SEGA DREAMCAST SITE

FELIETONY:
Tworzenie "Składanek" na DC [ by
Pavlik ]


Witam ponownie w dziale poradników.
Dziś dostaniecie tak długo oczekiwany poradnik "Jak złożyć składankę gier komercyjnych na Web Browserze?"

Garść informacji:

Nie chodzą gry które są z CDDA czyli mają ścieżkę dźwiękową w audio.
Niektóre gry (w postaci pojedyńczej na cedeku) muszą zawierać plik dummy ( Crazy Taxi, REZ, Ikaruga i inne) tak aby poparwnie działały - tzn. doładowywały się na czas - więc trzeba tak pokombinować (czyt. rozmieścić gry aby jedna, która nie wymaga tego była wcześniej na cedeku - czyli była w folderze, który ma wcześniejszą literę w alfabecie; a ta wymagająca dummiego była najlepiej na końcy cedeka).
Spotkałem się z jednym wyjątkiem (Super street Fighter 2 Turbo), który nie chciał chodzić pod Web Browserem. Zgrany na dysk twardy obraz SSF2T otworzyłem w Iso Busterze. Logiczny Blok Adresów (LBA) wykazał, że sesja druga czyli gra zaczyna się od 11700 sektora.
Następnie otworzyłem plik 1st_read.bin w HEX Edytorze - a tam było co innego - mianowicie: 45166. Dziwne.
Ogólna objętość gier nie może zawierać więcej niż 670 mb dla selfboota oraz 700 mb dla non-selfboota.
Są dwa rodzaje ukośników - web browser obsługuje tylko te przechylone w prawą stronę [/].

Co będzie potrzebne:

Web Browser (2.0[Clone CD Image]; 2.6 [selfboot] ściągniecie z http://megagames.com/dc/dc_utils_misc.shtml

Iso Buster ( www.isobuster.com/ )
lub CD Mage ( http://www.consolevision.com/members/fackue/tools.htm )
Zestaw ECHELONA
1st_read.bin checker - ( http://www.consolevision.com/members/fackue/tools.htm )

Są dwa rodzaje składanek na tej przeglądarce:
1.NON-BOOT - wypalana w trybie pierwszym, ISO Poziom 2, włączona JOLIET, ISO 9660.
Non-boot czyli wymagająca Boot dysku UTOPII. Dużym plusem jest tu brak konieczności robienia selfboota. Wszystko robimy tak samo jak do drugiej wersji (selfboot). Ale jest jeden warunek - gry chodzące pod tą składanką muszą być zabrane płyty wymagającej boot dysku UTOPII. Można też użyć gier na selfboocie ale trzeba będzie użyć operacji BINHACK na pliku 1st_read.bin który musi być UNSCRAMBLED, dodatkowo trzeba wyzerować plik w MSINFO.


Poradnik opiszę na przykładzie gier: Capcom vs. SNK 2 i oraz Marvel vs. Capcom 2.

Rozpakuwujesz zestaw ECHELONA (powiedzmy na dysku D) tak aby powstał folder echelon a w nim katalog data: "D:\echelon\data".
Do tego katalogu wsadzamy pliki z Web Browserem (w przypadku wersji 2.0 tych plików na wierzchu będzie o wiele więcej,bo w wersji 2.6 pliki te są wrzucone w odpowiedni folder)(otwieramy rozpakowany [lub nagrany] obraz za pomocą Iso Bustera lub CD Mage).

W katalogu DATA (dla wersji 2.6) powinniśmy mieć pliki:

data/BROWSER_ASSETS
data/1ST_READ.BIN
data/GINSU.INI
data/GINXFER.BIN

W tej chili potrzebny będzie nam plik "Ip.bin"
Nie ważne z jakiej gry on będzie; ważne jest tylko aby ten plik odnosił się do pliku 1st_read.bin (można to sprawdzić otwierając go w notatniku [NIC NIE ZMIENIAJĄC !!!], HEX Edytorze lub po prostu sprawdzić czy znajduje się na tej płycie plik nazywający się "1st_read.bin". Można również edytować Ip.bin za pomącą HEX Edytora lub Ip.bin editora.

Teraz tworzymy foldery odpowiednio dla Marvel vs. Capcom 2 i capcom vs. SNK 2 (nazwa folderu może zawierać jedynie znaki ASCII czyli żadnych przecinków, kropek, spacji; liczba znaków też się liczy).
Najlepiej utworzyć: "MVSC2" i "CVSSNK2".

Teraz nasz folder "DATA" powinien wyglądać tak:

data/PWBROWSER/
data/1ST_READ.BIN
data/GINXFER.BIN
data/GINSU.INI
data/IP.BIN
data/MVSC2/
data/CVSSNK2/

Kopiujemy (najlepiej używając Iso Bustera lub CD Mage) całe gry (wszystkie pliki) do odpowiednich folderów (dla Capcom vs SNK 2 będzie to - "CVSSNK2").

Wycinamy dwa pliki nad folder "DATA" do folderu "ECHELON".
Są nimi Ip.bi i 1st_read.bin oczywiście wyłączając we właściwościach obu plików atrybut "tylko do odczytu".

Przeprowadzamy na nich operację BINHACK (używając trybu MS-DOS dla WIN9X lub wiersza poleceń dla WIN XP) a to dla właściego LBA które było wcześniej na 11700 lub 11702.
------------------------------------------------------------------------------------------
Obsługa Trybu MS-DOS (wiersza poleceń):

"cd.." - to powrót o jeden katalog w górę

cd[spacja] katalog - wejście wgłąb (w ten katalog)(jeśli jesteśmy na C i wpiszemy te komendę to będziemy w naszym katalogu), można też użyć (ale pod XP) Total Commandera (wejść w katalog "ECHELON" i na dole w poleceniach wpisać "CMD" a wiersz poleceń uruchomi się w odpowiednim katalogu.

A jeśli chcemy zmienić partycję to wchodzimy na górę jakiejś partycji - wtedy wpisujemy nazwę innej partycji oraz dwukropek (mając np. c:\> wpisujemy d: i już jesteśmy na partycji d [d:\>]).
------------------------------------------------------------------------------------------

Teraz uruchamiamy 1st_read.bi checker' a i sprawdzamy pliki (oczywiście dla wszystkich gier które wsadziliśmy do składanki).

Są to pliki:

1st_read.bin
maigo.bin
sg_dpldr.bin
2_dp.bin

Wszystkie muszą być UNSCRAMBLED - za pomocą programu przeprowadzamy operację descramble.
Można też użyć dosowskiego 1ST_READ.BIN scrambler'a (dostęponego na stronie Marcus'a Comstedt'a - http://mc.pp.se/dc/sw.html - może być skuteczniejszy)
W tym ostatnim należy wpisać:
np. scramble -d 1ST_READ.BIN nowy.bin

Cały wiersz powinien wyglądać tak:

D:\echelon\data>scramble -d 1ST_READ.BIN nowy.bin

Te same pliki trzeba teraz bihakować za pomocą BINHACK używając do tego wcześniejszego pliku Ip.bin oraz po operacji przenieść je na oryginalne miejsca (oczywiście z oryginalnymi nazwami).

Teraz musimu edytować plik Web Browsera - GINSU.INI który jest w folderze "DATA".
Nie ruszamy nic i jedziemy na sam dół gdzie wpisujemy odpowiednie informacje dla exeka binarii (GINXFER.BIN). Dla moich gier będą to odpowiednio:

[MVSC2]
Ginsu.Path =\MVSC2
Ginsu.Command =\MVSC2\1ST_READ.BIN
Ginsu.FirstGDDA =4

[CVSSNK2]
Ginsu.Path = \CVSSNK2
Ginsu.Command =\CVSSNK2\1ST_READ.BIN
Ginsu.FirstGDDA =4

Ta czwórka przy First GDDA uruchamia pliki w odpowiednim trybie (przy oryginalnej trójce chodzą gry z Web Browserem pod non-selfbootem).

Jeśli chcemy utworzyć sobie oryginalne HOMEPAGE które były na jednogrowych CeDekach to musimy je tu także dopisać (nie chodzą one w miejscach oryginalnych vna składance ponieważ te już muszą być na wierzchu (ROOT) CeDeka - a nie można tego zrobić bo się podmienią).
Plik 2_DP.BIN jest przeglądarką internetową w grze.

[CVSSNK2WB]
Ginsu.Path =\CVSSNK2
Ginsu.Command =\CVSSNK2\2_DP.BIN
Ginsu.FirstGDDA =4

Teraz musimy edytować plik-intro "DRMCST.HTM" gdzie wpisujemy polecenia - exeki dla pliku "GINXFER.BIN"

usuń wszystkie niepotrzebne polecenia (a najlepiej stwórz własną nawą html).
----------------------------------------------------------------------------------
Dla wszystkich którzy nie znają się na HTMLu: darujcie to sobie tylko wklejcie odpowiednie linki, które mają wygląd:

<td rowspan="3"><a href="x-avefront://---.dream/exec/CVSSNK2"><font color="#FF0000">Capcom VS SNK 2</font></a><br>

Jest to link WYRAZOWY. Możecie użyć tego linka (odpowiednio modyfikując) jako obrazkowego.
Zapizujecie HTMa i po krzyku.

Resztę (czyli selfboota) robicie według instrukcji ECHELONA.
Narka.

Pavlik
pavlikdc@o2.pl

 

 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768