake wysłużonego już Pacmana. Myśle że dodatkowy komentarz na temat gry jest zbędny. 
Download obrazu dla disc juggler + fotka - tutaj.
Pack sbi na DC Stuff.

27.05.2004 Scenowe wieści.  [news by: M@jk]

DCastle - grywalne demo

Heinrich Tillack po dość długim trzymaniu w niepewności i częstowaniu kolejnymi porcjami nowych screen`ów postanowił nareszcie wydać do ogólnego użytku pierwszą odsłonę, niezwykle fachowo zapowiadającej się gry pt. Dcastle. Obecna wersja to zaledwie 1 level (w trybie Arcade Mode). Sama gra to typowe przeniesienie klasycznego STAR CASTLE (z 1980r.) w obecne standardy. Uwagę przykuwa znakomicie wykonana oprawa graficzna (3d) z zawartym dynamicznym oświetleniem tekstur, do tego mamy pełne wsparcie muzyki i efektów dzwiękowych (plus obsługa wibracji). Zasady gry są następujące: Poruszając się zgrzybiałym starcem na wózku inwalidzkim (Dr. Freak) należy zniszczyć wroga (Smile) otoczonego kilkoma warstwami barier, zapomnij o łatwiznie - niszcząc całą obręcz klocków otaczających twojego przeciwnika, bowiem na jej miejscu pojawi się nowa osłona - kluczem do zwycięstwa jest jak najszybsze wystrzelanie sobie jak najkrótszej "szparki" do samego środka otoczonego przeciwnika.
Pełna wersja gry, niestety będzie już komercyjną produkcją i za jej użytkowanie trzeba będzie zapłacić. Całość zawierać będzie m.in. 6 nowych etapów, tablice najlepszych wyników, obsługę VMU, więcej muzyki i wrogów oraz dodatkowy tryb gry PUZZLE MODE (który obecnie dostępny jest jedynie w formie demonstracji). Download (obraz płyty NERO) znaleźć można tutaj lub na stronie autora gry (aby obraz wyświetlany był w 60hz, należy wcisnąć przycisk A podczas odpalania gry).

Emulator CPS1NF - zlikwidowany

W związku z tym że, prace nad projektem emulacji systemu CPS1 utkwiły w martwym punkcie - Reaper (autor małej przeróbki do projektu Sisei, dzięki któremu gry działały z pełną prędkością - ale niestety na dużo mniejszym ekranie) postanowił usunąć go z listy "popełnionych" emulatorów (na stronie IMR Technology). Motywując to faktem znikomej satysfakcji z osiągnięć w tym programie (przyznał że, nie mógł by go z czystym sumieniem polecić żadnej osobie, a zwłaszcza początkującym - którzy zwyczajnie mogli by odnieść złe wrażenie o DeCekowej scenie i jej możliwościach). Dla osób, które jednak mimo wszystko są w dalszym ciągu zainteresowane programem, Reaps zaprasza na e-mail pod którym udostępni na życzenie owy emulator. Miejmy nadzieje że, w związku z zaistniałą sytuacją wkrótce ktoś mimo wszystko zajmie się od nowa projektem emulatora CPS1, bo byłoby szkoda aby tak wspaniałe gry nie były poprawnie emulowane na DC.

Nowy Dream Inducer?

W najbliższy wtorek (1.06 - dzień dziecka :) autorzy Dream Inducera obiecują wydanie nowej, z lekka rewolucyjnej wersji programu - więcej szczegółów podam w odpowiednim czasie :)

28.05.2004 Chrono Trigger: Ressurection na DC? [news by: M@jk]

Jest duża szansa iż remake tego kultowego RPG`a trafi również na naszego Dreamcast`a - jedna z osób tworzących tenże projekt przyznała iż DeCek jest jedyną konsolą na którą można legalnie przenieść dowolny projekt z PC i odpalić bez ingerencji w wnętrzu konsoli (dla przykładu port na ps2 lub xboxa wymagał by przeróbki i użycia oryginalnych bibliotek developerskich). Tak czy owak sprawa ewentualnego portu tej gry z PC jest nadal otwarta (wkróce być może pojawi się odpowiednia petycja). A tymczasem zachęcam wszystkich do odwiedzenia poniższych linków:

Screeny: http://www.opcoder.com/projects/chrono/media/
Szczegółowe informacje na Forum:
http://www.dreamcast-scene.com/phpbb/viewtopic.php?t=390
i kolejne forum.

29.05.2004 NeoCD/SDL v.7.1 [news by: M@jk]

Fosters wprowadził kilka mniejszych usprawnień w wersji PeCetowej i automatycznie Reaper zaimplementował je również w odpowiedniku na DC. Lista zmian obejmuje "łatki" w niepoprawnym wyświetlaniu warstw sprite`ów oraz graficznch błędów - dzięki czemu m.in. takie gry jak Crossed Swords 2, Viewpoint i Samurai Showdown pozbawione są wszelkich uniedogodnień wizualnych. Odczuwalny jest również mały skok prędkościowy od 1-4 klatek na sekundę (w zależności od tytułu gry). Download jak zwykle na "domowej" stronie Reapera: IMR Technology



 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768