:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::: H U N D R E D S W O R D S::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :: FAQ :: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ==================================================== Hundred Swords (DREAMCAST,PC) PORADNIK Autor Poradnika: Rolly (mail:rolly-p@wp.pl & nash.dc@poczta.fm) Typ Gry: RTS+elementy RPG Developer: SMILEBIT Liczba Bloków na VMU: 27 bloków Liczba Graczy 1 - (4 w Network Mode) Obsługuje - Pad,VMU,Vibraition Pack,Modem,Keyboard,VGA Box Rok Prodkcji - 2001 Iloœć GD - 1 (NTSC) ==================================================== SPIS TREŒCI: 1) WSTĘP 2) Podstawy 3) Jak grać? 3.1) OPIS FUNKCJI PADA 3.2) Ekran podczas walki (funckje) 3.3) Kontrola Keyboard'a 3.4) Ustawienia AI 3.5) Generałowie 3.6) Obiekty(budynki) 3.7) Surowce i ich wydobycie. 3.8) Czary wspomagajšce 3.9) Zanim rozpoczniesz walkę (ekran wyboru generałów) 4) POSTACIE 5) Tryby gry (MODES) 5.1) Tutorial Mode 5.2) Adventure Mode 5.3) Mission Mode 5.4) Network Mode 5.5) Record Mode 6) Strategia gry 6.1) Generalna strategia w ataku 6.2) Adventure Mode (OPIS) 6.3) Mission Mode (OPIS) 7) Lista jednostek i obiektów (nazwa i opis) 8) Lista czarów i opis 8.1) Czary ofensywne 8.2) Czary defensywne 8.3) Czary inne 8.4) Czary specjalne 9) Sekrety 10) Tipsy ==================================================== 1) WSTĘP ==================================================== To mój pierwszy poradnik i mam nadzieje że wam pomorze. Sprawa z nim była o tyle trudna,że Hundred Swords jest po japońsku ale dałem radę korzystajšć także z wersji z PC(no i w końcu importy to moja specjalnoœć:). Gra jak wiecie jest RTS więc poniekšd każdy zna jej zasady. Szkoda,że nie ma dostępnego dla nas trybu internetowego,no ale cóż. Jeœli macie jakieœ pytania to walcie na mój e-mail. ==================================================== 2) Podstawy ==================================================== HP - Życie SP - punkty czarów potrzebne na ich wykonanie,przybywajš wraz z czasem gry Dragon Blood (takie niby jajka) - surowiec Dragon Bones (takie chmurki) - surowiec AI - rozkazy ==================================================== 3) Jak grać? ==================================================== No to znajdzecie dokładny opis wszystkich funkcji w grze. System jest bardzo prosty jak w każedej strategi oczytajcie o tym dalej.W zależnoœci od misji mamy tu doczynienia z RTS więc każdy wie o co biega:) ==================================================== 3.1) OPIS FUNKCJI PADA ==================================================== L/R - obraca kamerę o 45 stopni w lewo lub prawo L+R razem- mapa z lotu ptaka A: Komenda / Wejœcie do menu / Trzymajšć A wybieramy flagi 1-9, do wytyczenia drogi jednostkš Y: Zmiana na następnego generała B: Przerwanie akcji/powrót X: Wybór jednostek / Wybór Obiektu A+B+X+Y+START: Reset START: Pauza i tu mamy Cel zwycięstwa, Porady, Powtórzenie misji i Koniec gry. Nacisnięcie A na Generale włšcza Action menu i tu mamy: - Atak - Stop - Buduj / Naprawiaj budynki - AI / Rozkazy - Osłony (czyli użycie czaru) - Leczenie (tylko jednostki Gran!) - Zniszczenie jesnostki Nacisnięcie A na jednostkach kiedy generał jest nie wybrany,powoduje przywołanie podobnego menu i tu mamy: - Atak - Powrót do generała - Stop - Zniszczenie jesnostki Nacisnięcie X na jednostce kiedy generał jest nie wybrany, pokazuje nam info o jednostach i ich obiektach. ==================================================== 3.2) Ekran podczas walki (funckje) ==================================================== - Na dole z lewej strony poziom doœwiadczenia generałš,iloœć HP (życie),SP(magia), iloœć jednostek i ich HP, bierzšce ustawienia AI. - Na górze mamy surowce najpierw Dragon Bone potem Dragon Blood - Z prawej strony mamy swoich generałów - Generał pulsuje jeœli jest w ruchu, Czerwony jest wtedy gdy atakuje bšdŸ jest atakowany i kolor niebieski jeœli jest w trakcie budowy. - Na dole z prawej strony mamy mapę i cel misji. ==================================================== 3.3) Kontrola Keyboard'a ==================================================== Klawiatura jest użyteczna i bardzo przydatna tylko do walki w necie (jak zawsze!). ==================================================== 3.4) Ustawienia AI ==================================================== Ustawienia AI decydujš jak będziemy atakować. Sš zależne od trybu np. w Adventure Mode mamy ich więcej w zależnoœci jak roœnie nam parametr KING. W Mission Mode mamy zawsze po cztery AI na generała. Sš bardzo przydatne! Oto one: - Standard (Niebieska tršbka): idż za generałem (default) - Hunt (Czerwona tršbka): Poœcig za wrogimi jednostkami,które np. się wycofujš - Defend (Tarcza): Zwiększ obronę, jednostki nie atakujš - Lead (Białe ludziki): Chroń generała - Berserk (Dwa miecze): Siła +20% ale zmniejszenie troche szybkoœci i obrony - Defend Area (Flaga): Utrzymuj tš pozycję - Heal (Strzała w sercu): Lecz sojuszników (Tylko Gran) - Surround (Diament): przełamanie obrony wrogów i ich otoczenie - Run (Biegacz): Zwiększa szybkoœć,ale zminejsza siłę o %10 - Skirmish (Kurczak): Jednostki uciekajš jeœłi nie majš szans lub atakujš od tyłu jeœli pozwala na to sytuacja ==================================================== 3.5) Generałowie ==================================================== Generałowie sš naszymi głowno dowodzšcymi i to oni rzšdzš jednosktami wspierajš je magiš, wydajš rozkazy AI. Niektórzy z nich majš specialne właœciwoœci jak np. Davidov(koleœ z fajš) z Mascar jest niewidzialny. Tylko oni potrafiš budować,naprawiać,wskrzeszać jednostki więc dbajcie o nich. Każdy z nich ma innš max. liczbę jednostek. Możesz także zdecydować się kierować samymi jednostami klikajšc w ikonke "G". Ich twarze znajdujš się w prawym rogu. Makymalnie możesz kierować 8 genarałami. W przypadku œmierci możesz ich ożywić wybierajšc ich twarz z HALI. ==================================================== 3.6) Obiekty(budynki) ==================================================== Mamy do wyboru cztery typy obiektów : Hale,Kopalnie,Rafinerie i Faktorie. - Jeœłi chcesz wybudować jakiœ obiekt wybierz opcje budowy (chatka) i kliknij w miejsce gdzie chcesz wznieœć budynek. Za chwilę budynek będzie gotów. - To samo ma się kopalnii i rafinerii. Wybierz młotek. - Do naprawy wybierz opcję Repair (młotek) i zaznacz obiekt do naprawy. - Jeœli chcesz zniszyć nie użyteczne budynki wybierz opcję Destroy. - Kiedy wybierzesz budowę na dole masz widoszny pasek postępujšcej budowy. - Więcej genarałów budujšcych tš samš faktorie powoduje zwiększenie szybkoœci budowy lu naprawy!!! Hale: Nie możesz budować Hal sš one gotowe już na starcie. Jeœli zniszczysz Hale wroga lub wróg zniszczy twojš przegrałeœ walkę więc jej pilnujcie. Hala używana jest do przywoływania Generałów. Koszt tego przywołania to 200 DBones i 200 DBlood. Komendy Hali: - Przywołaj Generała (Dispatch general) Faktorie: Faktorie produkujš jednostki i je leczš gdy generał jest w œrodku. Faktorie służš także do odnowy życia (HP). Gdy generał jest w œrodku możesz takżę wysyłać żołnierzy do walki,nie muszš wracać do Faktorii aby odnawiał się im stan życia. Faktorie wybudowane sš kosztem 400 DBones + 200 DBlood Możesz także podnieœć właœciwoœci bojowe faktorii. Sš tu trzy wybory. Od lewej do prawej: - Zwiększenie produkcji jednostek (ikonka strzała w dachu)* - Zwiększenie umiejętnoœci (ikonka serce) , - Zwiększenie żywotnoœci (ikonka budynku) To do zwiększenia produkcji jednostek: * Zwiększenie produkcji (800 DBlood): Pozwala na produkcję cięzkiej armii (Golemy, Katapulty, i Statki Transportowe) * Zwiększenie umiejętnoœci (400 DBlood): Pozwala szybciej leczyć generała i jedostki * Zwiększenie żywotnoœci (400 DBlood): Potraja HP (żywotnoœć) Faktorii. Komendy faktorii: - Make unit / Leave, Upgrade, Destroy building (czyli przywołaj jednostki,podnieœ właœciwoœci,zniszcz faktorię) - Upgrade --> Trzy komendy do wyboru podczas podnoszenia właœciwoœci: * Leave, Stop production, Destroy building ( czyli Opuœć faktorię,Zatrzymaj produkcję,Zniszcz faktorię) ==================================================== 3.7) Surowce i ich wydobycie. ==================================================== Budowa kopalni i rafinerii jest bardzo prosta. Poprostu klikamy na odkrywkę i jedziemy z budowš (pojawiš się ikonka Łopaty). Istniejš dwa podstwowe surowce. Dragon Blood i Dragon Bones (tak się zwiš). Jedna to ikonka coœ a'la Jajko druga to Chmurka. Każda kopalnia lub rafineria ma zaznaczone jaki surowiec posiada. Kopalnie można także zdobyć jeœli zniszczymy je naszemu wrogowi. Pamiętajcie że jeœli nie możecie wybudować więcej kopalni musicie jakšœ bezużytecznš zniszczyć! Komendy Kopalni i Rafineri: - Stop production (zatrzywanie produkci) - Destroy (zniszczenie kopalni) ==================================================== 3.8) Czary wspomagajšce ==================================================== Czary w Hundred Swords sš bardzo użyteczne i dzielš się na cztery katergorie:Ofensywne,Defensywne,Inne i Specjalne. Aby je wykonać trzeba mieć odpowiedni level SP( pomarańczowe paski). Czary mogš rzucać jedynie generałowie. Nie każdy czar może być używany przez wszystkie jednostki (Lista Poniżej). Każdy generał może mieć 2 różne czary ! Czary zdobywasz w Adventure Mode i Mission Mode. Nie każdy czar jest od razu aktywny i trzeba poczekać aż zostanie naładowany. W Mission Mode nie możesz zmienać czarów.I CO NAJWAŻNIEJSZE ZALEŻNIE OD RANGI DOSTAJEMY RÓŻNE CZARY I MOŻEMY POWTARZAĆ MISJE W NIESKOŃCZONOŒĆ,A CO ZA TYM IDZIE ZDOBYWAMY TAKŻE NIESZKOŃCZONĽ ILOŒC MAGII!!!! ŒWIETNY POMYSŁ!!Bo przecież niekiedy brakowało nam czarów bo dostał już je ktoœ inny.... ==================================================== 3.9) Zanim rozpoczniesz walkę (ekran wyboru generałów) ==================================================== Zanim rozpoczniesz walkę masz możliwoœć wyboru swoich generałów (iloœć zależna od misji). Wybierzasz ich klikajšc na postacjach klawiszem A.Masz tu także przedstawione ich stastystyki (HP,SP,Iloœć jednostek,Czary itp). Po zakończonej walce na elranie wydzimy RANG A-D, Zdobyte Czary,Iloœć zabitych wrogów,Iloœć zabitego twojego wojska oraz Iloœć wydobytych surowców. Ostatnia opcja potwierdzon klawiszem A powoduje kontynuacje gry. ==================================================== 4) POSTACIE ==================================================== Zdecydowałem się je opisać,znalazłem tłumaczenie na angielski i w mojej wersji z PC wiec je wam przedstawiam, sorry ale nie tłumaczyłem histori bo jest tego trochę ale macie przynajmniej normalne litery i no i możecie się czegoœ o nich dowiedzieć). Mamy cztery rózne armie w Hundred Swords. oto główni bohaterowie: ------------------------------------------------------------------------------------------- NALAVALE Raaf Nalavale (młody koleszka he he) Palmira Nalavale Rashid (Day Danon) Nell Shrinkman Diamond Aabras Anna Lewisman Rune Somervill Jelky Dakro Shu Anbro ------------------------------------------------------------------------------------------- GRAN Fals (Ru Gran) Igor Winogradu Ashley Winogradu Edith Winogradu Vary Winogradu. Akka Rebelholt Altwool Pro Krut Gaal Yuri Fongol Feofan Godo. Eroll (San Just) ------------------------------------------------------------------------------------------- RUPULSTORIE Zaan Kaliostia (mój faworyt- ignoruje zróżnicowanie terenu i no siła!) Eris Arlington Natalia Backett Gail Roadkilly Ing Godresh Udedd Marilion ------------------------------------------------------------------------------------------- Mascar Lentz Mascar Priscilla Kaloon Davidov Wodred ( silny i niewidzialny koleszka,no i fajnie wyglšda) Hem Sakin Moepp Sakin O Bando Ed Kragin Mirapo Antisanct ==================================================== 5) Tryby gry (MODES) ==================================================== Mamy do wyboru szeœć trybów: Tutorial Mode, Adventure Mode, Mission Mode, Network Mode, Record, i Option. ==================================================== 5.1) Tutorial Mode ==================================================== Tutaj możesz potrenować i nauczyć się wszystkiego od podstaw. ==================================================== 5.2) Adventure Mode ==================================================== Ten tryb to długa i barwna kampania podzielona na szereg interesujšcych misji. Podzielony jest na 6 epizodów,Przez pierwsze trzy będziesz kontrolował Raaf'a dowódce królestwa Nalavale,a następnych epizodach będziesz stał po stronie Fals-królowej Gran. Nie będę rozpisywał jak przechodzić poszczególne misje gdyż jest to wyjaœnione przed każdš walkš. Należy zauważyć,że nieraz pojawiš się odpowiedzi do charakterystycznego licznika(KING i PERSON) ma to znaczenie,że gdy będzie nam rósł poziom KING zwiększy nam się stan jednostek kontrolowanych przez nas, a rosnšcy poziom PERSON zwiększy nam HP i SP generałów. Przed i po rozpoczeciu walki dostępne sš OPCJE takie jak(po kolei od góry): START SAVE LOAD ENCYKLOPEDIA LISTY OPCJE KONIEC GRY ==================================================== 5.3) Mission Mode ==================================================== Ten tryb ma 18 misji podzielonych na 3 rózne poziomy. Kierujemy w nich wszystkimi czterema armiami nawet tymi złymi. Za wykonanie misji dostajemy RANGE (A-D) i nagrodę w postacii czaru. Po wyjœciu z tego trybu mamy Auto Save.Móżemy je powtarzać mimo ukończenia!! Zdobywamy w nich mase czarów!!! ==================================================== 5.4) Network Mode ==================================================== Rozgrywka przez NET niestety dostępna jest tylko w Japonii. Tu także mamy opcje Equipend - w której możemy wstawić sobie wybrane czary i wypróbować je w misji treningowej. DOBRE NA PIERWSZY RAZ GDY GRASZ! ==================================================== 5.5) Record Mode ==================================================== Tu znajdziemy bardzo fajne opcje. Encyklopedia przedstawia nam armie,hisotrię,œwiat i dokładnie opisane postacie wraz ze zdjęciami.Jest to coœ na wzór Final Fantasy Tactics (fajne ale po japońsku) . Letter to poprostu listy jakie dostajš postacie podczas gry w Adventure Mode. Interesujšce ale po japońsku. 5.6) OPCJE (Option) Oto opcje gry: Szybkoœć tekstu: Slow / Medium / Fast ????? : 1 / 3 / 5 minut Dzwięk: Stereo / Mono Vibration Pack (Rumble): On / Off Net play (auto rozłšczenie podczas gry w necie): 5 / 15 / 30 / 45 / 60 minut Konfiguruje Keyboard Default (powrót do starych ustawień) EXIT ==================================================== 6) Strategia gry ==================================================== 6.1) Generalna strategia w ataku: Czyli króre jednostki sš wyczulone na inne. * Kawaleria dobra na Jednostki Konne * Kawaleria dobra na Czarodzieji i Katapulty * Czarodzieje dobrzy na Konne Jednostki i Golemy * Łucznicy na koniach dobrzy na każdy rodzaj. * Katapulty dobre na Konne Jednostki i Golemy * Golemy dobre na Kawalerię i Jednostki Konne Jest to podstawowa strategia ale niektóre jednostki sš specyficzne i nie posiadajš słabych punktów. Łatwo się połapiecie co jest dobre na kogo (zresztš jeœli macie dużo surowców to dacie sobie rade nawet słabymi jednostkami-przewaga liczebane he he) Łucznicy,Katapulty i magicy mogš atakować przez drzewa i z różnych wysokoœći. ==================================================== 6.2) Adventure Mode (OPIS) ==================================================== Nie będe rozpisywał się nad misjami w tym trybie bo jest ich dużo i łatwo zkumacie o co biega. No ale mogę wam opisać że odpowiedzi (punkty przyznawane na dwie strony KING lub PEOPLE), one zwiększajš nam iloœć naszych HP oraz jednostek jakie możemy ze sobš zabrać do walki.Wiec popatrzcie co zwiększa jak najwięcej.Cel każdej misji zawsze jest opisany. ==================================================== 6.3) Mission Mode (OPIS) ==================================================== Misje w tym trybie sš interesujšce i wymagajšce możemy tutaj także popodziwiać inne plansze bardzo ciekawe strategicznie. Szczególnš uwagę zwracjcie na komendy AI bo sš tu ważne !!!. Pierwsze 6 misji to coœ dla nowicjuszy (no nie wiem..),potem œredniaków i ostatnie dla Hardcorowców (po minium. 60 min na jej wykonanie i bardzo dobrze!). Wiem że niektóre misje sš nie do rozszyfrowania więc je wam przedstawie. Nie będe przedstawiał jak je wykonać bo odbiorę wam całš przyjemnoœć z gry sami pokombinujcie a RANGA A jest w zasięgu.Pamiętajcie o różnych nagrodach w zależnoœći od rangi,i że jeœli chcecie otzrymać jeszce raz ten sam czar poprostu powturzcie misje!! Kolejno POZIOM NR.MISJI NAZWA: Beginner Level 1 "Mascar Training" Cel: Zabij Priscille w 8 minut. Porażka: Lentz umrze,lub koniec czasu. Beginner Level 2 "The Caged Dog" Cel: Ocal Lentz'a i doprowadŸ go do bezpiecznego punktu (gwiazdka). Porażka: Lentz albo Davidov zostanš zabici. Beginner Level 3 "The Invisible Man" Cel: Zabij Davidov'a w 5 minut. Porażka: Diamond zostanie zabity albo czas się skończy. Beginner Level 4 "The Unexpected Guests" Cel: Zniszcz wrogie (73) oddziały Porażka: Hala zostanie zniszczona Beginner Level 5 "Happy Hunting" Cel: Zniszcz wszystkie oddziały Nalavale w 15 minut. Porażka: Eris zostanie zabita lub koniec czasu. Beginner Level 6 "The Tide Rises" Cel: Znisz Gran i Nalavale Porazka: Twoja Hala is zostanie zniszczona. Intermediate Level 1 "Burn the Bridges!" Cel: Zniszcz Hale Ruplustorie w 12 minut. Porażka: Wszyscy generałowie umrš, Hala zostanie zniszczona Intermediate Level 2 "Destroy the Alliance" Cel: Zniszcz Hale Gran. Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona. Intermediate Level 3 "The Arches" Cel: Zniszcz Hale Ruplustorie . Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona. Intermediate Level 4 "Bring the Baggage" Cel: Zniszcz Hale Nalavale . Porażka: Wszyscy generałowie umrš. Intermediate Level 5 "Deadly Dragonflies" Cel: Zniszcz wszystkie 7 faktorii Porażka: Zaan zostanie zabity Intermediate Level 6 "Unlikely Alliance" Cel: Zniszcz Hale Mascar Porażka: Fals umrze albo Hala zostanie zniszczona Advanced Level 1 "Mascar's Revenge" Cel: Zniszcz Hale Nalavale Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona. Advanced Level 2 "Desert Storm" Cel: Zniszcz Hale Gran i Ruplustorie. Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona. Advanced Level 3 "Help the Healer" Cel: ZaprowadŸ Ashley'a i Feofan do bezpiecznego punktu. Porażka: Ashley lub Feofan zostanš zabicii. Advanced Level 4 "Save Ashley Again!" Cel: Zniszcz Hale Gran i Ruplustorie. Porażka: Fals albo Ashley umrš albo twoja Hala is legnie w gruzach Advanced Level 5 "The Long Trip Home" Cel: Zniszcz wszystkie jednostki Gran Porażka: Twoja Faktoria zostanie zniszczona Advanced Level 6 "Assassinate the Young King" Cel: Zabij Raaf'a w 45 minut. Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona lub czas się skończy. Ufff.... Mam nadzieje,że dacie radę. Pamiętajcie o AI i analizujcie różne taktyki. ==================================================== 7) Lista jednostek i obiektów (nazwa i opis) ==================================================== Legenda: Jednostki konne: Zwykłwe jednostki prrodukowane bez upgrade'u Kawaleria: Zwykłwe jednostki prrodukowane bez koni bez upgrade'u Łucznicy: Zwykłwe jednostki prrodukowane bez upgrade'u Czarodzieje: zwykłwe jednostki magiczne prrodukowane bez upgrade'u Golemy: Cięzkie jednostki musisz upgrade'ować Faktorię Katapulty: Cięzkie jednostki bombardujšce musisz upgrade'ować Faktorię Transport: Potężne statki do transportu jednoste musisz upgrade'ować Faktorię Specialne: Jednostki dostępnę dla specjalnego dowódcy Generał: Głowny dowódca Armii Mam też mały opis innych bestii żyjšcych w tym fantastycznym œwiecie. Eho (Leœny potwór) HP: 100 Gniazdo Eho HP: 800 * produkuje potwory Eho* Taleron (Leœny potwór) HP: 600 Refugee (Cós ala niedzwiedŸ) HP: 100 Specjalne Katapulty HP: 999 * Atakujš z daleka * * nie można ich zniszczyć kawaleriš * Drzewa i inne przeszkody HP: 200, 400 * blokujš przejœcie * Skrzynie HP: 400 * zawierajš czary * ======================================================================= 8) LISTA CZARÓW I OPIS ======================================================================= Legenda: Nazwa(jap) Tłumaczenie( ang ) Dla kogo: Jaki efekt ( Iloœć poziomu SP aby wykonać ten czar ) ==================================================== 8.1) UŒ‚Œn Czary ofensywne ==================================================== ‰Š‚ĚŒ• Flame Sword Kawaleria Zwiększa siłe ataku (1) ‰Š‚Ě‘„ Flame Spear Jednostki konne Zwiększa siłe ataku (1) ‰Š‚Ě‹| Flame Bow Oddziały strzelajšce Zwiększa siłe ataku (1) ‰Š‚̏ń Flame Staff Czarodzieje Zwiększa siłe ataku (1) ‰Š‚Ě‘ĹŒ‚ Fists of Flame Golemsy Zwiększa siłe ataku (1) ‰Š‚Ě–CŒ‚ Flame Cannon Katapulty Zwiększa siłe ataku (1) ‹Ć‰Î‚ĚŒ• HellFire Sword Kawaleria Zwiększa siłe ataku x2 (2) ‹Ć‰Î‚Ě‘„ HellFire Spear Jednostki konne Zwiększa siłe ataku x2 (2) Žž•—‚Ě‹| Hurricane Bow Oddziały strzelajšce Zwiększa szybkoœc ataku (2) Žž•—‚Ě‘„ Hurricane Staff Czarodzieje Zwiększa szybkoœc ataku (2) Žž•—‚Ě–CŒ‚ Hurricane Cannon Katapulty Zwiększa szybkoœc ataku (3) ‹R•ş‚ą‚ë‚ľ Long Spears Kawaleria Specjalny atak na Jednostki konne (2) •ŕ•ş‚ą‚ë‚ľ Magic Missiles Czarodzieje Specjalny atak na Kawaleria (2) ‘o‰Š‚ĚŒ• Blazing Sword Kawaleria Zwiększa siłe ataku na dłuższy okres czasu (2) ‘o‰Š‚Ě‘„ Blazing Spear Jednostki konne Zwiększa siłe ataku na dłuższy okres czasu (2) ‘o‰Š‚Ě‹| Blazing Bow Oddziały strzelajšce Zwiększa siłe ataku na dłuższy okres czasu (2) ‘o‰Š‚Ě‘„ Blazing Staff Czarodzieje Zwiększa siłe ataku na dłuższy okres czasu (2) Ť”j‚č‚ĚŒ• Sword of Balance Kawaleria Redukuje siłę wrogiego generała (1) Ť”j‚č‚Ě‘„ Spear of Balance Jednostki konne Redukuje siłę wrogiego generała (1) Ť”j‚č‚Ě‹| Bow of Balance Jednostki konne Redukuje siłę wrogiego generała (1) Ť”j‚č‚̏ń Staff of Balance Czarodzieje Redukuje siłę wrogiego generała (2) ”j‰ó‚ĚŒ• Sword of Destruction Kawaleria Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2) ”j‰ó‚Ě‘„ Spear of Destruction Jednostki konne Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2) ”j‰ó‚Ě‹| Bow of Destruction Oddziały strzelajšce Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2) ”j‰ó‚̏ń Staff of Destruction Czarodzieje Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2) ==================================================== 8.2) –h‰qŒn Czary defensywne ==================================================== d‰ť‚̏‚ Shield of Toughness Kawaleria Zwiększa obronę (1) d‰ť‚Ěƒ[ƒu Robe of Toughness Czarodzieje Zwiększa obronę (1) d‰ť‚Ě”n‹ď Barding of Toughness Jednostki konne Zwiększa obronę (1) d‰ť‚Ě‹š“–‚Ä Breastplate of Toughness Oddziały strzelajšce Zwiększa obronę (1) ‘Ţ–‚‚̏‚ Shield of Magical Escape Kawaleria Zwiększa szansę uniku (1) ‘Ţ–‚‚Ě”n‹ď Barding of Magical Escape Jednostki konne Zwiększa szansę uniku (1) ‘Ţ–‚‚Ě‹š“–‚Ä Breastplate of Magical Escape Oddziały strzelajšce Zwiększa szansę uniku (1) ‘Ţ–‚‚ĚŒRŠř Banner of Magical Escape@ Wszystkie jednostki Zwiększa szansę uniku (1) ŽçŒě‚̏‚ Defensive Shield Kawaleria Increases Defense Long Duration (2) ŽçŒě‚Ěƒ[ƒu Defensive Robe Czarodzieje Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2) ŽçŒě‚Ě”n‹ď Defensive Barding Jednostki konne Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2) ŽçŒě‚Ě‹š“–‚Ä Defensive Breastplate Oddziały strzelajšce Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2) ŽçŒě‚ĚŒRŠř Defensive Banner Wszystkie jednostki Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2) ŒŤ—´Ž÷‚Ě‚ľ‚¸‚­ A Drop of Wisdom Wszystkie jednostki Odnawia HP(życie) (1) ŒŤ—´Ž÷‚Ě‘§ A Breath of Wisdom Wszystkie jednostki Odnawia HP podwójnie (2) ‚‘Ź‚Ě‚ľ‚¸‚­ A Drop of Speed Wszystkie jednostki Odnawia HP i zwiększa Szybkoœć (2) •—_‚̏‚ Shield of the Wind Goddess Kawaleria Zwiększa obronę na ataki z dystansu (3) —‹_‚Ě”n‹ď Barding of the Storm God Jednostki konne Zwiększa obronę na ataki z bliska(3) •—_‚Ě‹š“–‚Ä Breastplate of the Wind Goddess Oddziały strzelajšce Zwiększa obronę na ataki z dystansu (3) ==================================================== 8.3) ˆÚ“ŽŒn Czary inne ==================================================== ‚‘Ź‚̏Ź‹ď‘Ť Belt of Speed Kawaleria i Golemy Zwiększa szybkoœć (1) ‚‘Ź‚Ěƒu[ƒc Boots of Speed Czarodzieje i Golemy Zwiększa szybkoœć (1) ‚‘Ź‚Ě’ű Horseshoes of speed Jednosyki konne i Golemy Zwiększa szybkoœć (1) ‚‘Ź‚Ě–ŘŒC Sandals of Speed Oddziały strzelajšce i Golemy Zwiększa szybkoœć (1) _‘Ź‚̏Ź‹ď‘Ť Belt of Quickness Kawaleria i Golemy Zwiększa szybkoœć x2 (2) _‘Ź‚Ěƒu[ƒc Boots of Quickness Czarodzieje i Golemy Zwiększa szybkoœć x2 (2) _‘Ź‚Ě’ű Horseshoes of Quickness Jednosyki konne i Golemy Zwiększa szybkoœć x2 (2) _‘Ź‚Ě–ŘŒC Sandals of Quickness Oddziały strzelajšce i Golemy Zwiększa szybkoœć x2 (2) •‚—V‚̏Ź‹ď‘Ť Belt of Floating Kawaleria i Golemy Powoduje ignorowanie różnic wysokoœci terenu(2) •‚—V‚Ěƒu[ƒc Boots of Floating Czarodzieje i Golemy Powoduje ignorowanie różnic wysokoœci terenu (2) •‚—V‚Ě’ű Horseshoes of Floating Jednosyki konne i Golemy Powoduje ignorowanie różnic wysokoœci terenu (2) •‚—V‚Ě–ŘŒC Sandals of Floating Oddziały strzelajšce i Golemy Powoduje ignorowanie różnic wysokoœci terenu (2) ==================================================== 8.4) ŽŽęŒn Czary specjalne ==================================================== ŽR‰z‚Ś‚Ě‹| Light Arrows Oddziały strzelajšce Zwiększa zasięg ataku (1) ŽR‰z‚Ś‚̏ń Walking Staff Czarodzieje Zwiększa zasięg ataku (1) ”š—ô‚Ě–CŒ‚ Explosive Catapult Katapulty Zwiększa zasięg ataku (2) –‚ƒJ‚ĚŒ• Magical Sword Kawaleria Zwiększa obronę na ataki magiczne (2) –‚ƒJ‚Ě‘„ Magical Spear Jednosyki konne Zwiększa obronę na ataki magiczne (2) –‚ƒJ‚Ě‹| Magical Bow Oddziały strzelajšce Zwiększa obronę na ataki magiczne (2) •¨—‰ť‚̏ń Staff of Power Czarodzieje Zwiększa obronę na ataki magiczne (2) ‰¤‚̐M”O Crown of Kings Tylko Raaf ! (Nalavale) Niewidzialnoœć o Odnowa HP (2) ”ń“š‚Ě‹Œ• The Darksword Tylko Lentz (Mascar) NIewidzalnoœć i zwiększenie ataku (3) ‰e‘–‚č Sandals of Thieves Tylko Davidov (Mascar) Zwiększa szybkoœć na dłuższy okres czasu (2) –Ŕ‚˘‚ĚƒJ The Power of Ignorance Tylko Fals (Gran) Niewidzialnoœć i Odnowa HP (2) Œ`ŒŠ‚ĚŽđ•r The Everfull Jug Tylko Ashley (Gran) Pozwala odnawiać więcej HP (2) ƒtƒNƒƒE‚Ě•‘ The Wisdom of the Owl Tylko Feofan (Gran) Zwiększa obronę na ataki z dalekiego dystansu (2) š‚Č‚éß‹Ć The Scripture of Fallen Angels Tylko Igor (Gran) Niewidzialnoœć i zwiększnie szybkoœci (3) š•ś‰ť”rœ The Doctrine of Saints Tylko Zaan (Rupulstorie) Specjanlny atak na budynki (3) ‹­sŒR Tracker's Boots Tylko Eris (Rupulstorie) Zwiększa szybokoœć na dłuższy okres czasu (2) ==================================================== 9) SEKRETY ==================================================== Jest parę bajerów jak dodatkowe obrazki jak przejdziesz jeszcze raz Adventure Mode. No i mamy soundtrack œwietnej ballady na CD,poprostu włóżcie CD do wieży!!!! Ukryta postać! Tak jest możecie niš dowodzić w Adventure Mode gdy dojdziecie do Epizodów Królestwa GRAN(to taki koleszka z ciemnymi włosami na koniu). Stanie właœnie po ich stronie i będzie dysponował jednostkami konnymi! Niestety nie występuje jego historia w Encyklopedii i to mnie zaskoczyło.... ==================================================== 10) TIPSY ==================================================== Uważajcie na mocne jednostki (Golemy itp) z nimi jest ciężko. Niszczcie kopalnie wroga i budujcie je jako swoje. Używajcie czarów bo sš bardzo przydatne. Odnawiajcie życie bedšc w Faktorii i podczas odnowy walczcie z wrogiem. Zapoznajcie się z głównymi zasadami gry. Używajcie terenu( dzrzewa,góry ) aby z zaskoczenia atakować np. łucznikami,jednostki wroga. Nich zawsze ktoœ pilnuje Hali. Czym wiecej generałów buduje lub naprawia budynki tym szybciej wszystko jest zrobione. ==================================================== KONTAKT I INFO ==================================================== Mam nadzieję,że ten Import stał się dla was łatwiejszy. Cały czas przygotowuje coœ jeszcze do innych tytułów NTSC na DC. NO i wielkie podziękowania dla Segi i Smilebit za zajebistš gierkę. Poradnik ten jest dostępny tylko na stronie DC FANS ( www.dcfans.prv.pl ) i nie można go wykorzystywać na żadnych stronach www bez mojej wiedzy!! No to go gry miłoœnicy RTS'ów !!!!!!!!!!!! Wszelkie pytanie i sugestie przysyłajcie na mój mail ( rolly-p@wp.pl lub nash.dc@poczta.fm ). Stronki w necie: http://www.hundred-dricas.ne.jp http://www.smilebit.com http://www.big.or.jp/~yoshio/ --------------------- AUTOR: --------------------- (c) Copyright 2004 ROLLY