|
|
|
02.06.2004
Nowy SBI/Dream Inducer! [news by:
M@jk] |
Z lekkim poślizgiem (planowo 1 czerwiec), ale za to, nie byle czym obdarował nas
burner0 - wydając nową wersję SBInducer (v.4). Te wspaniałe narzędzie (do kompilacji na 1cd ulubionych emulatorów, gierek czy innych programów napisanych z myślą o DC) doczekało się kilku istotnych zmian czyniących tenże program jeszcze bardziej przyjaznym i prostszym w obsłudze
(info dla naiwnych: Nie, inducer nadal nie tworzy "składanki" z KOMERCYJNYMI grami)
Oto co nowego:
-Nowy "interface" instalki
-Kompletna lista aktualnie dostępnych paków SBI
-Możliwość dowolnego tworzenia zawartości płyty (dodawanie/kasowanie sbi "na żywo")
-Kreowanie zarówno pojedyńczego menu (wszystko w 1 kategorii) lub kilku (Emus/Apps/Games/Demos)
-Nowa opcja Sbi2boot zamieniająca plik sbi w 'plain files'
-Logo 'Consolevision' (Ip.bin) zostało zmienione na logo 'Sbiffy'
-Koniec z przymusowym wizerunkiem logo (można podmienić na swoje w katalogu Tools\Iplogo.mr)
-Wszystkie dodatkowe narzędzia zawarte razem z inducerem, zaktualizowane są do najnowszych odsłon
-Przepiękny i zarazem całkowicie nowy wygląd wizualny głównego menu
-Format SBI nie uległ zmianie - dlatego wszystkie stare paki nadal działają (bez
update`u)
Niestety w dalszym ciągu nie uwzględniono odtwarzania muzyki w głównym menu programu, a szkoda :/
Download: www.sbiffy.com
->http://consolevision.com/members/sbiffy/Sbindv4.exe
|
06.06.2004
Inhabitants - nowe DEMO! [news by:
M@jk] |
Tak w ogóle witam wszystkich
po krótkiej nieobecności spowodowanej zmianą providera
internetowego (przez ostatnie 4 dni byłem odcięty od netu, tak
więc prosze wszystkie osoby, które zostawiały wiadomości na
GG lub e-mail i nie otrzymały żadnej odpowiedzi - o ponowny
kontakt. dziękuję.)
W związku z tym że, S+F
Software przymierza się rychłej premiery swojej gry pt. Inhabitants,
autorzy gry postanowili udostępnić wszystkim potencjalnym nabywcom
nową wersję
demonstracyjną (różniącą się znacznie od poprzedniej odsłony
BETA). Demo zawiera 3 poziomy w trybie Normal oraz
Challenge (zarówno dla 1 jak i 2 graczy). Całość można ściągnąć
w postaci:
DISC
JUGGLER
NERO
5
PLAIN
FILES
SBI
(w kwestii przypomnienia jest to
amatorska produkcja, która podobnie jak Feet Of Fury doczekała
się komercyjnego wydania. Wszystko dzięki odniesionemu
sukcesowi podczas Dreamcast Coding Competition. Kilka fotek z
gry znaleźć można tutaj.
UPDATE strony:
Dział EMULACJA (NeoCD/SDL
v.7.1, nowe logo DC FANS do Logo Insertera, Dream Inducer v.4)
|
07.06.2004
Gry z "AtomisWave" na DC? - podpisz petycje! [news by:
M@jk] |
Podczas tegorocznego AOU w TOKYO dwie uznane japońskie marki:
Sega/Sammy oraz SNK Playmore zapowiedziały wspólną pracę nad nowym projektem Arcade-Boardu, kryjącego się pod nazwą
AtomisWave. Jak się okazuje owa "salonowa płyta" jest niczym innym jak specjalnie
zmodyfikowanym Dreamcast`em! (podobna architektura, podzespoły). Pierwszymi grami jakie mają
ukazać się na nowym automacie napędzanym "AW" są: SAMURAI SPIRITS
AW, KING OF FIGHTERS 2004 oraz METAL SLUG 6. Teoretycznie osobne wersje tych gier mogą trafić również na DC, wszystko
jednak w rękach obu producentów. Apeluje do wszystkich osób:
Jeśli zależy Ci aby owe gry pojawiły się również w
osobnych portach na DC zachęcam do podpisania specjalnej PETYCJI
-> TO NIC NIE KOSZTUJE! A KORZYŚCI MOŻE BYĆ WIELE! - POKAŻMY
WSZYSTKIM ŻE W POLSCE RÓWNIEŻ JEST WIELU MIŁOŚNIKÓW DC, KTÓRYM
ZALEŻY JESZCZE NA DALSZYM LOSIE TEJ WSPANIAŁEJ KONSOLI!!!
Update:
Dział EMULACJA - kolejny
emulator SMD/GENESIS
RECENZJA i SOLUCJA
do gry Aero Dancing i [by Rolly]
|
08.06.2004
Forum czasowo wyłączone :/ [news by:
M@jk] |
No tego się nie spodziewałem... Plik z emulatorem Obsidian/Lemec (umieszczony wczoraj na serwerze z FORUM) został ściągnięty ponad 2000 razy (!) - niestety jak się okazało, liczba ta przekroczyła znacznie limit dozwolonych pobrań. W związku z tym administratorzy Lycoos wyłączyli dostęp do Forum na 24h (w ramach OSTRZEŻENIA :). Dlatego możecie być spokojni - bowiem Forum powróci "na godzinach".
Ps. Plik z emulatorem będzie chwilowo nie dostępny (dopóki nie przeżucę go na inny ftp)
|
12.06.2004
Co nowego słychać? [news by:
M@jk] |
Prawdopodobnie wkróce mogą
ruszyć pracę na portem PeCetowej strategi turowej pt. The
Battle
For Wesnoth na DC. Jeśli znajdą się odpowiednie osoby, chętne
do stworzenia osobnego portu na Dreama (SDL) - wówczas twórcy
gry są gotowi zaoferować swoją pomoc w projekcie. Tak więc
jeśli posiadasz odpowiednio duże umiejętności, zasoby
i ilość wolnego czasu - skontaktuj się z developerami
gry! (myśle że Reaper podołał by temu zadaniu, tym bardziej
że niektóre jego projekty są oparte na SDL, jak choćby Neo-Geo CD
emulator)
Oficjalna
strona TBFW
UPDATE
Recenzja: Zero
Gunner 2 (by Hunter)
Forum jest już sprawne,
aczkolwiek jest w trakcie upgrade`u (tak więc chwilowo mogą
wystąpić problemy, podczas wysyłania nowych postów).
Jednocześnie chciałbym zakomunikować iż trwają prace nad
przeniesienem całego Forum (jak i również strony DC FANS) na
nowego ftpa obsługującego PHP i MYSql (jeśli ktoś dysponuje takowym
i byłby zgonny udostępnić - proszę o kontakt). Apeluje również
do potencjalnych sponsorów - najbardziej rozbudowany serwis o
konsoli Dreamcast w polsce jest gotowy do wszelkiej współpracy.
Potrzebujesz reklamy? - możemy Ci ją zapewnić! www.DREAMCAST.pl
-> ten adres zna każdy fan DC.
Ps. celowo pomijam info na
temat nowej odsłony Chankast v.2.
|
13.06.2004
NeoCD/SDL v.8 [news by:
M@jk] |
Jak informuje Reaper prace nad
następną wersją emulatora poczyniły ogromny krok ku doskonałości
- dzięki sporej optymalizacji kodu i całkowitemu wyłączeniu
opcji Frame Skip - prędkość emulacji skoczyła o dobre 10
fps`ów (!) co daje niemalże pełne 60 klatek w więszkości
gier. Sam autor wraz z resztą ekipy współtworzącej nie kryje
swej dumy nad tak udanym postępem: "Jestem bardzo szczęsliwy,
wszyscy razem pracowaliśmy jak zgrana drużyna, dzięki czemu
widoczne są tego efekty. Wydarzenie te jest dla mnie bez wątpienia
najlepszym dniem, jaki miałem okazje przeżyć w całej histori
sceny DC - wszystko to powoduje widok emulacji z PEŁNĄ PRĘDKOŚCIĄ
względem oryginału (...) to najlepsza wersja "pod słońcem"
przy niej poprzednie v7.1 wydaje się być potwornie wolne"
- tyle nasz znajomy z IMR TECHNLOGY. Tak więc z
niecierpliwością oczekujemy kolejnej odsłony NeoCD/SDL, która
planowo ma się pojawić na dniach...
Update
Któż by się spodziewał - nie minęły jeszcze 24h a Reaper
już postanowił uraczyć nas kolejną wersją wspaniałego
emulatora Neo-Geo CD oznaczoną numerkiem #8;
Lista udoskonaleń:
- Renderowanie video za pomocą PVR, nigdy więcej z użyciem SDL
- Filtrowanie PVR dla uzyskania płynnej grafiki
- Zlikwidowanie opcji Frameskip
- Większa prędkość +10fps
- Wszystkie problemy z uciętym brzegiem ekranu - naprawione
- Lepsza obsługa VGA
- Redukcja kodu/optymalizacja
- Wiele gier działa z pełną prędkością
Wady:
- Nie wszystkie gry działają z pełną prędkością
- nadal brak dzwięku
Jako przykład perfekcyjnie emulowanej gry podaje sie Aero
Fighter 2 (oczywiście takowych jest więcej...) Download na IMR
TECHNOLOGY (plain files) i podstrona: EMULACJA/NEOCD.
|
14.06.2004
BEATS OF RAGE - Ekstra Mod [news by:
M@jk] |
Świerze informacje na ww. temat
możecie śledzić zawsze w specjalnym
temacie na naszym Forum. Jednak pojawiła się nownika
którą postanowiłem zamieścic na głównej stronie. Otóż w
czasie gdy wielkimi krokami zbliża się trzecia część sagi
Shenmue, dlaczego by niestworzyć Shenmue BOR ? - żaden
problem! Tylko spójrzcie na te screeny:
Jak widać sylwetki zarówno Ryo
Hazuki jak i LanDi są bardzo fachowo odwzrowane. Oczywiście
sprite`y nie pochodzą z prawdziwego Shenmue :) tylko z pewnej
gry, w której jednym z głównych bohaterów jest Billy Lee. Całość
oczywiście odpowiednio podrasowano i zmieniono pod kątem
produkcji mistrza Yu Suzukiego (łącznie z odwzorwaniem
prawdziwych ciosów i technik!). Zapowiada się BARDZIEJ niż wyśmienicie
- oby tylko autorowi projektu nie zabrakło chęci do dalszej
pracy...
|
16.06.2004
Wieści ze sceny... [news by:
M@jk] |
uDCdivx beta5
Mekanaizer wydał nową wersją beta, jego nieoficjalnego divx playera dla DC (bazującego na orygilanym porcie Marc`a Dukettes`a).
Zmiany nie są rewolucyjne, ale przetestować warto:
- większa stabilność
- nowy system "cache"
- lekkie zwiększenie prędkości
- niektóre "rzeczy" zostały dodane
http://www.dcemu.co.uk/udcdivx.shtml
"Alicja w krainie
DC" v.2.1
Francuzi po zwycięstwie nad
Anglią nie osiedli na laurach (lol). Niejaki Patbier dokonał
kilku mniej lub bardziej istotanych zmian w swojej grze i
postanowił wydać jej nową odsłonę.
Lista zmian (od czasu wersji v.2.0):
- nowe renderowanie grafiki (zauważalne zwłaszcza przy zoomie)
- więcej muzyki (tylko podczas etapów platformowych)
- dopracowane skoki
- ścieżka do ukończenia gry była zbyt trudna od odnalezienia, teraz jest prościej
- 1 bonus level (karcianka)
- poprawiono kilka błędów
Grę w postaci obrazu płyty można ściągnąć tutaj.
Pak SBI na Sbiffy
(Chankast emuluje Alicję - dlatego z powodzeniem można
go użyć do testów)
DC Homebrew po liftingu...
Największe "źródło"
amatorskiego stuffu - strona DC Homebrew przeszła małą
renowację, zarówno adresu jak i oprawy wizualnej. Wszystkie
osoby mające
zapotrzebowanie na pliki związane z działalnością DeCekowej
sceny niech kierują się pod poniższy adres:
http://www.dchomebrew.org/
|
17.06.2004
Neocd/SDL DC v.8.1 [news by:
M@jk] |
Analogicznie jak w przypadku
wersji 7.0, Reaper zaraz po wydaniu poprzedniej edycji (v.8)
"wyłapał" kilka pomniejszych niedoróbek i czym prędzej
wydał mały update do poprzedniej odsłony. Oto lista
usprawnien:
- Program samoczynnie informuje o tym że, gra aktualnie się wczytuje (podczas bootowania)
- Naprawiono błąd w kodzie, który uniemożliwiał granie w Samurai Spirits Rpg
- Selektor regionów znowu działa (w poprzedniej wersji został przypadkiem pominięty)
aby go uruchomić należy przycisnąć START podczas podmieniania płyty z emulatorem na grę
- Dodano kompilator flag dla zyskania szybkości, a nie miejsca (?)
- Dodano obsługę dzwięku w kodzie programu (!) z tym że opcja ta jest aktualnie domyślnie wyłączona, ze względu bardzo
niskiej szybkości działania
- Zauważalny lekki skok szybkości w niektórych grach (choć w Metal Slug, nadal zdarzają się sporadyczne spowolnienia)
Najnowszą wersję tegoż
emulatora można już ściągnąć ze specjalnej podstrony działu
EMULACJA bądz też ze strony
autora programy: IMR
TECHNOLOGY.
|
18.06.2004
Tajemniczy "Project L" - zdemaskowany! [news
by: M@jk] |
Jakiś czas temu niejaki BlueCrab
(jeden z aktywniejszych przedstawicieli decekowej sceny)
informował iż jest w trakcie prac nad tajemniczym projektem
pod kryptonimem "Project L" - dziś nadszedł
dzień w którym "błękitny krab" postanowił ujawnić
całą swoją dotychczasową pracę, wszystko w zasadzie wyjaśnia
poniższy screen:
Dla tych którzy,
nadal nie wiedzą "o co chodzi jakby" spiesze z wyjaśnieniem
iż powyższe zdjęcie prezentuje BIOS konsoli SEGA SATURN -
tak, został on uruchomiony na DC (!) w najbliższych dniach możecie
spodziewać się pierwszej wersji testowej (dobra możecie już
zbierać szczęki...).
Ps. Niespodziewajcie się narazie zbyt wiele po tym
emulatorze - obecnie uruchamia on TYLKO bios i nic więcej (na
dodatek dość wolno...) na komercyjne tytuły przyjdzie nam
troche poczekać.
Strona
autora projektu
|
21.06.2004
Scenowe wieści... [news
by: M@jk] |
Giana`s Returns - klasyczne plansze potwierdzone!
Jak poinformowali nas twórcy "Powrotu Gianny" Manfred Trenz (człowiek odpowiedzialny za wystrój lokacji w oryginalnym GS) zgodził się na wykorzystanie jego prac w Gianna Returns. Niestety engine na którym działa obecna Gianna nie jest do końca kompatybilny z oryginalnym - co za tym idzie nie wszystkie elementy poziomów zostaną odwzorowane w 100%, autorzy szacują iż uda się je mimo wszystko zrekonstruować w 95%.
Project L -> Yabause-DC
BlueCrab udostępnił oficjalnie download tego bardzo wczesnego emulatora SEGI SATURN na DC, tym samym nadając mu oficjalną nazwę Yabause-DC. Program w postaci żródłą bądź paku SBI można ściągnać z odpowiedniej pod strony serwisu
Consolevision (uwaga całość nie zawiera niezbędnego BIOSu i należy go zdobyć samemu)
Co w następnej wersji NeoCD/SDL ?
Ian Micheal "Reaper" jak zwykle podkręca nieco atomsfere panującą wokół kolejnej odsłony jego wspaniałego emulatora, prezentując nowinki na temat
tego co można spodziewać się w następnej wersji:
Nowa wersja zawierać będzie m.in. pierwszy działający system bazy danych (?). Naprawiony będzie system wyświetlania cieni, dodany zostanie super "wyrazisty" filtr, wyostrzający znacznie jakość wyświetlanej grafiki, po za tym na ekranie pojawiać się będzie stosowny napis podczas zapisywania stanu gry.
Szybkość działania gier wbrew pozorom ponownie wzrosnie (!). Głównie dzięki ponownemu zaimplementowaniu opcji Frame Skip (tylko dla gier, które tego wymagają). Dlatego nim ukaże się kolejna wersja, będzie potrzebne dodatkowe 4-5 dni na testy gier, czy przypadkiem po wprowadzeniu zmian niektóre z nich nie przestaną działać poprawnie.
Na koniec zła wiadomość - kod programu odpowiedzialny za efekty dzwiękowe aktualnie zwiesza większość
gier. Dlatego w następnej wersji ponownie zabraknie obsługi dzwięku.
|
23.06.2004
Garść nowinek. [news
by: M@jk] |
GenesisPlus - nowa wersja
testowa (W.I.P.)
Will Sams (aka Storminator16) udustępnił do ogólnego użytku nową wersję testową emulatora
Sega Mega Drive, oto kilka słów od autora:
"To przed-premierowa edycja portu BlackAury Genesis Plus z użyciem nowego menu Speuda i kilku
poprawek w kodzie dokonanych przez Ice88 (Warmtoe). Całość jest w formacie ELF, dlatego aby
odpalić to na DC (np. DEMOMENU/DC HAKKER) musisz stworzyc z tego plik binarny "scramble" za
pomocą programu Elf2bin. Jestem pewien iz wydanie tego emulatora w postaci bin`a zabiło by
niejeden serwer :)"
>Testy
nowej wersji na przykładowych grach<
Notka na temat posługiwania się
nowym menu Speuda:
Swobodne przeglądanie zawartośsci płyty i obsługa wszystkich najpopularniejszych formatów romu (wszystko co nie jest katalogiem lub plikiem o rozszerzeniu: zip/ZIP, gz/GZ, bin/BIN, smd/SMD jest pomijane)
Góra/dół poruszanie kursorem, lewo/prawo zmiana strony
przycisk A otwiera katalog/uruchamia ROM.to open a dir or launch a ROM.
przycisk B otwiera nadrzędny katalog
przycisk X zmiana rozdzielczości pomiędzy 640x480 (domyślna) a 320x240.
przycisk Y włącza/wyłącza dzwięk
Podczas gry aby powrócic do menu nalezy wcisanac L+R+Start
Jeśli wykryjecie jakieś błędy możeci poinformować o tym autora projektu :)
Download:
http://homepage.ntlworld.com/ian_edwards/ice88/gpdc.zip
lub gotowe SBI:
http://www.sesonsite.com/Ten-321/DCStuff/SBI.shtml
Space Channel 5 part 2 po
angielsku?
Grupka ambitnych osób postanowiła
sobie za zadanie przetłumaczenie (wraz z mówionymi dialogami)
świetnej gry tanecznej na DC pt. Space Channel 5 part 2
(notabene gra w bardziej zrozumiałym języku ukazała się
tylko na PS2). Tak czy owak część prac została już zakończona
jeśli jesteś zainteresowany współpracą bądź dalszymi
losami tegoż projektu kieruj się na te FORUM
Nowe na stronie:
ScReEn MiEsIąCa
(podesłał Hunter)
Solucja do
Alone In The Dark IV
(Edward Carnby)
|
24.06.2004 Genesis Plus - Preview 2 [news
by: M@jk] |
Jak widać motywacji do dalszej
pracy nad emulacją Sega Mega Drive nie brakuje! Nie minęło
jeszcze 24H a tym razem BlackAura dokonał kilku zmian (nie ma
jak praca zespołowa!) w Genesis Plus - wszystko po to aby
przybliżyć poziom emulacji do oryginału...
Download źródła i SBI dostępny na Consolevision
|
24.06.2004
PBA Tour Bowling - PAL/JAP Fix [news
by: M@jk] |
Jakiś czas temu pojawiła się
specjalna łatka do "nigdy nie wydanych" kręgli na
Dreama. Dzięki niej PBA Tour Bowling działa i nie
resetuje się podczas gry na konsolach PAL/JAP (przedtem można
było zagrać tylko na konsoli USA). Patch znajdziecie na tej stronie Megalexxx,
natomiast poradnik na temat "łatkowania" w dalszym ciągu
dostępny jest w dziale
FELIETONY.
|
27.06.2004
Kolejne kroki ku doskonałości... [news
by: M@jk] |
NeoCD/SDL v.9.0 (WERSJA
TESTOWA!)
Przede wszystkim zmianie uległo
"główne jądro napędowe" emulatora - teraz całość
hula na opracowanym przez Stefa D. - C68k. Co dzięki
temu zyskaliśmy? potwornie wielką prędkość emulacji!! M.in
takie gry jak: Rally chase, 3count bout, Metal slug1 Aero
fighter 2,Last resort, Street slam, Ragnagard, Windjammers,
Super side kicks 1,Pulstar Magic drop 2 - działają z prędkością
bardzo zbliżoną do oryginału, z ciągłą obsługą muzyki i
bez omijanych klatek (!). Zauważalny jest również nowy ekran
głwónego menu wraz z przygrywającą muzyką w tle (całość
przygotowana przez Vampirica - twórcę modu Castlevania).
Dodatkowo Ian zagwarantował iż finalna wersja emulatora będzie
zawierać efekty dzwiękowe oraz opcję dowolnego ustawienia
Frame Skip. Dlaczego ta wersja została nazwana "testową"?
ponieważ Reaper nie miał już czasu aby sprawdzic czy
niezawiera ona jakies "przypadkowe" błędy, a w związku
z tym że całość była już gotowa - nie było sensu opóźniać
jej wydania. Tym razem to my możemy zabawić się w BETA testerów
- wyłapując pewnie niedoskonałości, które jak mniemam
zostaną zlikwidowane w wydanej lada dzień małej aktualizacji
w postaci wersji 9.1
Download (plain files): IMR
TECHNOLOGY (wrzucilem tez obraz płyty do działu
EMULACJA)
Genesis Plus - Preview 3
Prace nad emulacją SMD również
idą pełną parą - o czym może świadczyć już trzecia odsłona
tego jak się okazuje najlepszego (z legalnych) emulatorów
"starszego brata DC" - Prędkość emulacji w niektórych
tytułach sięga nawet 100% (!) dodatkowo można włączyć też
dzwięk (temu akurat do ideału brakuje jeszcze sporo). Naprawdę
warto zobaczyć w akcji ten "udawacz" - jego download
znaleźć można na specjalnej podstronie serwisu Consolevision
|
|
|
|
|