SEGA DREAMCAST SITE

Dream Inducer v.3.0 / v.4.0 [ by M@jk ]


Dość niedawno pojawiła się trzecia wersja wspaniałego programu "MENU" dla naszego Dream`a. Na pierwszy rzut oka (przynajmniej przy otwarciu instalacji) nie było widać większych różnic względem poprzedniej wersji 2. Jak się okazuje liczba 3 nie przez przypadek została umiejscowiono obok nazwy programu, bowiem Dream Inducer 3.0 zawiera całkiem dużą "zmianę", jeśli chodzi o wystrój programu i jego obsługę - ale o tym później.

Na początek sprawa tworzenia własnego menu; akurat ta rzecz pozostała bez zmian - tak więc należy postępować identycznie jak przy v.2 (odsyłam do poprzedniego opisu - dla "zielonych" w temacie). Musimy tylko zaktualizować nasze paki SBI aby były kompatybilne z v.3 (opcją update, również tak samo jak w v.2) lub po prostu ściągnąć nowe z najlepszej strony w tej dziedzinie:
www.SBIFFY.com

Zmianie uległo natomiast tworzenie własnych/nowych paków SBI (na lepsze!). Jest ono zdecydowanie łatwiejsze. Tak więc o katalogu TOOLS\MakeSBI mamy program MakeSBI.exe, którego użyjemy tylko raz na samym końcu, obok nie go powinien znajdować się katalog /Inducer a w nim kolejne 2:

[ Apps ] (tutaj wrzucamy plik binarny *.bin) 

UWAGA!:
-jeśli wrzucasz grę zmień nazwę katalogu na Games
-jeśli wrzucasz emulator zmień nazwę katalogu na Emus
-jeśli wrzucasz demo zmień nazwę katalogu na Demos
-jeśli wrzucasz nowy wystrój menu zmień nazwę katalogu na Themes
-jeśli jest to program to nazwę katalogu pozostaw bez zmian!


[ Images ] (tutaj wrzucasz obrazek do menu z gry/programu/demka w formacie PNG)

Następnie w katalogu z plikiem binarnym obok np. gra.bin musisz utworzyć plik DXL o tej samie nazwie (np. gra.dxl). Zawartość tego pliu powinna wyglądać następująco:

<ITEM
TITLE="PS2 Emulator"
DESCRIPTION="Emulator Playstation 2#by: (c)M@jk"
SCREENSHOT="/cd/Images/ps2.png"
TARGET="/cd/Emus/ps2.bin"
PREROLL="/cd/Loading.dxi"/>


(Oczywiście TITLE, DESCRIPTION, SCREEN SHOT i TARGET musisz sam odpowiednio opisać)

Teraz możesz usunąć 2 zbędne pliki (example.bin example.dxl) i uruchomić plik MakeSBI.exe - gotowe!, teraz powinieneś otrzymać plik rename.sbi (zmien nazwe na jaką chcesz np. ps2.sbi)

Dobra, zapewne zastanawiasz się: "A po co te wszystkie Appsy, Emusy, Gamesy itd?!". A więc to jest właśnie ta największa zmiana DI 3.0!. Po odpaleniu Inducera na DeCe ujrzysz wspaniałe nowe menu, które wygląda i działa niemal identycznie jak Evolution X na XBOX`ie!. Mamy katalogi /Games /Emus /Apps a w nich odpowiednie elementy; w grach są gry, w apps programy itd.! wszystko po to aby ułatwić i umilić pracę z Dream Inducerem!

Download Dream Inducer v.3.0 dostępny jest na stronie
www.SBIFFY.com w głównym dziale FILES


Dream Inducer v.4.0 

2 czerwca`04 burner0 obdarzył nas kolejną odsłoną Sbinducera, obsługa programu jest niemalże identyczna z v.3.0 tak więc nie powinno być problemów z instalacją.

Oto co nowego: 

-Nowy "interface" instalki
-Kompletna lista aktualnie dostępnych paków SBI
-Możliwość dowolnego tworzenia zawartości płyty (dodawanie/kasowanie sbi "na żywo") 
-Kreowanie zarówno pojedyńczego menu (wszystko w 1 kategorii) lub kilku (Emus/Apps/Games/Demos)
-Nowa opcja Sbi2boot zamieniająca plik sbi w 'plain files' 
-Logo 'Consolevision' (Ip.bin) zostało zmienione na logo 'Sbiffy' 
-Koniec z przymusowym wizerunkiem logo (można podmienić na swoje w katalogu Tools\Iplogo.mr) -> można podmienić na nowe logo DC FANS 
-Wszystkie dodatkowe narzędzia zawarte razem z inducerem, zaktualizowane są do najnowszych odsłon
-Przepiękny i zarazem całkowicie nowy wygląd wizualny głównego menu 
-Format SBI nie uległ zmianie - dlatego wszystkie stare paki nadal działają (bez update`u)

Niestety w dalszym ciągu nie uwzględniono odtwarzania muzyki w głównym menu programu, a szkoda :/

Download: www.sbiffy.com 
->http://consolevision.com/members/sbiffy/Sbindv4.exe

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768