SEGA DREAMCAST SITE

RECENZJE
Dead Or Alive 2: Limited Edition [ by
Hunter ]


Umrzeć z wrażenia...
Z DOA spotkaliśmy się po raz pierwszy na PSX`ie, na którym to zagościła pierwsza część tej gry. Nie zadziwiała on prędkością i dynamiką, lecz miała to "coś" (ciekawe jakie coś masz na myśli hehe - przyp.M@jk), co powodowało, że chce nam się w nią grać. Nikt się nie spodziewał drugiej części na PSXa....Więc...
DOA 2 zaatakowało na konsoli Segi z wielkim hukiem, porównywalnym do walnięcia w głowę kijem besebalowym!!!
Piękna grafika, wymodelowane postacie aż do bólu, gigantyczne areny!!! To jest to na co czekali fani bijatyk, nie na kolejną sztywną symulację typu Tekken (polemizował bym...-przyp.M@jk) tylko na porządną nawalankę z dużą ilością efektów specjalnych i tym czymś co dawało nową dawkę adrenaliny przy kolejnych walkach... Konsola Dreamcast została wykorzystana w niemal, 100% jeżeli chodzi o możliwości graficzne konsoli, co bardzo dokładnie widać na załączonych obrazkach.

Grafika...
Możliwości konsoli zostały dokładnie przeanalizowane przez twórców DOA 2 (Team Ninja) i wykorzystane by gra osiągnęła jak największy sukces graficzny i była wizytówką możliwości DC. Gra chodzi w wysokiej rozdzielczości, zachowując przy tym dużą ilość detali jak i postaci tak i otoczenia.
Gra w wersji JAP chodzącej w 60hz nie ma żadnych lagów (hehe „lagi” – przyp. M@jk) ani spowolnień animacji. Kod źródłowy gry został dopieszczony w każdym calu i minimetrze swojej długości tak by gracz mógł się delektować grą bez niepotrzebnego rozpraszania uwagi zbędnymi lagami w animacji. Grafika po prostu pożera gracza.

Muzyka...
To jest strzał w dziesiątkę muzyka w grze jest po prostu cudowna oddająca całkowicie jak i powagę sytuacji taki i uczucia szarpiące graczem w czasie jego podróży przez kolejne zmagania postaci w grze, (które w przeciwieństwie do innych bijatyk mają swoje questy do wykonania i są ze sobą ściśle powiązane).
Każda postać ma przyporządkowaną inny temat muzyczny, zależnie od jej questu i odczuć np: Helena jest śpiewaczką operową, więc jej muzyczka jest wykonywana w szybkim stylu na skrzypcach (połączenie muzyki poważnej i ostrego rytmu) po prostu poezja... Jest jeszcze wiele takich przykładów. Dla miłośników muzyki jest możliwość odsłuchania wszystkich kawałków w menu gry polecam!!!

Postacie..
Postaci podstawowych jest dużo i mamy jeszcze dwie do odkrycia. Mają obszerny repertuar kostiumów, co sprawia, że przechodzenie gry po raz kolejny nie sprawia przykrości tylko radość. Ponieważ wiemy, że na pewno czeka na nas jakaś nagroda i nasz wysiłek nie idzie na marne!!
Style postaci różnią się od siebie i to bardzo, co czyni grę bardzo zróżnicowaną i daje możliwość wybrania odpowiedniego sobie stylu walki (szybki lub silny, nie tak jak w SC gdzie niektóre postacie są złożone dwóch innych np: Suangmina = Kilik + Hwang)

Gameplay i żywotność...
Opanowanie sterowania zajmuje dosłownie kilka minut, nawet dla bardzo początkującym graczom, jest proste i wygodne w użyciu. Cztery przyciski funkcyjne i dwa z możliwością umieszczenia skrótów sprawiają, że gra jest łatwa i przyjemna!! Interakcja z otoczeniem jest tym lepsza, iż przyciąga graczy na dłużej do ekranu telewizora, niema nic lepszego niż zareklamować DOA 2 wyrzucają kogoś przez okno katedry i wyskakując za nim z monstrualnej wysokości!!! Takie sceny dają kopa i z 100% skutecznością zatrzymują przy konsolce. Jednym słowem mówiąc DOA 2 jest murowanym hiciorem na DC i klasyfikuje się w rankingu najlepszych bijatyk w historii gier konsolowych, podstawowa pozycja u posiadacza DC!!






Producent: Tecmo / Team Ninja
Gatunek: Bijatyka 3D
Rok Wydania: 2001
Obsługuje: VMU, 1 - 2 players, Jump - Pack, VGA - BOX
Memory Card: 30 bloków
 + Grafika - Brak możliowsci wyjścia z reversali
+ Miodność  
   
GRAFA

 

MUZA

 

MIÓD

 

OGÓŁEM  9.5 / 10 

 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768