SEGA DREAMCAST SITE

Tworzenie Self-boot`a [ by M@jk ]


Męczy was już nieprzyjemna "podmianka" z udziałem Utopia Boot CD w roli głównej? - Czas z tym skończyć, poradnik ten pomoże wam w stworzeniu własnego self-boot`a!


Na początek potrzebujemy pakietu ECHELON`a (download na samym dole poradnika) Rozpakowujemy wszystko na twardy dysk, (a w katalogu z rozpakowanym pakietem tworzymy pusty folder DATA.)
Następnie kopiujemy wszystkie pliki z płyty z grą do folderu 
DATA. Wśród nich nie może zabraknąć przede wszystkim plików IP.BIN i 1st_read.bin (bywa i tak, że ten ostatni zwie się 0winceos.bin - bez nerwów!, należy tak samo postępować z nim 
jak z 1st_read.bin); 2 powyższe pliki przenosisz do katalogu głównego gdzie znajdują się pliki z pakietu echelona i następnie wyłączasz atrybut 'tylko do odczytu' (prawy przycisk myszy/właściwości).
Przechodzisz do systemu MS DOS (Osoby pracujące na Windows XP przechodzą do Akcesoria/WIERSZ POLECEŃ) przechodzisz do katalogu z pakietem echelona i piszesz (wielkość liter dowolna):

CDRECORD -SCANBUS

Otrzymasz liczby w formacie X,X,X (u mnie 1,1,0). Zapamiętaj je. 
Otwórz CDex (lub innego audio - grabbera) i zobacz, z ilu ścieżek składa się płyta. Jeśli znajdziesz ścieżki audio, zgraj je na dysk 
twardy jako nieskompresowane pliki .wav, następnie zaś nagraj je 
na płytę przy pomocy dowolnego programu jako audio, pozostawiając otwartą sesję.

(UWAGA! na niektórych windowsach może wystąpić błąd: 'Can not load ASPI driver!' - jest to informacja o braku driverów ASPI, należy je ściągnąć (np. tutaj) a następnie je zainstalować aby problem zniknął!)

Jeśli na płycie nie było ścieżek audio, wpisujesz:

CDRECORD -dev=X,X,X -multi -audio -speed=X audio.raw

(gdzie litery X,X,X to cyfry które otrzymałeś wpisując -scanbus (wspominałem o tym wyżej); w -speed wpisujesz jaką chcesz prędkość (sugeruję 2 
lub 4 - i tak nagrywać będzie zaledwie kilkanaście sekund))
Teraz piszesz:

CDRECORD -dev=X,X,X -MSINFO

Otrzymasz liczbe w formacie X,YYYYY (prawdopodobnie będzie to 
0,11700 lub 0,11702 - może być też inna zależnie od użytej 
ścieżki audio).
Wpisz:

BINHACK

Program poprosi Cię o podanie nazwy pliku binary. Tu wpisujesz 
1st_read.bin (lub 0winceos.bin). Następnie musisz podać nazwę 
bootsectora - jest to plik IP.BIN. Na koniec wpisujesz msinfo 
value (przed chwilą otrzymałeś liczbę w formacie X,YYYYY, ale 
wpisujesz tylko YYYYY (uff, chyba jaśniej się nie da;)).
Przenosisz plik 1st_read.bin (lub 0winceos.bin) z powrotem do 
katalogu DATA.
Sprawdź, ile masz wolego miejsca na dysku (zalecane co najmniej 
700MB, zależy to od gry) i wpisz (ważna wielkość liter 
znajdujących się za myślnikiem):

MKISOFS -C X,YYYYY -V "nazwacd" -l -o DATA.ISO DATA

Chyba wiesz, co wpisac zamiast X,YYYYY? :) Nazwa dysku to 
etykieta, może mieć max. 11 znakow ASCII bez spacji i kropek, 
przecinków itp. Najlepiej wpisz echelon.
Gdy proces tworzenia ISO się zakończy, wpisujesz:

IPINS

Program poprosi o bootsector (czyli IP.BIN) i nazwę ISO 
(wklikujesz data.iso).
Teraz piszesz:


CDRECORD -dev=X,X,X -xa1 -speed=X data.iso

W miejsce X,X,X wpisujesz oczywiście parametr 'scanbus'.
I to wszystko - właśnie samodzielnie stworzyłeś grę samobootującą!

Pakiet Echelon`a [download]
ForceASAPI drivers [download]

 

W związku z tym że powyższy sposób może sprawić wielu osobom problemy postanowiłem wymyślić jakiś nowy, łatwy sposób ich tworzenia... i się udało!.

Jedyne co będziemy potrzebować to instalkę Dream Inducer`a (conajmniej 2.0) instalke rozpkowujemy gdzies na dysk i wchodzimy do katalogu /INDUCER (który się automatycznie sam tworzy) usuwamy całą zawartość katalogu oprócz pliku IP.BIN (w przypadku gdy będzie "amatorska" produkcja, w przeciwnym razie IP.BIN musi pochodzic od pełnej gry.), a następnie kopiujemy do tego katalogu całą zawartość danej gry non-selfboot (do której poprzednio potrzebowaliśmy utopii boot cd aby ją uruchomić ). Teraz tylko odpalamy tworzenie obrazu tak jakbyśmy tworzyli SB dla Dream Inducera (selfboot.exe - w głównym katalogu gdzie zainstalowaliśmy instalke DI) dla nero/disc juggler i program choć jest stworzony do robienia samoistnie startującego DREAM INDUCER`a stworzy nam selfboot`a do gry! (to oczywiście potrwa trochę czasu, zależnie od ilości miejsca zajmowanego przez grę)


Uwaga sposób skuteczny jest tylko na amatorskie gry i programy!

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768