SEGA DREAMCAST SITE

SOLUCJE:
Guilty Gear X [ by
CoV ]


Najładniejsza i byc moze najlepsza bijatyka 2D. Szkoda, ze na razie tylko po japonsku. FAQ jest napisany przede wszystkim do poczatkujacych graczy, ktorzy dopiero co wlaczyli GGX:))

1. Informacje ogolne.

-system walki rozni sie w niewielkim stopniu od tego prezentowanego w Street Fighterze i pochodnych, ale wiekszosc przyzwyczajen z tamtych gier sprawdza sie i tu.
-pasek supercombo ladujemy: wyprowadzajac specjale, uderzajac przeciwnika, skaczac do przodu i biegajac do przodu. Stojac bezczynnie w miejscu po pewnym czasie pasek zaczyna malec.
-postacie moga wyprowadzac podwojny skok, czyli bedac w powietrzu skoczyc jeszcze raz. Niektorzy zawodnicy moga skakac trzy razy, a jeden - latac.
-do dyspozycji sa trzy rodzaje uderzen (slabe, srednie i silne) oraz kopniak.
-pamietajcie o porzadnym blokowaniu!! Wiem, ze gledze, ale wielu poczatkujacych graczy zapomina o tym jakze istotnym fakcie.
-gra jest stosunkowo trudna, nawet na poziomie easy. Zaradzic moze temu tylko solidny trening, hehe.

2.Postacie
Podaje tu tylko krotkie charakterystyki postaci. Ciosow nie podaje, gdyz sa dostepne przez menu.


Potemkin - raczej "pancernik Potiomkin", hehe:) Baaaardzo wolna postac, porusza sie z predkoscia slimaka. Jest przy tym potezny, przez co latwo go trafic. Z drugiej strony - jak przywali, to zaboli. Ma naprawde mocne ciosy. Grajac nim nalezy przyjac taktyke defensywna - czyli blokujesz cios przeciwnika, i zaraz po tym wyprowadzasz silnego specjala. Postac raczej dla bardziej zaawansowanych graczy. Walka z nim jest stosunkowo trudna - komputer stosuje nagminnie specjale, ktore zabieraja sporo energii.

Sol Badguy - jaka bijatyka 2D obedzie sie bez przewodniej pary zawdnikow? W GGX sa to wlasnie Sol i Ky Kiske. Sol ma ciekawe ataki, wiekszosc z nich oparta jest na ogniu. Jego drugi Supercombos czyni go szybszym i silniejszym - doslownie lata po ekranie. Po kilku sekundach jednak wpada w stan oslabienia, wiec lepiej byc wtedy daleko od przeciwnika. Wyposrodkowana postac, dobry kompromis pomiedzy sila a szybkoscia. Walka z komputerem jest prosta - praktycznie nigdy nie stosuje s.combo, o ktorym wspomnialem (uwazajcie tylko na ognisty uppercut).

Baiken - specjale wlasciwie tylko na bliska odleglosc, Rzadko gralem ta postacia, bo jest taka...nijaka:) Fakt, ma niezla szybkosc, ale coz - sa lepsze postacie. Poza tym niby kobieta, a wyglada prawie jak facet:) Walka z komputerem jest bardzo prosta - macie duza szanse na wygranie double perfect'em.

Anji Mito - heh, kombajn. Specjale ma zabojcze, ale nie o to chodzi...Jego silny cios (HS) jest genialny. Jesli przeciwnik nie zablokuje, bedzie bolalo. Polecam "wjechanie" w przeciwnika porzadnym specjalem, a nastepnie walniecie go silnym uderzeniem. Wiekszosc graczy zablokuje specjala, ale o uderzeniu zapomni. Walka z komputerem jest wymagajaca, gdyz dran lubi stosowac silne specjale przerywajace atak. 

Millia Rage - hmm, wielka zagadka. Walczy swoimi wlosami (!!!). Jej glowna zaleta jest to, ze jest w duzym stopniu nieprzewidywalna - ciezko wyczuc, jaki cios zastosuje. Specjale raczej na niewielka odleglosc, supercombosy uzyteczne tylko na skoczkow. Trudno walczyc z komputerem - wlasnie dzieki tej nieprzewidywalnosci.

Chip Zanuff - wg mnie najszybsza postac w calej grze, polecam dla poczatkujacych. Latwo opanowac jego ciosy. Wiekszosc specjali znowu ma maly zasieg, ale jest kilka o wiekszym (ciekawostka - wslizg mozna stosowac takze w powietrzu). Jego glowna zaleta sa teleporty. Dzieki nim mozna doslownie skakac po calej arenie (i wygladaja jak teleport Songo z "Dragon Balla"). Supercombosy sa bardzo efektowne (20 hit!), choc nie zabieraja zbyt wiele energii. Co dziwne, komputer nie potrafi porzadnie nim grac! Nie stosuje w ogole teleportow, a jesli zastosuje, to teleportuje sie tuz przed toba i od razu dostaje w dziob.

Axl Low - najwiekszy zasieg w calej grze. Potrafi rozwinac swoj lancuch na pol ekranu! Szkoda tylko, ze z szybkoscia nienajlepiej i wiekszosc ciosow latwo zablokowac. Aha, jego specjale sa zalosne. Nie polecam. Komputer gra nim stosunkowo dobrze, ale jak nauczycie sie porzadnie blokowac - no problemo.

Venom - gra kijem bilardowym. Postac dla zaawansowanych graczy, gdyz trzeba dobrze wyczuc zachowanie przeciwnika, aby dostal. Specjale sa podlozone pod taktyke defesywna, ale nie sa zbyt mocne. Jeden z supercombosow mozna wykonac tylko bedac w powietrzu. Walka z komputerem - prosta.

Jam Kuradoberi - bardzo szybka postac, specjale na kazdy mozliwy dystans. Polecana dla poczatkujacych - latwo ja opanowac. Niestety jej ciosy nie zabieraja zbyt wiele enrgii. Walka z komputerem jest wymagajaca.

Zato 1one - wlasciwie nie wiadomo co to jest - czlowiek na pewno nie. Potrafi przez pewien czas latac w powietrzu, co z pewnoscia sie przydaje. Postac tylko i wylacznie dla ekspertow. Wiekszoscia specjali mozna sterowac po ich wypuszczeniu, ale sterowanie specjalem i jednoczesne unikanie ciosow wymaga sporej wprawy. Dobry na skoczkow - prawie zawsze da sie ich nadziac na jakis cios. Poczatkujacy gracze niech lepiej poszukaja innego zawodnika. Walka z komputerem jest trudna, bo ten nie ma problemow ze sterowaniem uderzeniami:)

May - postac wlasciwie nie z tej bajki. Mala dziewczynka z...kotwica. Bardzo mala, bardzo wolna. Nie nadaje sie do niczego, gdyz wiekszosc specjali jest slabiutka, a te porzadniejsze trzeba ladowac. Wezcie lepiej kogos innego. Walka z komputerem - prosciutka.

Johnny - znow postac dla bardziej zaawansowanych graczy. Specjale sa bardzo mocne, ale...tylko na niewielki dystans. Przy Johnnym trzeba nauczyc sie walki w zwarciu. Komputer gra nim stosunkowo dobrze.

Ky Kiske - druga czesc duetu Sol-Ky. IMO ta lepsza czesc. Ma BARDZO fajne pociski, szczegolnie ten silny (potrzeba do niego wyczucia, ale jak trafi - ech:) Posiada tez genialny uppercut. Sposobem walki przypomina...Ryu ze Street Fightera (zdziwieni? ja na poczatku tez). Postac wlasciwie dla wszystkich. Walka z komputerem dosyc trudna.

Faust - totalna pomylka, porazka, nieporozumienie itp. Wyglada debilnie, walczy debilnie, zamiast skakac plywa w powietrzu (!) i od czasu do czasu z kartonowej glowy wyrasta mu kwiatek. Naprawde nie wyobrazam sobie, jak ktos chcialby nim grac. Mogloby go nie byc. Mimo wszystko ten jego idiotyzm ma swoje zalety - nikt nim nie gra, ale nikt tez nie wie, jak sie przed nim porzadnie bronic (komputer gra slabo). Jesli go dobrze opanujecie - bedziecie rzadzic. Ale watpie, czy zechcecie.

Testament - pierwszy boss, pierwsza ukryta postac. Gdy walczy nim komputer, doslownie morduje. Praktycznie nie daje szans na wyprowadzenie porzadnego ciosu. A gdy gramy nim my, okazuje sie, ze nic nie da sie zrobic - zaden specjal nie wychodzi tak, jak powinien. Postac dla ekspertow. Jesli opanujecie go w doskonalym stopniu - bedziecie zmiatac wszystko na swojej drodze niczym olbrzymie tornado.

Dizzy - drugi boss, druga ukryta postac. Wedlug mnie jeszcze lepsza od Testamenta, ale znow wymaga bardzo dlugiego treningu. Niektorymi specjalami da sie sterowac tak, jak w przypadku Zato 1one. Supercombosy sa bardzo trudne do wykonania, ale gdy wam sie uda...70-80% zabranej energii JEDNYM supercombosem!!!! Komputer - zabija. Wiele wody w Wisle uplynie, zanim bedziecie mogli bez problemow pokonac te niewinna osobke. 

3. Sekrety.

a)aby obejrzec zakonczenia postaci, nalezy przejsc Arcade Mode bez uzywania Continue.

b)Testament - gdy w Survival Mode dojdziecie do poziomu 20, wyskoczy napis "here comes daredevil". Bedziecie walczyc z Testamentem - jesli wygracie, jest wasz.

c)Dizzy - tak samo jak w przypadku Testamenta, tylko nalezy dojsc do poziomu 30.

d)Guilty Gear Mode - aby miec do tego dostep, nalezy przejsc Arcade Mode wszystkimi postaciami. Innym sposobem jest osiagniecie poziomu 100 w Survival Mode (heh, juz predzej pojdzie z tym "Arcade Mode":))


 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768