SEGA DREAMCAST SITE

SPRZĘT:
Struktura GD - ROM`u 


Dysk GD składa się z trzech ścieżek


Pierwsza (ciemnoszarego koloru) zawiera około 35 mega (4 minuty) i zawiera dodatki do gier.
Są to zazwyczaj obrazy, tapety, pliki tekstowe - licencje... itp.
Ta część jest wytłoczona z normalnym zagęszczeniem - czyli ten track dostępny jest na zwykłym PC-towym cd-rom'ie.
Przeważnie ta część dysku nie trafia na pirackie wersje gier. :(

Druga ścieżka to coś w rodzaju przerywniku między ścierzkami właściwymi (pierwszą i trzecią).
Nie zawiera żadnych danych, tylko "Produced by or under license from sega enterprises LTDs 
Trademark SEGA" który jest zapisany na płytce w postaci widocznej dla oczy. 
Ot taka ciekawostka dla posiadaczy deceka którzy nie widzieli nigdy oryginału.
Jest czymś w rodzaju zabezpieczenia przed dostępem pecetowego cd-romu do trzeciej ścieżki.
A nawet jeśli cd-rom by przeszedł przez tą drugą ścieżkę to i tak by nic nie odczytał.
Dlaczego?

Ponieważ trzecia ścierzka jest zapisana w innym standardzie.
Jest to zapis zero jedynkowy tak jak na zwykłym cd tyle że charakteryzuje się większym zagęszczeniem ścieżek.
Dlatego piraty były zgrywane przez Deceka.

Trzecia ścieżka to tylko i wyłącznie dane.
Zawiera ona około 1 Gb (112 minut) żywych danych.
W tej ścieżce zawarta jest między innymi blokada terytorialna.
Taki zagęszczony zapis daje sporo plusów ale i jeden duży minus - wystarczy małe zadrapanie i już to może oznaczać koniec użytkowania takiej płytki.
W rzeczewistości nie wygląda to tak strasznie.
Najgorzej jest zarysować GD przy granicy między drugą a trzecią ścieżką.
Tam właśnie jest blokada terytorialna.
decek jej dokładnie nie odczyta i już .....fru do kosza.

Wszystkie trzy ścieżki zostały przedstawione (prowizorycznie) na rysunku gdzieś w poblirzu.......

Pavlik - pavlikdc@o2.pl





 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768