02.02.2005
Wieści ze sceny. [news
by: M@jk] |
Pakiet nowych, "Fenixowych" gierek
Na stronie DCEmu.co.uk pojawiła się nowa kompilacja obejmująca 8 gierek, będących portem z konsoli GP32
(Triler. Falling Rocks, Yetti, GyroBall, Muahaha, Mata Marcianos,
Chuzos, Ban). Wśród wymienionych tytułów na uwagę zasługuje zwłaszcza pozycja
Yetti, która
powinna być znajoma zwłaszcza fanom gierek flash`owych (dla przypomnienia gierka polega na "trzaśnięciu" pingwina na jak najdalszą odległość, która mierzona jest w metrach). Plik w postaci gotowego obrazu płyty
(Disc Juggler) znajdziesz tutaj.
Ponadto koleś kryjący się pod pseudonimem TVSpelsfreak wykonał pierwsze scenowe demko na DC w technologi Cellshading! Download + przykładowe screeny z tegoż dzieła znajdziecie na tym
Forum
Z kolei nasz sąsiad zza zachodniej granicy Heinrich Tillack, przymierza się do wydania drugiego dema swojej amatorskiej produkcji
DCASTLE. Tym razem pan "uśmieszek" będzie mógł spuszczać bomby na zgrzybiałego
Dr. Freaka (lol, wprost niemoge się tego doczekać!). To tyle na dziś, do miłego.
|
03.02.2005
Port REminiscence - czyli Flashback na DC!
[news
by: M@jk] |
GPF
w oparciu o SDL, stworzył specjalny port "silnika" na którym bazowała niegdyś kultowa produkcja Delphine Software. Co to oznacza dla nas w praktyce? Przede wszystkim to że można teraz swobodnie zagrać we wspaniałą przygodówkę rodem z Amigi pt.
Flashback na naszym ukochanym "makaronie". REminiscence do działania wymaga PeCetowej, pełnej wersji gry (DOS), całość pomyka z pełną prędkością (do tego wszystkie klawisze funkcyjne zostały przekonwertowane na pada od DC, przez co do gry nie jest potrzebna klawiatura). Niestety zabrakło obsługi
dźwięku (może w następnej wersji go uświadczymy). Jutro postaram się wrzucić na
stronę gotowy pakiet z grą i programem w formie SBI.
[ Download
SBI pack ]
|
07.02.2005
Wieści ze świata emulacji...
[news
by: M@jk] |
Nowy, alternatywny emulator Neo-Geo CD z dźwiękiem!
Niejaki Chui, mający na swoim koncie znakomite emulatory Amigi i Atari ST, postanowił stworzyć poważną konkurencję dla
NeoCD/SDL (na którym bazował swój projekt). Efekty prac są nieprawdopodobne! Gry działają z obsługą zarówno dzwięku jak i muzyki, na dodatek z prędkością zbliżona do oryginału (za to filtr graficzny jest nieco uboższy niż jego odpowiednik od
Reapera/Quazara). Oto jak przedstawiają się możliwości pierwszej wersji
(alpha) NEO4ALL:
- AutoFrameskip (dla rzeczywistej prędkości działania)
- Emulacja joysticka za pomocą zarówno pada jak i klawiatury
- Kompletne menu główne (dostępne pod lewym "spustem"); wybór regionu,
frameskip, reset...
- Obsługa dźwięku z muzyką (nie do końca czysty ale zsynchronizowany z akcją, z małym spowolnieniami)
- Obsługa 2 graczy
- Wsparcie dla większości gier
Download pliku binarnego dostępny na podstronie
DCEmu.
Obraz płyty (CDI) dostępny w dziale EMULACJA/NEO4ALL
RAW-DC 0.1.1 - czyli... Another World na DC :)
Pojawiła się nowa wersja analogicznego do REminiscence "silnika" na którym bazowała inna wspaniała produkcja Delphine Software pt. Another
World. Zmiany ograniczają się do zaimplementowania obsługi klawiszów funkcyjnych pada (nie potrzeba już klawiatury do gry).
http://www.dcemu.co.uk/rawdc.shtml
|
10.02.2005
REminiscence 0.1.2 i REcenzja :) [news
by: M@jk] |
Zaktualizowany został port
engine`u, na którym hula Dreamcast`owy Flashback, a w nim zgodnie z moimi
wcześniejszymi przypuszczeniami pojawiły się m.in. efekty
dźwiękowe, a także z bardziej istotnych udoskonaleń; obsługa animowanych scenek
polygonowych! Tak więc nareszcie można obejrzeć intro i pozostałe
rendery.
Storm Studios/GPF - oficjalna strona DeCekowego portu
Download SBI
pack - zawiera pełną wersję gry wraz z programem
Już dawno, na łamach DCFANS nie pojawiła się
nowa recenzja gry na DC (hmmm może dlatego iż nowe produkcje już się
nań nie ukazują ? :)) Tak czy owak, fakt ten podziałał niezwykle
mobilizującego na Rollego i po długim czasie milczenia, tradycyjnie uraczył nas tekstem na temat importu z Japonii, tym razem pt.
Vermilion Desert. Zainteresowani niech kierują się do działu Recenzje.
|
12.02.2005
News-flash [news
by: M@jk] |
Szerzej na temat Trizeal (Triangle Service)
Pojawiły się bardziej szczegółowe informacje nt. następnej gry, która uderzy w kwietniu na naszą konsolę, z zakręconym logiem (o czym wspominałem na łamach news`ów, 26 stycznia). Do
opinii publicznej podana została ogólna specyfikacja rzeczy które, zawierać będzie
tenże nowy shooter:
-Wsparcie dla VGA Adapter`ów i Arcade Sticka
-4 bloki na karcie pamięci wymagane do zapisania stanu gry
-Obsługa dla 2 graczy jednocześnie na ekranie
-Tryb Score attack
-Ranking internetowy, zdobyczy punktowych (obejmujący 9 kategorii):
arcade mode,
score attack stage 1-6,
score attack lifting (bonusowa gierka)
score attack extra
-Dodatkowe, nowe etapy
-Tryb odsłuchiwania dźwięków z gry
-Alternatywna mini-gierka: Inclusion
Preorder na stronie SEGA-Direct został wyceniony na 6180 jenów (ok 195zł), dodatkowo dla osób, które zdecydują się złożyć zamówienie teraz, przewidziany jest prezent w postaci OST z gry.
http://www.triangleservice.co.jp/html/trizeal/dc/index.html
Nowe emulatory...
Niejaki Felix (odpowiedzialny choćby za tworzenie nigdy nie wydanego emulatora DC na PC - Icarus) potwierdził iż jego kolejny projekt FreeDO (emulator konsoli
3DO) trafi również na Dreamcast`a (!) to wspaniałe wieści, miejmy jednak nadzieje że jakość "udawania" tej jakże mocarnej swego czasu maszynki, o bardzo krótkim żywocie będzie na równie wysokim poziomie co choćby Neo-Geo CD, pozostaje też mieć nadzieje że nie skończy się na obiecankach autora i program ten ujrzy światło dzienne.
Z kolei inny "scenowiec" Elefas; wydał na DC pierwszą, testową wersję portu emulatora
Supervision (Potator). Nie miałem okazji sprawdzić tego "w praniu", ale jeśli jest ktoś chętny niech uderza
tutaj
po download binarii + screeny.
Ps. miałem
dziś pojechać na turniej do Warszawy, ale niestety część
ekipy "wyjazdowej" zawiodła. Dlatego też z góry
wielkie sorry, dla wszystkich którzy oczekiwali mojego
przyjazdu :/
|
13.02.2005
Super Mario War 1.01 [news
by: M@jk] |
GPF kontynuuje wydawanie na DC znanych z innych platform projektów, w postaci portu. Tym razem padło na amatorską gierkę, znaną zwłaszcza posiadaczom X-Boxa pt.
Super Mario War (na którym bazuje owa konwersja). Gra należy do gatunku "deathmatch`owych naparzanek" (do 4 graczy jednocześnie) z tym że, eliminacja przeciwnika polega na skoczeniu mu na głowę. Tradycyjnie, kto zaliczy więcej udanych "stomp`ów" ten wygrywa pojedynek. Obrazy płyty (DJ & Nero) oraz pliki binarne wraz z edytorem do tworzenia własnych mapek (!) znaleźć można na stronie
Storm-Studios.
|
14.02.2005
Walentynkowe 2X Hit Combo :) [news
by: M@jk] |
Co za dzień! 2
nowe odsłony emulatorów Neo-Geo CD w 1 dzień - koderzy DC
rozpieszczacie nas! (Swoją drogą wygląda na to że rozpoczęła
się ostra bitwa, o to czyj emulator będzie wiódł prym w tejże
dziedzinie).
NEO4ALL Alpha 2
Powoli, ale systematycznie emulacja konsoli systemu Neo-Geo CD
zbliża się do ideału. W przypadku tego programu rzeczywiście
wszystko jest na dobrej drodze i kolejny krok został poczyniony
w odpowiednią stronę. Zmianie uległo przede wszystkim
zastosowanie wyższej rozdzielczości niż poprzednio (640x480),
poprawiono także dźwięk (jest teraz bardziej
"czysty", bez zakłóceń), znikły także problemy z
samoczynnym pauzowaniem gry. Zauważyłem za to pewne błędy w
emulowaniu grafiki, nie mają one wpływu na jakość gry ale
mimo wszystko wcześniej ich nie było. Zastosowanie wyższej
rozdzielczości na szczęście nie miało wpływu na prędkość
emulacji, dzięki czemu nie ucierpiała na tym płynność. Ogółem
zmiany odnotowuje "in plus".
NEODC v.2
O ile dodanie obsługi dźwięku w konkurencyjnym NEO4ALL wyszło
jak najbardziej na dobre, to tego samego nie można powiedzieć
o projekcie Quazar`a, który tym razem wespół z GPF po raz
pierwszy zaimplementował efekty dźwiękowe w swoim emulatorze
kontynuującym dzieło Reapera NeoCD/SDL. Prędkość emulacji
zmalała przez to, o blisko 50% (rozgrywka jest na tyle ślamazarna
iż niema sensu grać). Co prawda dźwięk można w dowolnym
momencie wyłączyć (Lewy "spust) ale niewiele to pomaga.
Wydaje mi się że Quazar zbyt pochopnie wypuścił te drugą
wersję emulatora (być może było to spowodowane presją, jaką
wywołało wydanie również dzisiaj - nowego NEO4ALL). Tak czy
owak na dzień dzisiejszy "rządzi" emulator Chui`a, a
przed autorem NeoDC spore wyzwanie. Póki co na razie radzę się
wstrzymać z nagrywaniem NeoDC v.2 do czasu ukazania się
bardziej solidnej wersji.
|
17.02.2005
Co nowego na stronie? [news
by: M@jk] |
W dziale Emulacja pojawiła się gra Super Mario War, a także
została zaktualizowana
pod-strona, o emulatorze Neo4all. Rolly "wysmażył" Solucję do kolejnego Importa z Japonii, jakiego? zajrzyjcie to się przekonacie! Z kolei nasz redakcyjny mechanik
Hunter, konsekwentnie uzupełnia skarbnicę wiedzy w
Felietonach, przekazując w Wasze ręce kolejny poradnik, tym razem dotyczący wymiany
baterii na płycie głównej DC (niezbędnej do tego aby "makaron"
nie zapominał daty, po odłączeniu konsoli od prądu).
|
18.02.2005
Strona na "ósemkę"! [news
by: M@jk] |
Już jutro do sprzedaży w kioskach, trafi 91 numer magazynu PSX
EXTREME. A co ciekawego znajdzie w nim przeciętny posiadacz
Dreamcasta? Oprócz tradycyjnego kącika DC Lives 4ever, zapewne każdego kto regularnie odwiedza nasz serwis zainteresuje Przegląd konsolowych stron www "EXTREMY
2005", w których DC FANS otrzymało ogólną notę 8/10, ustępując jedynie zwycięscy tegoż plebiscytu Gameonly (gratulacje
Lewik). Myślę że ta ocena znakomicie podsumowuje niespełna 3 lata ciężkiej pracy, dzięki której powstała najlepsza w Polsce strona o DC (teraz można to już oficjalnie potwierdzić). Zapraszam wszystkich na nasze Forum do podzielenia się spostrzeżeniami, sugestiami i opiniami na temat werdyktu z
PE.
|
20.02.2005
Scenowe wieści [news
by: M@jk] |
Amplitude na DC?
Może nie do końca, ale za sprawą GPF, pojawił się specjalny port
Marfitude (oparty na SDL). Czyli dzieła będącego swoistym odpowiednikiem komercyjnej gry rytmicznej, znanej z konsoli PS2. Obecna wersja jest jeszcze w bardzo wczesnej fazie produkcji, zawiera wiele błędów w grafice (brakujące tekstury) i do działania niezbędna jest klawiatura.
Przykładowe screeny: 1
2
Download binari
(download wersji DC)
Oryginalne źródło
(download wersji PC)
Sms Plus v0.2
Pascal powrócił z Chin i natychmiastowo wydał drugą odsłonę niezwykle udanego, emulatora Sega Game Gear oraz Sega Master System na naszą konsolę z zakręconym logosem. Lista zmian, download i przykładowe screeny znajdziesz na stronie
Pascal-o-rama
NeoDC v2.1
Pojawiła się szybka re-edycja ostatniej wersji emulatora
NeoDC v.2.1, zgodnie z moimi wcześniejszymi przypuszczeniami,
Quazar wyciągnął wnioski ze zbyt pochopnie wypuszczonej odsłony
i usprawnił nieco poprzedni twór. Jest już znacznie lepiej,
ale w dalszym ciągu do emulacji NEO-GEO CD radzę wybrać
Neo4all.
http://www.dcemu.co.uk/neodc.shtml
Warto wiedzieć że...
fox68k wypuścił nową wersję beta "FAME" (Fast and Accurate
Motolora - biblioteki emulacji procesora 68000). To oczywiście nowinka istotna dla programistów, ale dzięki temu już wkrótce możemy się spodziewać nowej odsłony Genesis Plus, bowiem nowe FAME jest bardziej stabilne i perfekcyjnie odpala choćby takie tytuły jak: Sonic 1-3, Golden Axe 2, Thunder Force IV, Rambo 3,
Aladdin, Eternal Champions czy Street of Rage 2, a także wiele innych.
|
22.02.2005
Aktualizacja strony [news
by: M@jk] |
Pojawiły się 2 nowe poradniki do bijatyk (dział
SOLUCJE). Kozer uporał się z problemami z PC i udało mu się ukończyć pierwszą odsłonę ciosów do
najwspanialszej pod słońcem, bitki 2d - SFIII 3rd Strike
(Makoto). Rolly z kolei oddaje w wasze ręce pełny FAQ do bardzo niedocenionego
Psychic Force 2012. Ponadto w dziale RECENZJE do przeczytania nowy, fachowy tekst na temat
Shenmue II (autorstwa Urala).
|
24.02.2005
Garść świeżych informacji [news
by: M@jk] |
POZNAŃ GAME ARENA - już jutro.
W dniach 25-27 lutego odbędzie się kolejna edycja poznańskich targów, związanych z elektroniczną rozrywką. Jeśli masz czas w nadchodzący weekend koniecznie wpadnij do stolicy Wielkopolski, bowiem następna taka okazja powtórzy się dopiero za rok. Oprócz standardowej prezentacji najnowszych gier, czekają takie atrakcje jak zawody w
PaintBalla, koncert gwiazd polskiego Hip-Hopu czy jazda wyczynowa na rolkach. Oczywiście przewidziano całą masę konkursów z nagrodami. Szczegółowa
lista atrakcji + dodatkowe informacje o noclegu i dojeździe znajdziecie na oficjalnej stronie PGA
Ps. Jakby ktoś pytał ja też tam będę.
Kolejne MODy do BORa (pełne!)
Na stronie BOR REVOLUTION, w dziale COMPLETED MODS pojawiły się 2 nowe mody do Beats Of
Rage. Pierwszy z nich remake Double Dragon, z pod tytułem Extreme (autorstwa
MRQ), drugi z kolei to kolejna wariacja na motywach Final Fight
(Tails).
Trizeal - oficjalny trailer.
Sklep internetowy Lik-Sang rozpoczął przyjmowanie preorderów na najnowszego shootera 2D na DC, pt. Trizeal (59.90$). W związku z tym udostępniono także specjalny zwiastun reklamowy, pochodzący prosto z samej gry:
Official Movie (8.9mb - mpeg)
Zachęcam wszystkich do przejrzenia tego filmu, bowiem gra w akcji prezentuje się naprawdę zachęcająco (do tego oprawa
dźwiękowa, przypomina stare, kultowe produkcje z Amigi!).
Nowy poradnik
Poxipol postanowił spisać swoje doświadczenia w podmienianiu muzyki w grach na DC, na przykładzie Crazy Taxi. Dzięki temu możesz sam spróbować podmienić sound track w CT na swój własny. Materiału na ten temat szukaj w dziale FELIETONY.
|
28.02.2005
Nowinki ze świata emulacji [news
by: M@jk] |
Neo4all beta1
Pojawiła się pierwsza wersja beta, jak do tej pory najlepszego emulatora Neo-Geo CD na DC. Lista zmian wygląda następująco:
- Dodano filtr graficzny (Bilinear) wygładzający tekstury
- Usunięto błąd z wadliwego działania opcji Reset
- Zwiększono jakość dźwięku
- Użyto nowych bibliotek FAME oraz PVR-Blitter (zwiększyła się prędkość działania).
Testowałem na kilku grach i musze powiedzieć ze Metal Slug (zarówno 1 & 2) działa niemalże idealnie! Niestety odbyło sie to kosztem pozostałych gier np. Double Dragon, King Of Fighters 94-96 w
ogóle się nie odpala. Z kolei np Top Hunter działa za szybko (!) ale nie ma muzyki i efektów
dźwiękowych. Filtr wygładzający prezentuje się elegancko, ale jego użycie spowalnia nieco tempo gry (z włączonym
dźwiękiem).
Download w dziale EMULACJA (obraz płyty) bądź na
oficjalnej stronie Chui`a (pliki binarne)
Nieco wcześniej pojawiła się także kolejna odsłona konkurencyjnego tworu
Quzara,
NeoDC v2.2. Zmiany:
-zwiększenie prędkości działania o kilka procent
-polepszenie jakości dźwięku
-zaaplikowanie kilku zmian w źródle
Ponadto Quazar wypuścił również testową wersję HuCast, portu znanego posiadaczom PC - emulatora PC Engine CD / TurboDuo (Hugo 2.11). Osoby zainteresowane sprawdzeniem możliwości tego programu, mogą ściągać pliki binarne tutaj.
Dodam tylko że emu nie działa z pełną prędkością, odpala romy w postaci
.pce oraz .iso (te drugie to obrazy płyt, do których uruchomienia niezbędny jest także tzw
"matching System
card").
W związku z tym że miesiąc luty powoli dobiega końca, czas zmienić ScReEn MiEsIąCa. Tym razem fotkę przedstawiającą "elegancki dywanik" przesłał nam
Lewik, jak mniemam nie jeden z Was chciałby mieć takowy w swoim pokoju (łącznie z zawartością :>)
|
|
|