SEGA DREAMCAST SITE

ARCHIWUM:
Wrzesień`2004


 

02.09.2004 System operacyjny dla DC? [news by: M@jk]

Czego to ruscy nie wymyślą... Koleś o dość intrygującym pseudonimie SWAT wypuścił całkowicie nowy system operacyjny dla Dreamcasta (przynajmniej tak wynika z tłumaczenia ich języka). Ów narzędzie zostało nazwane Dream Shell i na pierwszy rzut oka wyglądem przypomina Linuxowe - NetBSD. Tak czy owak DS oferuje pełną obsługę dla VMU, CD-ROMu, DeCekowego modemu (wraz ze współpracą z odpowiednikiem na PC) oraz opcją Romdisk służącym do uruchamiania poszczególnych programów na DC (pliki binarne?). Wbudowany jest również specjalny audio-recorder do nagrywania muzyki w formacie Oggvorbis. Całość przyznacie iż zasługuje na miano małej rewolucji. Zainteresowanych (są tacy? :) odsyłam na poniższe linki:

Strona "producenta"
Download obrazu dla NERO

Swoją drogą, to zapewne tylko próbka możliwości programistów z naszej wschodniej granicy, kto wie co oni tam jeszcze robią na "makaronie"? Pewno odtwarzanie filmów DVD i emulacja konsol next-gen to tam chleb powszedni :)

03.09.2004 Emulator 'Pokemon Mini' na DC [news by: M@jk]

Jak donosi nasz rodzimy serwis o emulacji #EMUDREAMS - upubliczniona została wersja emulatora przesympatycznej konsolki Nintendo Pokemon Mini. Na tej dość specyficznej "kieszonsolce" dostępne są prościutkie gierki z udziałem pokemonów (czarno-białe ala GB Mono). Wersja na DC narazie nie obejmuje dzwięku, a przy nagrywaniu pliku binarnego należy pamiętać o ówczesnym użyciu SCRAMBLED aby został odpalony na demomenu/dc hakker.

Download PAL / NTSC

Thx dla Dalthona za info.

07.09.2004 Nowe wieści na temat Yabause (v.0.0.6) [news by: M@jk]

BlueCrab zaprezentował "całemu światu" nowe screeny z dokonanych postępów w emulacji Segi Saturn na DC. Wygląda na to że jednak coś będzie z tego emulatora. Kolejne foty w końcu coś sobą reprezentują :) naprawdę warto je obejrzeć, czego możesz dokonać klikając TUTAJ.

Nasze Forum miewa ostatnio przejściowe problemy, bądźcie jednak spokojni - wkrótce sytuacja się ustabilizuje. Trwają również rozmowy z potencjalnym sponsorem, który aktualnie oferuje Hosting zarówno naszego serwisu jak i Forum wzamian za (miejmy nadzieję) owocną współpracę. Wkrótce kolejne mega-elektryzujące wieści. Stay Tuned.

09.09.2004 [SGA] Jackal w pełni grywalny! [news by: M@jk]

W związku z tym że dość dawno nie pojawiła się żadna pozycja z cyklu "pojedyńczych gier arcade" - Reaper postanowił to zmienić i sklecił niemalże idealną emulację znanego klasyku od KONAMI pt. Jackal. Gra "zasuwa" w 51 FPS`ach, bez pomijania klatek i na dodatek z dźwiękiem (16khz). Dla fanów "szakala" z NESa jest również dostępna specjalna edycja odpalająca zarówno wersje z MAME jak i popularnego u nas "Pegaza". Download znajdziecie na stronie IMR TECHNOLOGY natomiast ROMY gier trzeba już "nabyć" na własną rękę.

13.09.2004 Atari ST na DC! [news by: M@jk]

No proszę, kolejny "komputer" emulowany na naszej wspaniałej konsoli. Tym razem jest to ATARI ST, swego czasu dzielny konkurent Amigi 500/600. Co za tym idzie, na ów sprzęt ukazało się naprawdę sporo mega hiciorów (głównie konwersje z "przyjaciółki"); dla przykładu przytocze takie perełki jak Another World, Sensible Soccer, Prince Of Persia, Lotus Turbo Challenge 1,2,3, Last Ninja, Lemmings, czy nawet Final Fight (!) Uh! Już widzę ten uśmiech na twarzach fanów oldskulowych czasów... Po download i dodatkowe informacje na temat tego emulatora kierujcie się TUTAJ. Ważne! Obecna wersja programu wymaga do obsługi klawiatury (hmmm myśle że to żaden problem, po ostatnich obniżkach, chyba każdy już ją nabył?).

Thx za info dla Dalthona.

14.09.2004 O "Atarynce" (ST na DC) ciąg dalszy... [news by: M@jk]

Jak donoszą nasi koledzy z DCemu, pojawiła się nowa wersja DCaSTaway (Alpha 01R3). Przede wszystkim dodano obsługę joypada (gdzie pełni on rolę myszki), natomiast klawiatura DC jest w 100% kompatybilna z funkcjami oryginalnych klawiszy z ATARI ST. Co jeszcze? ponoć prędkość emulacji sięga 100% oryginały, a wszystkie gry są w pełni grywalne (!). Do tej pory nie miałem okazji zobaczyć tego wszystkiego na własne oczy; z prostej przyczyny - brak OS`a (wymagany jest Tos 1.04), który jest niezbędny do uruchomienia tegoż emulatora. Ów plik należy wrzucić do głównego katalogu (root) płyty CD i nazwać jako ROM (bez rozszerzenia). Jeśli jest ktoś w posiadaniu 'Tosa' niech da mi znać, wówczas postaram się zdać szczegółowy raport z funkcjonowania programu.

UPDATE:
Osoby zainteresowane wstępnymi informacjami na temat emulacji Atari ST, zapraszam na nasze FORUM (thx dla Hideto, który jako pierwszy podesłał mi link do Tosa)

15.09.2004 DCaSTaway Alpha 15-09-2004 [news by: M@jk]

Duet Ron&Chui wypuścił kolejną (alpha 15) wersję emulatora ATARI ST na DC. Zamiany obejmują głównie udoskonalenia w szybkości działania programu. Dodatkowo zaimplementowana została obsługa drugiej stacji dysków (DISKB). Na dniach pojawić ma się nareszcie pierwsza wersja BETA, która zawierać będzie m.in. w pełni funkcjonalny menadżer plików (co za tym idzie, nareszcie będzie można swobodnie testować możliwości tegoż emulatora). Download aktualnej wersji DCaSTaway dostępny zawsze na DCEmu.

16.09.2004 Chaos Field potwierdzone na DC! [news by: M@jk]

The Castle Of Shikigami 2 nie będzie ostatnim scrollowanym shooterem 2d na DC, tego możemy być już pewni. Japoński odział SEGA oficjalnie potwierdził wydanie kolejnej strzelaniny bazującej na automatowym odpowiedniku Naomi. Konwersja ma być gotowa już w grudniu br. a jej cena została ustalona na 59.90$. Oczywiście gra nie zostanie wydana poza granicami KKW. Chaos Field jest kombinacją trój-wymiarowej grafiki z horyzontalną i zarazem klasyczną strzelaniną 2D. Kilka screenów oraz filmy prezentujące grę w akcji można znaleźć na oficjalnej stronie Mile Stone (developer).




 

Zapraszam też na FORUM w celu wyrażenia swojej opinii na temat ww. gry

17.09.2004 DCaSTaway Alpha 0.22 [news by: M@jk]

Zgodnie z obietnicą mamy kolejną odsłonę emulatora ATARI ST; Lista zmian prezentuje się następująco:

- Wstępne menu główne
- Menadżer plików (uruchamiany przez Start)
- Wirtualna klawiatura (Należy przytrzymać oba spusty aby wejść/wyjść)
- Nowy 16-bitowy Blitter (szybkość w okolicach 100%)



W dalszym ciągu do zrobienia:
- Obsługa Sound.
- Kompletne główne menu
- Obsługa dyskietek w formacie MSA (obecnie działają tylko IMG/ST).
- Wsparcie dla plików typu ZIP

Po DOWNLOAD + kilka nowych fotek z emulacji kierujcie sie na hiszpańskie
FORUM

20.09.2004 Scenowe wieści. [news by: M@jk]

DCaSTaway Alpha03r5

Jak widać ambitny projekt emulacji komputera ATARI ST, wciąż jest dalej rozwijany. Poniżej lista zmian jakie zostały zawarte w jego najnowszej odsłonie:

100% prędkość, bez pomijania klatek
Obsługa dźwięku
16 bitowy blitter w rozdzielczości 320*240
Obsługa plików w formacie msa & zip files


Mam tylko nadzieje że dopracowano również stabilność owego programu, bowiem poprzednio dość często mi się wieszał podczas testów. Download najnowszej wersji, jak zwykle w odpowiednio wyszczególnionym dziale DCemu.

http://www.dcemu.co.uk/dcastaway.shtml


Pokaz możliwości nowego silnika Trypotnite

Dan Potter zaprezentował screen ukazujący nowy engine 'Vortex' w akcji. Na którym to w całości zostanie oparty projekt/gra Tryptonite, notabene ta na którą, tak z niecierpliwością czekamy. Oto co ciekawego ma do powiedzenia jego autor:

Trójwymiarowy silnik 3D został definitywnie nazwany jako Vortex (poprzednio figurował jako Tsunami). Tak jak już wcześniej informowałem, umożliwia on obsługę takich funkcji graficznych jak; 2x1 anti-aliasing w pełnym ekranie, dynamiczne oświetlenie czy planowanie otoczenia i "fake phong light reflections" (?). Poniżej prezentuję wam fotkę ściągniętą z klatki bufora pamięci DC wyrenderowanego własnie poprzez Vortex.




BOR? SOR?? Whatever. :)

Planowany jest port z PC na konsolę DC oraz GP 32 specjalnej konwersji, zrekonstruowanego Street Of Rage Mix (nie mylić z BEATS OF RAGE! To zupełnie inna gra bazująca na własnym silniku, wykorzystująca elementy całej serii SOR, z wykorzystaniem broni włącznie). Po więcej szczegółów kierujcie się na stronę autora gry: http://bombergames.cjb.net/

22.09.2004 Nadeszła wiekopomna chwila [news by: M@jk]

Amiga 500 na DC!

W sumie po ostatnich "ruchach" scenowych, można się było tego spodziewać. Po tym jak rozpracowany został system ATARI ST (odpowiadający technicznie "przyjaciółce"), kwestią czasu okazało się stworzenia "udawacza" AMIGI! Tak moi drodzy prawdopodobnie jeden z najbardziej oczekiwanych emulatorów na DC stał się faktem. Poniżej lista "możliwości" pierwszej odsłony (notabene bardzo przypominające pierwsze realeasy DCaSTaway):

- Uruchamia gry z komputera Amiga 500 (prędkość 70-90%).
- Obsługa myszki za pomocą gałki analogowej
- Obsługa Joysticka za pomocą "krzyżaka"
- Brak wirtualnej klawiatury (oryginalna klawiatura DC działa)
- Brak głównego menu i wiersza poleceń
- Brak możliwości zmiany dyskietek (tylko gry 1 dyskowe narazie)
- Brak dźwięku


Oprócz pliku z emulatorem (1st_read.bin) w głównym katalogu płyty powinny znaleźć się:
- kick.rom : amigowy bios
- df0.adf : obraz dysku z grą

DOWNLOAD

23.09.2004 UAE4ALL - nowa wersja [news by: M@jk]

Analogicznie jak miało to w miejsce w przypadku DCaSTaway, nasz emulator AMIGI przeszedł szybką aktualizację i mamy następujące zmiany;

23-09-2004:

- Emulacja Amiga500 z 1MB RAM
- Frameskip 1 (prędkość bardzo zbliżona do oryginału)
- Wstępne główne menu (podobnie jak w DCaSTaway)
- Menadżer plików (ładowanie wybranych obrazów dyskietek)
- Dzwięk (nie idealny i nieco spowolniony)


Do zrobienia w kolejnych odsłonach:

- Wirtualna klawiatura
- Zwiększenie prędkości
- Kompletne menusy
- Poprawiona obsługa dzwięku


Download najnowszej wersji znaleźć można zawsze na pod stronie DCEmu.

24.09.2004 Co może przynieść nowy dzień? [news by: M@jk]

Odpowiedz brzmi: nową wersję emulatora AMIGI :)

Zmiany:

- Wirtualna klawiatura
- Kompletne menu: pomijanie klatek, dźwięk...
- Zmiana dyskietek bez resetu (!)
- Naprawione problemy z niewłaściwym działaniem myszki i joystika


W związku z tym że archwium na DCEmu jest uszkodzone po download kierujcie sie na TUTAJ

27.09.2004 Emulator ATARI ST - wersja BETA. [news by: M@jk]

- Poprawiono wadliwe działanie w menadżerze plików i obsłudze plików ZIP.
- Nowe "jądro" dźwięku (hatari).
- Kompletny system menu (podobnie jak w UAE4ALL).
- Emulacja 2 joysticków.
- Automatyczny frameskip dla uzyskania realistycznej prędkości.

Download gdzież by indziej jak nie na DCEmu

Forum ponownie nam "siadło", sytuacja jest nieciekawa zważywszy na fakt iż serwer został opłacony na okres 12 miesięcy, a jakość usług delikatnie mówiąc jest żałosna. W każdym razie oczekujemy na wyjaśnienia od naszego providera.

29.09.2004 Wieści z DeCekowej sceny. [news by: M@jk]

DCEvolution.net - REAKTYWACJA!

Jak informuje LyonHrt serwis DCEVOLUTION, został ponownie "przywrócony" do życia, aby uczcić to należycie przewidziano małe zawody, w których do wygrania jest oryginalny Bleemcast!: GT2. Aby stać się jej posiadaczem wystarczy być najlepszym w 5 wybranych mini-gierkach (flash) dostępnych na FORUM ww. strony. Ponadto dostępny jest również specjalny pakiet dla miłośników BEATS OF RAGE, zawierający ową grę wraz z 5 modami (same pełne wersje) Megaman War of the Past, Road Rash Revolution, Kill Ryu Volume 1&2, Joe and Mac Caverman Ninja. Całość dostępna w postaci obrazu płyty. Po więcej szczegółów odsyłam was na stronę domową
DC EVOLUTION.


Nowa odsłona uDCDivX

A w niej niejaki Mekanizer zawarł następujące zmiany:

- nowy interface
- opcja FastForWard działa teraz w 100% working (nie wiesza się)
- poprawiono podmianę CD
- odtwarza filmy i klipy nie posiadające dzwięku
- konie problemów z limitem rozdzielczości
- i kilka innych...


http://www.dcemu.co.uk/udcdivx.shtml

30.09.2004 Nowe SBI [news by: M@jk]

Wrzuciłem na serwer paki SBI najbardziej istotnych "progzów" z ostatniego czasu;

DCaSTaway beta 1
UAE4ALL 24-09-2004
uDCdivx 0.1

(emulatory zawierają BIOS! I są gotowe do użytku)


 



 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768