:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::: V E R M I L I O N ::::::::::::: :::::::::::::::::: D E S E R T :::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::: FAQ ::: :::::::::::: ==================================================== VERMILION DESERT (DREAMCAST) PORADNIK Autor Poradnika: Rolly (mail:rolly-p@wp.pl & nash.dc@poczta.fm) Typ Gry: RPG+RTS+TACTIC Developer: RIVERHILLSOFT Liczba Bloków na VMU: 40 bloków Liczba Graczy : 1 Obsługuje : Pad,VMU,Vibraition Pack,Modem Rok Prodkcji : 1999 Ilość GD : 1 (NTSC) ==================================================== SPIS TREŚCI: 1) Obsługa pada 2) Menu bazy 3) Menu podczas misji i przed(Team) 4) Postacie 5) Przemioty i opis 6) Ogólne zasady gry i tipsy 7) Misje i opis przejścia 8) Bonus Save 9) Kontakt i info ==================================================== 1.PAD ==================================================== Gałka: Nieużywana Krzyżak: Poruszanie się po menu,Ruch kamerą A: potwiredzenie komed,przyspiesznie tekstu,wejście do menu podczas misji B: cofnięcie komendy,wyjście z menu X+kierunek: wybór drużyny podczas misji Y: nie używany L: Przybliżenie kamerą (Zoom In) R: Oddalenie kamery (Zoom Out) START+B - przyspieszenie akcji scenariusza,czyli wszystkich rozmów itp. X+Y+A+B+START - reset gry START - podczas treningu przyspieszenie akcji,podaczas misji - pauza a tu mamy Status postaci,czyli życie,ewetualny negatywny status,zawód,kto jest kapitanem itp. ==================================================== 2.MENU BAZY ==================================================== Po zakończonych misjach zawitacie do bazy.Tu możęcie sporzytkowaćzdobyte pieniążki,na szczytne cele. FUNDUSZE - ???? BUY/SELL -------->Weapons czyli zakup broni i back packów. -------->Items czyli zakup przedmiotów wspierających postać do ekwipunku. -------->Support czyli zakup przedmiotów używanych podczas walki EXIT - wyjście ze sklepu DEVELOP Ta opcja służy do rozwjania za nasze fundusze coraz to lepszej broni.W zależności ile kasy zainwestujemy oraz w jaki element (POWER,HIT,BALANCE) siłę,celność czy balans tym lepszą broń otrzymamy po zakończniu misji oraz po zakończonym treningu.Gdyż właśnie po tych czynnościach pan ze sklepu obdarza nas ekwipunkiem.Zbędne rzeczy można sprzedać. Oto bronie,które można rozwijać za pieniążki i ich charakterystyka,oczywiśćie z każdego rodzaju broni można uzyskać naprawdę wypasiony sprzęt tylko trzeba inwestować: Handgun (HG) - słabe ataki ale dobra celność Machinegun (MG) - słabe ataki,średnia celność,potafi razić wielu wrogów Rifle (RF) - dobry atak i celność Grenade (GR) - swietny atak,słaba celność Shotgun (SG) - dobry atak,średnia celność Laser Knife (LK) - dobry atak,dobra celność Launcher (LN) - dobry atak,srednia celnosć,potafi razić wielu wrogów Cannon (CA) - dobry atak,srednia celnosć,potafi razić wielu wrogów TRAINING Trening jest bardzo fajną opcją w której rozwiamy parametry bojowe naszych postaci.Oczywiście cały trening kosztuje i wzależniości im wieksze mamy parametry tym więcej musimy wpłacić szmalu. Trening odbywa się parami,jedna osoba trenuje a druga z drużyny ją uczy.Najlepiej trenować z dowódcą grupy Joi'm( ten pierwszy z jasno-brązowymi,czyli kapitan).Bo w zależności od postaci przybywają nam różne parametry.Oto to co przybywa w treningu z koleszką Joi'm.Start przyspiesza animacje.Aby wytrenować Joi'ego trenujcie z Karin. Running (rozwiamy z nim STR,AGI,AVT) Shooting (rozwijamy z nim SHT,WPS) Assassinate (rozwijamy z nim AST,AGI,AVT) Untrap (rozwijamy z nim TRS,JUD) Caution (rozwijamy z nim SCP,JUD,HDT) SAVE Wiadomo nagranie stanu gry. LOAD Wczytanie zapisanego stanu gry. ==================================================== 3.MENU PODCZS MISJI ORAZ PRZED ZADANIEM (TEAM) ==================================================== ==ORDER=== --->Attack - czyli zaatakowanie jednostek,jeśli są w zasięgu --->Withdraw - wycofanie się z walki na bezpieczną odległość --->Action - komedna służy do ewentulanego rozpoczęcia akcji np. uruchomienia windy itp. ==TEAM== Najeżdzająć na postać mamy: ----> Formation (8 formacji) w których miejsca zaznaczone są symbolami.Oznaczają one atak,obrone,ruch itp.Można tutaj zamieniać miejscami postacie. Wybór foramcji podczas ataków na wroga mamy ich 8 rodzajów. 1. Formacja dobra do zmasowanych ataków 2. Formacja dobra do defensywy 3. Formacja dobra jeśli mamy potężną drużynę,za dużo ruchu. 4. Formacja której nie polecam,zdecydowanie za mało ataku. 5. Formacja dobra na rorzucenie drużyny i ciągły atak. 6 .Formacja dobra na rorzucenie drużyny i ciągły atak. 7. Formacja dobra na rorzucenie drużyny i obronę. 8. Formacja dobra na ciągły atak. ----> Leader (C) Czyli wybór kapitana drużyny,który podejmuje wszytkie czynności podczas misji.Czyli znajduje przedmioty,rozbraja miny itp.Przy liderze zawsze pali się literka C. ----> Team Name Czyli nazwanie swojej drużyny.Aby nazwaćdrużynę musi być w niej lider. ----> Break Up Rozbicie drużyny i ustawienie jej od nowa. Najeżdzając na członka drużyny mamy: ----> CHANGE Czyli zmiana postaci pozycjami w drużynie,albo przenisesienie jej do rezerwy. ---->EQUIP Czyli cały ekwipunek postaci.Klawiszemai R/L zmieniamy członków drużyny.A tu mamy: a) WEAPON Arm: Tu wstawiamy używaną przez postać broń. R-Back: Tu wstawiamy używaną przez postać Cannon(w zależności od zawodu) L-Back: Tu wstawiamy używaną przez postać Launcher(w zależności od zawodu) Backpack: Tu wstawiamy używany przez postać tobołek na S.R.U i przedmioty(items). b) ITEM Tu wstawiamy w zależności od pojemności BACKPACK żądaną ilość przedmiotów,która postać zużywa automatycznie podczas misji jeśli sytucja tego wymaga.. Możemy tu wstawić przedmioty odnawiające życie(HP) czy np. resetujące negatywny status,rezerwowe bronie itp. Postać tu także w wolne miejsca gromadzi znalezione podczas misji przedmioty. c) S.R.U Jest do taki jakby slot dodatkowo wspierający postać.Nie zużywa się i jest na stałe.Możemy np. zwiększyć dzieki SRU atak postaci,obrone czy np. odporność na statusy,odnawiaćżycie podcza schodzenia i wiele innych!!! ---->BATTLE EDIT a) Auto - automatyczny dobór b) Short - postać tzryma się blisko wroga c) Long - postać atakuje z daleka d) Finish - postaćatakuje wrogów o małej ilosći HP e) Defence - postać mało atakuje i stara się unkać ataków wroga ---->JOB CHANGE Zmiana zawodu używanego przez postać.Każdy z zawodów różni się ekwipunkiem,który możę ze sobą zabrać.Każdej zmianie zawodu towarzyszy korekta wyglądu.W pożniejszehj fazie gry będziemy do dyspozycji mieli zbroje HYBRYDOWE. Oto zawody w które można zmienić postać.Opis poniżej.Są to: Commander,Sniper,Shooter,Assassin,Schemer. ---->STATUS 1.Imię postaci 2.Zawód (Commander,Sniper,Shooter,Assassin,Schemer) 3.VTL 10.OFT 4.STR 11.SHT 5.JUD 12.AST 6.AGI 13.DFT 7.LUK 14.AVT 8.LDP 15.HDT 9.SCP 16.CST 17.WPS 18.TRS Wykres: OF IN \ / DE X FO / \ MO Wykres przedstawia nam jak postać balansuje pomiędzy siła(OF),obroną(DE),inteligencją(IN),unikami(FO) i motywacją z celnością(MO). 1.Imie Postaci 2.Zawód Mamy do dysopozycji kilka zawodów oto one: Commander - dobry zawód,może mieć prawie wszystkie bronie,może zabrać w ekwipunku 3 rzeczy. Sniper - dobry zawód o doskonałej celnośći,może mieć tylko 3 rzeczy,może używać mało broni. Shooter - dobry zawód,aczkolwiek mam małą celność,może zabrać cały ekwipunek . Assassin - sredni zawód i nie przydatny na mechy,może zabić żołnierza jednym uderzeniem!,może mieć tylko 2 rzeczy. Schemer - dobry zawód,może zabarć wszystkie rzeczy z ekwipunku,może uzywać całkiem sporo broni. 3.VTL - ilość życia które posiada nasza postać czyli HP 4.STR - siła ataku posatci,im większa tym potężniejsze są nasze strzały itp. 5.JUD - parametr odpowiedzialny za czujność postaci i jej spostrzegawczość. 6.AGI - szybkość postaci w czasie poruszania się w terenie. 7.LUK - szczęście postaci,od niego zależy czy znajdujemy ciekawe przedmioty 8.LDP - parametr odpowiedzilny za ceolność i siłe broni dalekiego zasięgu jak cannon,launcher 9.SCP - celność postaci,od niej zależy jak czesto trafiamy wroga tak aby zabrać mu obrażenia 10.OFT - ogólnie o parametrach ofensywnych i atak postaci 11.SHT - parametr odpowiedzialny za siłę broni maszynowej i jej skuteczność 12.AST - parametr odpowiedzialny za siłę noży i ich skuteczność oraz za szybkie zabijanie(Assassin) 13.DFT - ogólnie parametry defensywne i obronne postaci 14.AVT - parametr odpowiedzialny za neutraliżowanie negatywnego status(czas trwania) 15.HDT - parametr odpowiedzilany za unikanie strzałow itp. 16.CST - ogólnie o parametrach odpowiedzialnych za przeszukiwanie terenu 17.WPS - parametr potrzebny do znajdowania ekwipunku po walkach,ukrytch przedmiotów itp.Czym wyższy tym lepsze rzeczy. 18.TRS - parametr odpowiedzialny za zauważanie min(pułapek) i ich rozbrajanie. ====TACTICS==== Tu mamy mapę z punktami po których możemy się poruszać.Wybieramy drużynę i jedzemy.To od was zależy jaką wybierzecie taktykę. Gdy naciśniemy klawisze to mamy jeszcze: X - trasa drużyn Y - info o mapie czyli: pułapki,jednostki,cele,schody,miejsca L lub R - zmiana pomiędzy drużynami Po wyborze drużyny mamy następnie komendy: --> Hi Speed ( ta komenda powoduje że nasza drużyna porusza się bardzo szybko do wybranego punktu na mapie) --> Scout (ta komeda powoduje,że nasza drużyna przeszukuje teren w poszukiwaniu podłożonych ładunków wybuchowych) --> Search (użycie tej komędy powoduje,że nasza ekipa przeszkuje teren w poszukiwaniu ukrytych na mapie przedmiotów!!!!) --> End (zakończenie ruchu drużyny) A potem mamy jescze komendy: -->Through (ta komenda powoduje że,drużyna jest bardzo czujna,nie atakuje wrogów,stara się przechodzić nie zauważona) -->Attack (ta komenda powoduje,że nasza drużyna będąc blisko wroga lub celu odrazu otwiera ogień) -->Wait (ta komenda powoduje zatrzymanie się w wybranym punkcie,ochrania go i patroluje,jest gotowa do ataku) Opis punktów na mapie po naciśnięciu klawisza "Y": - czerowne punkty to wrogowie - żółte to miny - schody to wejsćia,windy itp. - inne punkty to przeważnie cele misji ====SUPPORT==== Tu możecie używć przedmiotów wspomagających walke podaczas misji.Są tu zarówno przedmioty odnawiające HP,zdejmujeące negatywne statusy czy przedmioty służace do ataku. Możecie o co biega poprostu używając je podaczas msji a pożniej użyć opcji LOAD.Gdy przedmioty palą się na kolor szary nie można ich aktulanie używać. ====SAVE==== Wiadomo nagranie stanu gry. ====LOAD==== Wczytanie zapisanego stanu gry. ====OPTION==== -------->SOUND (Stereo/Mono) -------->BGM (1,2,3,4,5) - głośność muzyki -------->SE (1,2,3,4,5) - głośność dzwięków i mowy -------->CAMERA MODE (AUTO,DEMO,USER) - tryby kamery:non-stop jedna,różne ujęcia,kierowana przez gracza. -------->VIBRATION - właczenie wibracji pada ==================================================== 4.POSTACIE ==================================================== Oto opis postaci na które natchnołem się podczas gry: 0.Kinari (koleś z wąsem z żółtym włosami,kapitan) Dobrze zapowiadający się koleszka,szkoda,że niestety umiera. 1.Joi (koleś z bez wąsów z jasno brązowymi włosami z przedziałkem,póżniej kapitan) Wypasiony koleszka,po pewnym czasie jego prametry naprawdę sataną się imponujące.Polecam trenować. 2.Akira (koleś z wąsami w czapce) Średniak,ale niestety musi być wsytawiany do większości misji więc musicie go trenować.Mało HP. 3.Boskovitch (duży gruby kolo z brodą i opaską) Uff,równie potęrzny jak Joi,potęzny atak.Polecam rozwiać.Dużo HP. 4.Pierre (koleszka o rudych włosach z kitką) Średniak,ale nieżle rozwija mu się atak.Musi być wsytawiany do większości misji więc musicie go trenować.Mało HP. 5.Joseph (czarny koleszka z apaszką) Dobry koleszka z niezłym atakiem. 6.Karin (młoda babka z rudymi włosami) Dobra babka,nieoczekiwanie szybko wzrastają jej prametry. 7.Reika (murzynka z ciemnymi włosami) Całkeim nieżle się rozwija,ale niestety umiera. 8.Mary (babka z żóltymi w kitke zwiążanymi włosami) Dobra postać.Wysoki ataki i szybkość. 9.Erick (koleszka z żółtymi włosami,młody) Jak dla mnie słabeusz.Fakt ze go nie trenowałem..Mało HP. 10.Jean (koleszka z ciemnymi włosami,taki sciety na grzybka) Dobra postać.Wysoki atak i celność.Szybko się rozwija.Mało HP. 11.Silky (babka z żółtymi krótkimi włosami) Przeciętna postać ale chyba lepsza od Erkia,mało HP. 12.Android Zero (koleszka bez zbroi,z blizna na twarzy) Ogólnie dobra postać.Troszke możę szwankuje szybkość. 13.Hideo (starszy kolo,o ciemnych włosach z cygarem) Niezły pan.Dobry atak i reszta parametrów.Wybalansowana postać. 14.Sesuya (koleszka o zdeformowaniej twarzy i brązowych włosach) Ogólnie wyważona postać.Szybko się rozwija. 16.Brad ( koleszka o kótkich brązowych włosach) Troszke zawodzi atak ale reszta nie najgorasza. 17.Soken (koleś w białym garniaku z krótki ciemnymi włosami,mulat) Dobra postać i potem czesto bedzie używana.Dobry atak. 18.Judith (babka w białym garniaku z krótki ciemnymi włosami,mulatka ) Dobra i szybka postać. 19.Kristiana (babka w białym garniaku z krótki ciemnymi włosami w loczki,młoda) Słaba postać.Ogólnie zawodzi bardzo atak.Mało HP.Dobra celność. 20.Oliv (babka w białym garniaku z długimi ciemnymi włosami) Naprawde dobra postać.Szybki rozwój i dobre parametry. 21.Gonzales (duży koleś z żółtymi włosami,z okularami ) Dobry koleszka,ze swietnym atakiem,niestety szwankuje obrona i czesto za szybko ginie. 22.Sigurd (siwy starszy kolo z z brodą) Średnia postać.Po rozwinięciu okazuje się całkiem całkiem. ==================================================== 5.PRZEDMIOTY i ICH OPIS ==================================================== Przedmioty z ekwipunku mają jeśli zauważyliśćie parametry,które charakteryzują większóć przedmiotów które możemy założyć oto mały opis. Oczywiście zakładajcie jak najlepsze przedmioty o największej POW,HIT,RNG. POW - siła ataku broni HIT - celność danej broni RPD - częstotliwość ataku SPC - szybkość ataków RNG - zasięg na wrogów WGT - waga broni CO SN AS SC SH - oznaczanie jaki zawód może używać danej broni (kolor biały). Przedmioty nie będące bronią trudno wszystkie rozpracować więc popróbujcie sami,oczywiście nie save'ujcie bo je stracicie! Oto ile znalazłem wszystkich razem przedmiotów ze wszytkich grup.Możłiwe ze całą listę podam w nowszym poradniku. Liczba: 157 przedmiotów ==================================================== 6.OGÓLNE ZASADY GRY I TIPSY ==================================================== Grając przeważnie musimy wykonywać zlecone nam wszelkiego rodzaju misje.A podstawowym czynnikem jest wybranie dobrej strategii gry.Vermilion Desert niestety nie jest łatwym tytułem i trzeba się troszkę napocić.Ale jest do przejścia.Po każdej z misji otrzymujemy rangę oznaczaną medalami(od 1 do 5) dzieki czemu uzyskujemy pieniązki w zależnoćsci od naszych poczynań.Im wiecej osób "zgineło" podczas waliki,im wiecej użyliśmy przedmiotów i czym dłużej cała misja trwała tym otrzymamy gorszą rangę,wiec róbcie wszystko szybko zabijajcie jak najwięcej wrogów a napewno otzrymacie 5 medali.Ważny jest takżę MVP(Most Valible Player) czyli jest postać,która zniszczyła najwięcej jednostek i wyrózniała się swoimi dzaiłaniami.Jeśli CPU obdarzy tym tytułem jakąś postać to wzrasata jej jakby poziom( podobnie jak w grach rpg ) i wszystkie parametry(losowo). Niekiedy występują specjalne akcje z wybranymi postaciami.Np. w jednej z misji gdy wezmiemy cyborga do drużyny nawiąże on dialog z doktorkiem,który prawie go zabije!!! Poprubujcie sami napewno traficie na jakąś ciekawą akcje!! Starajcie się w trudniejszych miajch nie rozdzielać drużyn! Większa ilość osób to zawsze bardziej zmasowny i szybszy atak na wroga! Zawsze przed misją tym bardziej trudną zaopatrzcie się w przedmioty SUPPORT,które odawiają naszej drużynie życie(HP) oraz wrzucie do ekwipunku postaci jakąś odnowę HP nawet tą najsłabszą a sama się odnowi w systuacji krytycznej. Pewnie zastanawiacie się co ozaczają te komunikaty,które nieraz wyskakują bez przyczyny na ekranie i są na niebieskim tle? To albo wzrost parametrów danej postaci albo znlazła ona jakiś przedmiot do S.R.U. Pamiętajcie jeśli macie tylko jakieś przedmioty to wstawiajcie je do ekwipunku S.R.U postaci.Dodają one atak,obrone czy odnawiają życie. W przypadku gdy nie chcecie starcić dużu czasu na walke i życia z żołnierzami lub mechami,rzucajcie w nich przedmiotami ataku.Pójdzie znacznieszybciej!! Pamiętajcie,że podczas walki z bossami nie można używać przedmiotów ataku oraz w przypadku walki z mechem bezużytecznym zawodem jest zawó ASSASSIN,bo niestety nieporadzi sobie z mechem. Jeśli nie jesteście pewni misji,to nigdy nie save'ujcie podczas misji!! Bo niedacie radzy jej skończyć i dupa..Lepiej zawsze przed prawdziwy jej wykonaniem troszke się z nią zapoznać! Pamiętajcie o poukrywanych przedmiotach we wrakach itp.Odkrywamy je komędą SERACH.Dla przykładu podam lokacje wszystkich skarbów na misji nr.3 Są one na najbardziej wysuniętych w góre,lewym i prawym punkcie,oraz na najbardziej dolnym punckie z lewej strony mapy.Pamiętajcie ze przedmioty są umieszczone losowo.Więć jeśli chcecie szukać najlepszego twaru róbcie save i sprawdzajcie do bulu.Ewentualnie zmiencie drużynę.Bo wszystko zależy od prametru LUK.Reszty nie podpowiem bo niechce psuć zabawy :-) Nie marnujcie jesli nie musicie odnów HP podczas misji zanim dotzrzecie do bossa,gdyż tam one bardziek się przydają. Dla ciekawskich podam także,że gdy poniesiemy porażkę w zależnośći w którym momęcie scenariusza to mamy rózne zakończenie mimo że to GAME OVER!!!Popatrzcie sami! Po ostatniej misji w zależności od wybieranych opowiedzi i naszych poczynań mamy różne zakończenie gry!!!!!!!!!!! Ja niestety miałem to złe....Ale to poprostu mobilizuje nas do zagarania jeszcze raz!! Pewnie także zauważyliście,że nieraz podczas ataku jakaś postać zmieni kolor.Oznacza to,że dostała negatywny STATUS.Oto małe objaśnienia kolorów: - Żółty : to zwolnienie postaci,zarówno ruchów jak i strzałów. - Czerwony : to trucinzna,postaci stopniowo odbywa życie (HP). - Fioletowy : to całkowity bez ruch postaci,nie wykonuje żadnych ruchów. - Zielony : to obniżenie parametru celności postaci. Oznaczenia na mapie podczas misji: Drużyny zmieniamy wciskająć X+kierunek.A oto symbole: But na czerwonym tle - drużyna została zaatakowana lub trafiła na minę. Horągiew na niebieskim tle - zakończenie ruchu i czekanie na rozkaz. Strzałka na pomarańczowym tle - ruch drużyny. Błyskawica z boku - akcja tzn. znalezienie przedmiotu,miny,akcja itp. ==================================================== 7.MISJE I OPIS PRZEJŚCIA ==================================================== Oto opis przejścia wszystkich misji.Oczywiście możecie stosować własną taktyke,ale zorjentujcie się chociaż kto i co na was czeka.Aby wystartować misje trzeba wybarać na mapie punkt startu drużyn.Powodzenia! 1. Ta misja służy jako zapoznanie się z grą.Strategia wybrana jest automatycznie.Poprostu dochodzimy do wybranego miejsca i czekamy aż akcja zakończy się automatycznie.Potem tylko rozwalmy jeszcze mały konwój i po misji.Kiedy nadjedzie konwój można wybrać dwie odpowiedzi.Pierwsza to atakujemy wroga a Druga to przepuszamy wroga. Największa ilość medali: **** 2. Ta misja bedzie już troszke dłuża i bedzie się składała z dwóch częsci.Pierwsza cześć to musimy dojść do budynku i do wejścia(zaznaczony punkt na mapie) oczywiście uważając na jednostki wroga. Po dojściu znajdziemy się w budyku.Tu musimy dojść do piętra na którym znajduje się generator(jest zaznaczony na mapce) i zniszczyć go komendą ATTACK.Oczywiście aby wejść na następnę piętra dochodzimy do schoodów(zaznaczone na mapie punkty).Pożniej docieramy do piętra z wydzielonym niebieskim terenem i tam wchodzimy a następnie schodzimy do ostaniego punktu i po misji. Największa ilość medali: ***** 3. Tym razem właściwie łatwa przeprawa.Idziemy drogą asfatową na sam dół mapy rozwaljąc po drodze jednostki wroga.A na końcu czeka nas całkiem fajny boss.Ten czerwony mech niemoże dużo HP ale ma szybkie ataki więc napewno przyda się jakiś przedmiot odnowy.Po tej misji umrze nasz komandor,niestety więc zabardzo go nie trenujcie :-( Największa ilość medali: ***** 4. Przed misją są s\dwie odpowiedzi.To przyłączenie (Odp.1) albo odesłanie do domu Jeana (odp.2).Radze przyłączyć.. To już troszkę cieższa misja więc dobrze się zopatrzcie przed walką.Na mapce mamy zaznaczone punkty to właśnie do nich musimy dojść i zniszczyć je komendą ATTACK.Oczywiście czekają nas małe potyczki z wrogami,pojawią się też upierdliwe mechy.Uważajcie.Póżniej czeka nas dość trudna walka ze względu na dużą siłę ataku Bossa,jest nim dość szybki mech wjęc bądzcie czujni.Tu można skończyć walkę na dwa sposoby albo wytzrymać do końca upływająćego czasu albo wcześniej wykończyć mecha! Są także dwie odpowiedzie gdy dostanie Boskovitch. Największa ilość medali: ***** 5. Tu niebędzie aż tak ciężkoale jakieś przedmioty trzeba mieć zawsze! Naszymi drużynami dochodzimy do zaznaczonych punktów na mapie(to te budynki) a potem działamy już bez mapy strategi.Dochodzimy więć do górnego lewego rogu(czyli punktu) tam gdzie znajduje się dużo punktów ruchów.Tam czeka na nas boss.Nie jest zbyt pootężny więc dacie sobie rade. Po pokonaniu bossa niestety to jeszce nie koniec...Czeka na walka właściwie nie do wygrania więć poprostu musimy wytrzymać jakiś czas aż akcja automatycznie się zakończy.Radze się odnawiać aby mieć lepszą range.I po misji uff... Przyłący się cyborg. Największa ilość medali: **** 6. Ta misja nie bedzie łatwa,wieć bierzcie pare wspomagających przedmiotów ze sobą.Musimy w niej podłożyćładunki wybuchowe pod wszystkie zaznaczone na mapie cele(trzeba poprostu do nich dojść).Uważjacie na wrogów bo troszke tu mechów i na miny(rozbrajajcie je).Potem dość cieżka walka z wielkim bossem.Mech ten jest trudny ze względu na dużą ilość HP i szybkie ataki.Uważajcie odawiacie sobie życie.Bedzie cieżko... Ale uda się. Największa ilość medali: **** 7. Przed misją dwie odpowidzi.Nr.1 to udział w misji Mary a nr.2 to jej brak. W tej misji nie mamy zbroi więc uwaga!!Pędzimy najlepeij nie rozłączająć drużyn do dolnego lewego rogu(punktu) tego przy wyjściu z labirytnu po drodze uważająć na wrogich żołnierzy.POtem chwila rozmowy i do rozwalenie bedzie jeszce mały oddział żołnerzy i po misji.Tu będą do wyboru dwie odpowiedzi.Nr.1 to przyłącznie tylko gościa z cygarem a Nr.2 to przyłączenie takżę jego kolegów.Chyba wiecie,którą polecam do wybarania. Największa ilość medali: ***** 8. Przed tą walką zaopatrzcie się w około 10 odnów HP bo bedzie dużo wali.Pędzimy podłożyć ładunki pod zaznaczone punkty.Uważajcie na wrogów bo jest tu dużo mechów.Póżniej czeka na nas boss,ogólnie nie jest trudny ale przyda się dużo odów życia gdyż ma bardzo dużo HP.Po rozwalenia bossa wracamy na dół mapy(tam gdzie znajduje się ten znak [o] ),tam czekają na na s silne mechy więć przydją się odnowy HP i możemy używać na nich przedmioty ataku! I po misji. Największa ilość medali: **** 9. Przed tą misją zdejmijcie dobre przedmioty Reice,gdyż niestety zginie w tej misji....Zaczynamy misję od rozwalenia nadjeżdzającego pociągu ozywićie komendą ATTACK.Potem pędzimy do lasu w lewnym górnym wrogu i czekamy aż misja się zakończy aytomatycznie.Możecie takżę poczekać ale wtedy musicie przetrzymać bardzo trudną walkę aż akcja sama się skończy. Największa ilość medali: **** 10. Eliminujemy wrogie jednostki i pędzimy do góry.Tu małe spotkanie z koleszką w mechu.Po rozwaleniu go pędzimy nadal do góry w prawą stronę nam na wzniesieniu nasza drużyna podkłada ładunek aby wywołać lawinę.Po lawinei czeka nas mała potyczka więc miejcie ze sobą przynajmniej 8 odnów HP.W tej wlace musicie przetrwać jakąś chwilę czasu potem akcja kończy się automatycznie.Koniec misji. Największa ilość medali: **** 11. W tej misji pędzimy do punktu w lewym,dolnym rogu,który jest zaznaczony na mapie.Mamy na to 20 minut więc nie spóżnijcie się.Weźcie ze sobą przynajmnie 8 odnów HP,bo będzie parę potyczek.Przyda się używać przedmiotów ataku. Największa ilość medali: ***** 12. Jest to specjalna misja Mary,która bedzie tu odrywać ważną rolę.Jeśli chcecie sprawdzić sięw tej misji wybierzcie odpowiedź NR.1.Odpowiedzią NR.2 ominiecie ją.A więc robimy tą misję! Należy udać się w prawy górny róg tam gdzie znajduje się takie zamknięte pomieszczenie i ostatni punkt.Jest troszkę wrogów więc uważajcie.Ogólnie prosta misja ale dramatyczna... Największa ilość medali: ***** 13. Po wykonaniu lub ominięciu tej misji czeka nas to zadanie.Tu należy zniszczyć wszystkie zaznaczone punkty u góry na mapie.Pamiętajcie o komendzie ATTACK.Wrogowie sa już naprawdę silni więc uważajcie.Gdy już zniszczycie wszystkie cele,rozwalcie jeszce dwa oddziały żołnierzy,którzy mają duża ilość HP i po walce. Największa ilość medali: **** 14. Po misji 13 mamy do wyboru dwie odpowiedzi nie wiem jak one wływają na scenariusz gdyż dopiero zaczołem grać drugi raz.Pierwsza odpowiedź to opuszczają nas Boskovitch,Akira i Pierre.NR.2 opuszcenie drużyny przez Karin,Soken,Judith,Kristiane i Oliv.Ja wybrałem odp.nr 1.Sugerowałem się tym ze te postacie miałem mniej rozwinęte.Po ich wyborze rozwalmy dużego mecha (ma dużo HP i niezła obrone) ale nie jest cięzki.Póżńiej odnajdujemy wszystkie punkty [o].Tu mały taki mały lalbirynt ale się połapiecie i korzystajcie ze schodów! Na pierwszym piętrze nie ma żadnego takiego punktu więcidziemy do schodów i w góre.Uważajcie na czas i duże ilości wrogów(żołnierze) przyda się troszke odnów i przedmiotów ataku.Po odnalezieniu wszystkich punktów misja kończy się automatycznie. Największa ilość medali: **** 15. To bedzie długa misja...Zopatrzecie się w przynajmnie 8 odnów HP.Musimy tu rozwalić wszystkie pojawiające się jednostki które patrolują po mapie.Najleiej zacząć od góry ekranu gdyż tam się pojawiają.Ich ruch możecie obserwować na mapie.Po wykończeniu wszystkich akcjia zakończy się automatycznie.Potem jeszcze walka z oddziałem żołnierzy (według mnie nie do wygrania) oczywiście musimy wytrzymać aż akcja zakończy się automatycznie.Przyda się zachować troszke odnów HP. Największa ilość medali: *** 16. Zaczynając tą misje wiedzcie,że bez naprawde mocnych postaci i dużej ilość odnów HP(przynajmniej 9) sobie nie poradzcie.Bedzie ostro.Są tu do wyboru dwie odpowiedzi (obie znacząco wpływają na akcje-zobczcie sami i wybierzcie lepszą dla was).Ja wybrałem odpwiedz nr.2 w której ekipa poprsotu szturmem bedzie zdobywać budynek.Pędzimy do wszystkich zaznaczonych punktów i podkładamy ładunki(uwaga na dość silnie atakujących żołnierzy!).POtem czeka nas bardzo trudna walka z elitarnymi oddziałami więc lepiej aby jak najwięcej osób żyło.Póżniej odpowiedzni dwie ja wybrałem nr.1.A to nie koniec pożniej wchodzimy do budynku i broń Boże nie rodzielajcie drużyn!!!.Mamy tu 3 mechy do zniszczenia w stosunkowo daleikich odległościach od siebie wiec atakujcie tylko pojedyńczo mechy!!!Mają one mało HP ale szybkie ataki. I po misji uff ale to był dopiero początek... Największa ilość medali: *** 17. W tej misji jak w poprzedniej mocna ekipa i przynajmniej 15 odnów HP no nie wspomnę o przedmiotach odnawiających HP w ekwipunku to powiniści mieć już w krwi żeby je zabierać:).I jedziemy.Na początek wieki i potęzny mech.Rozdzielcie się formacjami tak aby atakaował jak namniej grup bo życie kasuje 50% jednym strzałem... Dbajie o wszystkich w drużynie bo potrzebne bedzię jak najwięcej ludzi na to co czeka was po zniszczeniuu bossa.A tu już czekają elitarne jednostki.Jest ich dużo ale przy zmasowanych atakach dacie rade.Oczywiście przyda się jak najwięcej odnów HP.Nie możecie niestety używać przedmiotów ataku. Po wygranej koniec misji... Największa ilość medali: *** 18. Ta misja na początku wyda się prosta ale to złudzenie!!! Trzeba mieć przynajmniej 9 odnów HP.Pędzicie i dostajcie się do zamku (zaznaczone wejscie).Tam czeka na nas już mech.Szybka rozwałka ale potem napiera już drugi,raczej średni poziom i trzeci mech z którym niedawno się meczyliśmy,wiec bedzie ostro. Po wygranej udajemy się w stronę lotniska helikoptera(żółty punkt).Tam czeka nas kolejna walka! Nasczęście dość łatwa bo możęmy pomóc sobie przedmiotami ataku.A na marginesie ciekawe jakiej broni używa tutaj boss bo robi nieżła rozwałke... Największa ilość medali: *** 19. No i ostateczna rozgrywka!!!! Dwie misje wcześniej służyły jako rozgrzewka...Trzeba zabrać ze sobą około 16 odnów HP i wstawić wszystko to co najlepsze do ekwipunku bo i tak już wam się nie przyda (chociaż nie wiem bo po grze przybywa kasa!!! ale gra się kończy ja poprostu miałem ZŁE ZAKOŃCZNIE!!!).Możecie też pozbyć się przedmiotów ataku nie będą potrzebne i nie przyda się zabardzo żaden ASSASIN,zato przydadzą się SNAIPERZY.Zaczynamy! Idziemy do pierwszej bramy uważajać na żolnierzy.Potem czeka nas walka ze specjalnymi oddziałami.Starjcie się nie wykorzystać na tej walce wiecej niż 5 odnów HP! Po pokonaniu odziału dowiemy się paru interesujących rzeczy i czeka nas CHYBA OSTATECZNY BOSS! Totalna jazda i hardcore!!! NAJPOTĘŻNIEJSZY BOSS W DZIEJACH GIER NA DREAMCASTA!! Koleszka ma potężne ataki zabierają nawet po 75% HP,w dodatku załatwia nas negatynymi statusami..Atakujcie rozdzielonymi formacjami i z daleka,aby nas nie kasował masowo grupami.Odnawiajcie się i liczcie na szczęście.Mi wyrżnoł wszystkich z drużyny a zabił go fartem właśnie SNAJPER(PIERRE) dzięki dobrej celnośći broni... Fart!Czym posiadacie w SUPPORT więcej odnów HP tym macie większą szanse przy 16 odnowach,prawdopodobnie wygracie na 50% przy 10 odnowach na 10% a przy 20 odnowach na 75%.Potem już tylko zakończenie ja miałem niestety to ZŁE( Yoi zostaje uprowadzony i poddawany jest eksperymentom!!). No i możecie już urzyć BOUNS SAVE!!!!!!!!! I gramy od nowa bo warto! Największa ilość medali: ** ==================================================== 8.BONUS SAVE ==================================================== Tak jest!!!! Po zakończeniu gry otrzymujemy w prezencie możliwość dalszej gry i to ze wszystkimi przedmiotami (z wyjątkiem przedmiotów S.R.U. i SUPPORT)które zdobyliśmy podczas gry nawet te najbardziej wypasione!!!Mimo,że posatcie mają pramerty jak na początku gry,to zobczycie jakie bedzie rozbić spustoszenie.No i teraz parę misji można zakończyć w inny sposób!!!!!!!Bo przcież jesteśmy już dopasieni.Poztym teraz możecie już spokojnie przeszukiwać plansze w poszukiwaniu przedmiotów i liczyć na nowe zakończenie gry!!!!!!!!!!!!! Świeny pomysł!!! Aż mimo cholernie trudnego pierwszego przejśćia gry,chce się grać drugi raz!!! ==================================================== 9. KONTAKT I INFO ==================================================== Mam nadzieje,że pierwszy poradnik do tej gry wam pomógł,gdyż gra jest wymagająca szczególnie za pierwszym podejściem.Myślę,że VERMILION DESERT przypadł wam do gustu i że poświęcicie mu czas.Napewno dodatkowo was przekona to,że większość gry jest po angielsku więc szybciej się połapiecie.Polecam wszystkim fanom rpg i strategii gdyż wnosi ona powiew swieżości do obcykanego tematu i przedewszystkim jest wyjątkowo nieliniowa. Poradnik ten jest dostępny tylko na stronie DC FANS ( www.dcfans.prv.pl ) i nie można go wykorzystywać na żadnych stronach www bez mojej wiedzy!! Wszelkie pytanie i sugestie przysyłajcie na mój mail ( rolly-p@wp.pl lub nash.dc@poczta.fm ). Druga i bardzo dobra innowacyjana gra od panów z Riverhillsoft na Dreamcasta.( OCENA: 8/10 ). Stronki w necie: www.riverhillsoft.com --------------------- AUTOR: --------------------- (c) Copyright 2004 ROLLY