SEGA DREAMCAST SITE

SOLUCJE:
Aero Dancing i [ by
Rolly ]


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: A E R O D A N C I N G i :::::::::::::::::::::::::: FAQ :::::::::::::


====================================================
AERO DANCING i ( DREAMCAST ,PC ) PORADNIK
Autor Poradnika: Rolly (mail:rolly-p@wp.pl & nash.dc@poczta.fm)
Typ Gry: SYMULATOR LOTÓW
Developer: CRI
Liczba Bloków na VMU:8 bloków i 12 bloków Replay
Liczba Graczy 1 - 2(4)
Obsługuje - Pad,VMU,Vibration Pack,Modem,Link Cable
Rok Prodkcji - 2001
Ilość GD - 1 (NTSC)
====================================================


SPIS TREŚCI:
1) Obsługa pada
2) Opis ekranu pitolta
3) Opis trybów
4) Opis plansz
5) Opis broni
6) Opis samolotów
7) Ogólne porady i jak latać?
8) Kontakt i info


====================================================
1) OBSŁUGA PADA
====================================================

Gałka: Ruch samolotem

Krzyżak
a) Lewo: zmiana widoku(czyli kamery) podaczas lotu
b) Prawo: zmiana aktualnie używanej broni
c) Dół: Wypuszczenie kół do lądowania i ich schowanie (Flap)
d) Góra: użycie Air Brake,czyli hamulca w powietrzu,przydaje się on do utrzymania kontaktu(czyli odpowiedniej i stałej odległości z wrogiem) oraz jest najważniejszy podczas lądowania!!!!

A: zwiekszenie szybkośći,przy 100% naciśnięcie jeszcze raz A powoduje włączenie dopalacza (oznaczenie A/B),ale nie każy samolot go posiada więc najpierw sprawdzcie.Oczywiśći żżera on więcej paliwa!

B: zmniejszenie szybkość

X: przytrzymanie go dłużej powoduje przejście na tryb widoku pilota

Y: użycie wybranej broni czyli poprostu strzał

L: skręt boczny w lewo

R: skręt boczny w prawo

Start: Pausa - a tu możemy
a) Cancel - powrót do gry
b) Stop - zakończenie misji lub rozgrywki
c) Restart - rozpoczęcie od nowa
d) Hud - wyłączenie wyszystkich liczników ON/OFF
e) Radar - wyłączenie Radaru ON/OFF
f) Cockipt - widok z kokpitu pilota ON/OFF
g) Strike View - widok na rakiety ON/OFF
h) BGM - wybór utworu towarzyszącego nam podaczas lotu

A+B+X+Y+Start: Reset

====================================================
2) OPIS EKRANU PILOTA
====================================================

Lewa Góra
a) Stan Samolotu:pokoazany jest on na tym małym rysunku samolota,i podzielony jest na części.Uważajcie na kolory gdyż wpywają one zancznie na zachowanie myśliwca!!(kolor zielony:wszystko ok,kolor zółty:drobne uszkodzenia,kolor czerwony poważne uszkodzenie).
b) Stan uzbrojenia: czyli aktualny zasób wszelkiej maści broni,opis broni poniżej.

Prawa Góra
a) Time(Czas gry): aktualny czas gry lub pozostały do końca zadania
b) Score(punkty): stan zdobytych punktów za zniszczenie celów

Lewy Dół
a) Fuel(paliwo): czyli aktualny stan paliwa(F:pełny bak,E-pusty bak)
b) Prędkość(%): aktulany stan prękośći (literki A/B - dopalacz)

Prawy Dół
a) Radar
Kolorowe puntky(np.fioletowe,czerwone itp) to wrogowie,białe punkty to Rakiety,Kolorowe punkty w białym kółku oznaczają ze ten pilot właśnie cię namierza.

Środek ekranu (HUD)
Tu znajdują się wszystkie matematyczne informacje o locie.Czyli wysokość,przeciążenie,odchylenie samolotu oraz komunikaty.

Objaśnienie komunikatów:
- Air Brake: Komunikat ten pojawia się podczas używania hamulca w powietrzu,przydaje się on do utrzymania kontaktu (czyli odpowiedniej i stałej odległości z wrogiem) oraz jest najważniejszy podczas lądowania!!!!
- OverSpeed: Przegrzanie silnika,występuje on głównie gdy za długo lecimy na dopalaczu i powoduje,obniżenie prędkości lotu.
- Flap: jest to wytawienie lub schowanie kól do lądowania na lotnisku.
- Gear: Pojawia się gdy koła nie są opuszczone i ich schowanie.Służy do lądowania.
- Flare: Wypusczenie flary za samolotu gdy pędzi w nas rakieta wroga,służy do zmtlenia i odpala się automatycznie.
- Alert: Komunikat pojawia się wtedy gdy wróg nas namierza.
- Missle: Komunikat pojawia się wtedy gdy zbliża się do nas rakieta!
- Głos pomocy: sympatyczny głos czyta nam komunikaty,oraz informuje na której godzinie pojawił się wróg(np. godz 9 czyli z lewej strony radaru).

====================================================
3) OPIS TRYBÓW
====================================================

== MISSION ==
To najważniejszy tryb gry.Tu odkryjemy samoloty i pozanamy prawdziwe zadania bojowe.

a) Air Attack ( *1*2*3*4*5*6*7*8 )
b) Surface Attack ( *1*2*3*4*5*6*7*8 )
c) Dog Fight ( *1*2*3*4*5*6*7*8 )
d) Operation ( *1*2*3*4*5*6*7*8 )

Operation odkryjemy dopiero wtedy gdy ukończymy Air Attack,Surface Attack i Dog Fight niestety...

== FREE FLIGHT ==
W tym trybie możemy sobie sami wybrać zadania i stawić im czoła.A to opis:

a) Air Attack 
Czyli walka z samolotami wroga.Wybieramy samolot(naciskająć krzyżak w prawo wybieramy rodzaj uzbrojenia),plansze,wroga(samoloty w tym niedostępne!) oraz rodzaj startu.
b) Surface Attack
Czyli walka z celami naziemnymi.Wybieramy samolot(naciskająć krzyżak w prawo wybieramy rodzaj uzbrojenia),plansze,wroga(czołgi lub okręty) oraz rodzaj startu.
c) Solo Flight
Tu poprostu sobie polatamy i zapozanmy się z terenem i jego ukształtowaniem.
d) Random
Czyli ustwienie losowe.

== VERSUS ==

One Colsole -------> Normal Battle (normalna walka,sami wszystko ustawiamy)
-------> Random Battle (wszytko ustawia się losowo)

Double Console --------> jako że niemam kabla Link nie wiem jak się gra w tym trybie..Pewnie wypas:-)



== TRAINING ==

a) Basic Flight 
Tu uczymy się podstawowych zasad gry.
b) Air to Air
Tu uczymy się niszczyć cele powietrzne.
b) Air to Surface
Tu uczymy się niszczyć cele naziemne.
d) AV-8B Basic Flight
Tu nauczymy się latać specificzną maszyną AV-8B a to ze względu na typ startowania z lotniska.

== HANGAR (Emblem Editor,Personla Data) ==

a) Emblem Editor - tu możemy narysować swoje własne logo na nasz ulubiony samolot albo skorzystać z gotowych.

b) Status naszych poczynań w grze:

- Strona pierwsza
1. Ilość zestrzelonych wrogich samolotów ??????????
2. Ilość naszych zestrzeleń przez wrogie maszyny Rekord prędkości (Mach)
3. Ilość rozbić o elementy otoczenia Rekord wysokości lotu (Ft.)
4. Ilość zniszczonych celów naziemnych

Punkty za Zadania w Trybie MISSION
Czas gry (Godzina,minuty,sekundy)

-Strona Druga-

Nazwa Maszyny | Ilośc lotów | Zniszcone cele naziemne | Cele latające | Ilość smierci |Ilość rozbić|


== REPLAY THEATER==
a) Replay: czyli powtórka ostatniego wykonanego lotu
b) Load Replay : załaduj Powtórkę
c) Save Replay : nagraj Powtórkę


== INTERNET BATTLE ==
Walka przez połączenie z Internetem! Niewiem czy jeszcze ktoś gra bo nie sprawdziłem.

== OPTIONS ==

a) Key Config - tu ustawiamy klawiszologie na padzie.

b) Game Config - tu ustawimy wszystkie asekty gry(wybór strazłów,sterowanie i inne rzeczy)

c) View Config - tu ustawiamy tryb widoku samoltu

d) Sound Config - tu ustawiamy opcje dźwiękowe 

e) Save / Load
Wiadmo nagraj i załaduj stan gry.
f) Others
Tu możemy obejżeć zajawki z Power Jet Racing 2001 na DC,niezły tytuł.



HOME PAGE
Czyli wejście na Oficialną Stronę Aero Dancing.Nadal dostępną!!!! Możecie tam oblukać mase informacji na temat tej częsci oraz także innych części tej serii.Niestety wszystko jest po japońsku.


====================================================
4) OPIS PLANSZ
====================================================
Tu znajdziecie opisy plansz dostępnych w trybach MISSION,FREE FLIGHT i VERSUS.

NAZWA CZAS WARUNKI POGODOWE MULTIPLAYER
Hills Południe,Zachód słońca Dobre -
Oil Plant Południe Dobre,Deszcz -
Descert Południe,Zachód słońca Dobre +
Sea Południe,Zachód słońca,Noc Dobre,Chmury,Deszcz,Śnieg +
Base I Poranek,Południe,Zachód,Noc Dobre,Burza -
Base N Poranek,Zachód,Noc Dobre -
Base S Poranek,Zachód,Noc Dobre,Deszcz -
Base M Poranek,Południe,Zachód,Noc Dobre,Chmury -
Base C Południe,Noc Dobre,Śnieg -
CV Południe,Zachód,Noc Dobre -
LHD Południe,Zachód słońca Dobre -
Bay Poranek,Zachód,Noc Dobre -
W.Coast Południe,Noc Dobre,Mgła -

====================================================
5) OPIS BRONI
====================================================

MRM - rakiety dalekiego zasięgu o dobrej sile rażenia,natomiast nie nadaje się do strzelania poniżej odległości 1.800 gdyż przeważnie nie trafia.. 
SRM - rakieta sredniego zasięgu,od sredniej sile rażenia,nadaje się doskonale na strzelanie z odległości od 1000 do 2.220
AGM - rakieta średniego zasięgu od dobrej sile rażenia zarówno dla jednostek powietrznych jak i naziemnych.
BOMB - rakieta sredniego zasięgu o sredniej sile razenia,nadaje się do niszczenia jednostek naziemnych.Jest zrzucana na wroga,czyli nie posiada własnego napędu.
GUN - pistolet maszynowy,ciężko nim zabić ale ma niezłą siłe rażenia.Najlepiej używać poniżej odległości 0.900

====================================================
6) OPIS SAMOLOTÓW
====================================================

F-1
F-2 ( typ A i B )
F14
F15
F15J
F16
F/A-18
AV-8
A-7
A-10
TND
Mr2000 ( typ A i B )
MiG21
Su-27
WW2 ( typ A i B )
T-3 ( typ A i B )
T-2 ( typ A i B )
T-4 ( typ A i B )
F-86
F-104

Każda z maszyn rżóni się prędkością(mach),uzborjeniem(przesówamy w bok),wielkością(ft) i ilośćią amunicji.Niektóre maszyny są tylko do latania i nie posidają uzbrojenia.
Wszystkie maszyny dostajemy za przechodzenie zadań oraz za ustanowienie nowego rekordu.Niestety niewszystkie maszyny są w spisie,a to ze względu że aktualnie męcze MISSION a tam to dopiero jest trudno ale wzamian czuć te prawdzwie wyzwania jakimi są operacje wojskowe....

====================================================
7) OGÓLNE PORADY I JAK LATAĆ?
====================================================

Co mogę wam zapodać....Przedewszystkim dużo ternujcie bo trening czyni mistrza.
1) A małe porady dotyczą przedewszystkim dotyczą jak uciec wycelownej w nas rakiecie? Przedewszystkim schodzimy w dół( nurkujemy ) używając klawiszy R i L manerwyjujemy w różne strony ewentulanie odbijamy w prawo lub lewo,oczywiście można wykorzystywać teren(czyli bydynki itp).Oczywiśćie lecimy z jak największą prędkością (100% lub A/B) i powinno się udać... 

2) Jak lądować? Przedewszystkim obniżamy stopniowo pułap lotu i zmniejszamy prędokość do miniumum,włączamy Air Brake( krzyżak do góry) i staramy się wyrównać tor lotu,oczywiście nie zapomnijcie wyunąć kół do lądowania (Flap - krzyżak na dół).Póżniej już tylko dobrze manerwujemy gałką i udało się!

3) Jak namierzać wroga? Jeśli mamy ustawione automatyczne dobieranie broni,CPU sam nam wybierze odpowiednią broń,a my tylko czekamy na pojawienie się napisu SHOOT i naciskamy "Y". Staramy się obserwować tor lotu bo nieraz konieczne jest odpalenie drugiego pocisku.

4) Starajcie się mieć przeciwników zawsze przed sobą,gdyż mając ich styłu jesteśmy narażeni na ataki rakietowe i cześciej będą nas namierzać!!!

5) Wykorzystujcie w cieżkich sytuacjach,zróżnicowanie terenu (np. lecąc kanionem,budynki ) łatwiej jest zgubić wroga oraz rakiety.

6) Zaczynając grę,jeśli jesteś wymagający możesz zacząć na trudniejszym poziomie Advenced ( lub Normal ).

7) Jeśli robi się coraz cieżej w misjach,wybierajcie samoloty o największej ilość broni(krzyrzak w dół powoduje sprawdzenie wyposarzenia myśliwca) i najszybsze (powyżej 2.0 machów) bo bedzię naprawdę nie za łatwo ale napewno po paru razach dacie radę!

====================================================
8) KONTAKT I INFO
====================================================

Mam nadzieje,że poradnik wam pomoże,gdyż jest to najlepszy,realistyczny,piękny i emocjonujący symulator lotów jaki jest dostępny na kochanego DC.Obok niedawno ukazanego się hitu bardziej arcadowego jakim jest Propeller Arena,Aero Dancing i jest drugą genialną grą z samoltami w roli głownej! Tylko brać pady w recę i zamieniać się w rasowych pilotów bo" Aero Dancing i " to prwdziwa perełka !!!!!!!
Poradnik ten jest dostępny tylko na stronie DC FANS ( www.dcfans.prv.pl ) i nie można go wykorzystywać na żadnych stronach www bez mojej wiedzy!! Dla ciekawskich podam,że najnowsze cześci Aero Dancing wydaje już AM2!!! Ale to CRI przetarło szlaki:)

Wszelkie pytanie i sugestie przysyłajcie na mój mail ( rolly-p@wp.pl lub nash.dc@poczta.fm ).
Wielkie dzięki dla chłopków z CRI za świetną grę ( OCENA: 9/10 ) i pozdrówka dla wszystkich DC-kowych pilotów :-)

Stronki w necie:
www.aerodancing.dricas.ne.jp
www.cric.co.jp

---------------------
AUTOR:
---------------------
(c) Copyright 2004 ROLLY

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768