09.01.2005 Krótko i na temat.
[news
by: M@jk] |
Pojawił się drugi pakiet gier na DC na "silniku"
Fenixa, w kompilacji składającej się z kilkunastu gier znajdziesz między innymi takie amatorskie produkcje jak:
Antipong, Astrochaos, Castle of Dr Malvado, Nazca Pack, New Pang czy wydany dosłownie na dniach
Camaleon. Świetna sprawa zwłaszcza dla osób, które nie miały do tej pory okazji sprawdzić ostatnich produkcji z cyklu
Homebrew. Fotki, szczegółowe info i rzecz jasna download (plain
files, obraz dla NERO/DJ) znajdziesz na stronie DCRELOAD.
Jeszcze małe info/help dla wszystkich którzy mają problemy z Nesterem 7.1 (jak wiadomo emulator ten ma problemy niekiedy z blokadą przycisków po włączeniu gry). Niejaki Bojan (autor stronki
www.nes.kgb.pl) odkrył sposób jak zaradzić owej "blokadzie".
1. Wejdź do opcji i ustaw wszystkie na "disabled"
2. włacz jakąś grę, a następnie wróć z powrotem do menu
3. ustaw wszystkie opcje (procz obsługi vmu) na "enabled"
4. wracasz do gry i... wszystko działa
Swoją drogą, gorąco polecam jego site i przede wszystkim download
Final Fight 3 (ta gra nie ukazała się oficjalnie na
NESa, jest hackiem Mighty Final Fight - ale jak na ten sprzęcik daje rade nieziemsko,
sprawdźcie koniecznie!).
Pozdrowienia i całuski dla mojej Emily, dzięki tobie nadal widzę sens tego co
robię. |
13.01.2005
Scenowe wieści [news
by: M@jk] |
The Ascension Of Vigil - nowa odsłona.
Pojawiła się kolejna wersja [01/11/2005] tego wspaniałego moda do Quake`a na motywach chodzonej
bijatyki Golden Axe. Jeśli myślisz że Beats Of Rage to najlepsze co można znaleźć na DeCekowej scenie, w temacie scrollowanych mordobić - to jesteś w błędzie. TAoV bije BORa na głowę pod względem wykonania, systemu walki czy rozbudowania rozgrywki (elementy RPG!). Ponadto od niedawna mod nie wymaga do działania gry Quake, już wkrótce wrzucę na stronkę
szczegółwe info na ten temat.
9 nowych gierek pod Fenixa
Scena amatorskich produkcji na DC i GP32 za sprawą silnika "Fenixa" rośnie z dnia na dzień. Tym razem pojawiło się 9 testowych wersji, wśród których znajdziesz takie tytuły jak: GPDragoon, Scaletrix, Puzzlebobble, Nazca Runners, Last Resord, Chappas, Gabbabros, PIX Pang. Po download oraz przykładowe screeny z danej produkcji kierujcie się na specjalne
pod forum. DCEMU.CO.UK
Darmowy Marathon
Developer Bungie, odpowiedzialny za stworzenie wspaniałych gier na XBOXa (HALO 1 i 2) postanowił udostępnić swoje poprzednie shootery FPP Marathon 1 & 2 całkowicie za darmo do ściągnięcia ze swojej strony internetowej. Warto wiedzieć iż zarówno Marathon Infinity oraz Marathon 2 są w pełni grywalne na DC, za pomocą stworzonego niegdyś przez BERO portu Alephone.
Podkręć swojego Dreamcasta - poradnik
Wszyscy którzy narzekają na zbyt wolne działanie DivXów bądz emulatorów innych konsol na DC powinni przejrzeć poniższą stronę. Niejaki Robert Ivy prezentuje tam krok po kroku, jak podkręcić "bezpiecznie" Dreamcasta o dodatkowe 40mhz.
http://www.geocities.com/robivy64/Overclock_DC1.html |
14.01.2005
Reaktywacja emulatora Reapera! [news
by: M@jk] |
Po kilku miesięcznej przerwie w
aktualizacji emulatora konsoli Neo-Geo CD (spowodowanej zakończeniem kariery scenowej przez Ian`a
Michaela), pojawiła nowa wersja. Projekt po Reaperze przejął niejaki
Quazar. Oto lista bardziej istotnych
usprawnień, poczynionych od czasu wersji z poprzedniego projektu (v.9.3)
-Zmodyfikowano kod VMU, dzięki czemu program nie zwiesza się podczas sekwencji uruchamiania, jeśli karta pamięci nie została wsadzona.
-Emulator zyskał większą stabilność dzięki czemu działa w większości przypadków ze 100% prędkością (koniec ze skokami szybkości)
-Poprawiono 2.5 sekundowe opóźnienie przy zmianie kolejnych ścieżek audio
-Rozdzielczość obrazu jest teraz wyświetlana prawidłowo
-Skrócono czas ładowania
-Zoptymalizowano proces renderowania, zyskując nieco na szybkości działania
-Region ustawia się domyślnie w zależności od posiadanej konsoli.
Osobiście przetestowałem i nie zauważyłem większych zmian w prędkości działania (być może jest
rzeczywiście stabilniej) za to pojawiły się dziwne, czarne paski po bokach ekranu (?). Nadal nie ma wzmianki na temat obsługi efektów
dźwiękowych (nadal muzyka only, być może w przyszłości się to zmieni).
Sprawdź dział
Emulacja!
Dodany został The Ascension Of Vigil (GRY) oraz zaktualizowana podstrona o emulatorze
NeoCD. Oba programy dostępne są także w formie paku SBI. |
19.01.2005
Nowinki ze świata DC [news
by: M@jk] |
Czyżby kolejny shooter zmierzał na DC?
G-Revolution (developer odpowiedzialny m.in. za niedawno wydanego na DC: Border
Down) jest w trakcie prac nad kolejną scrollowaną strzelaniną pt.
Senko No Ronde (automaty). Całość tradycyjnie bazuje na arcade board NAOMI (czyli płycie będącej odpowiednikiem "wnętrzności"
DeCeka). Dlatego podobnie jak miało to miejsce niedawno w przypadku Chaos
Field, ewentualny port gry na naszego "makarona" jest całkiem możliwy. Max z Dreamcast-scene na dniach skieruje odpowiednią petycję z prośbą o poczynienie odpowiednich kroków, aby Ronde trafiło również na
DeCe. Poniżej 4 przykładowe screeny z gry:
1
2
3
4
Strona oficjalna G-Rev./Ronde http://www.grev.co.jp/ronde/index.html
Kreator Ip.bin
Pojawiło się całkiem przydatne narzędzie do tworzenia plików IP.BIN wraz ew. logiem w rogu ekranu (coś na styl logo
insertera). Nie trzeba się już martwić o "wtyczkę" do kreacji plików
MR, ten program obsługuję wszelkie formaty plików graficznych
(BMP, GIF, JPG czy PNG). Download w topicu na forum DCEMU.CO.UK
2 nowe, pełne mody do BORa
Ostatnio sporo się dzieje w temacie modyfikacji do Beats Of
Rage, dlatego postanowiłem się skupić wyłącznie na pełnych wersjach owych produkcji. A z takowych pojawił się "pełny" Street Fighter Victory, oraz poprawiona wersja (v.2) niedawno wydanego Dragons Rage
Lista poprawek prezentuje sie następująco;
- naprawiono 2 levele (czarna podłoga)
- naprawiono leżące na ziemi pudła
- dodano sample dzwiękowe "go" oraz sygnalizujący śmierć bohatera
- zamieniono jednego z wrogów (bees) na innego (goul)
- poprawiono sekwencje intra oraz zakończenia
- dodano kilka specjalnych dzwięków dla byakki,wolfs,musashi |
25.01.2005
"Dr. Robotnik" nie żyje! :( [news
by: M@jk] |
Ostatnio na stronce mały zastój, brak news`ów spowodowany jest głównie ciszą jaka panuje na DeCekowej scenie (innych wiadomości, niekoniecznie oficjalnych :) szukajcie również na naszym Forum). Z ciężkim sercem chciałem wszystkich poinformować iż w wieku 57 lat zmarł niejaki
Deem Bristow. Człowiek, który m.in. podłożył swój głos pod postać
Dr. Robotnika (tudzież znanego również pod pseudonimem
Dr. Eggman). Tym którzy nie kojarzą owego bohatera spieszę z wyjaśnieniem iż był to sympatyczny "grubasek" grający główne skrzypce jako czarny charakter gier z Soniciem w roli głównej.
Myślę że, warto uczcić jego śmierć minutą ciszy, jakby nie patrzeć przyczynił się w większym stopniu do wykreowania jednej z kluczowych postaci gry Sonic (rzecz jasna będącej swoistą maskotką marki
SEGA). |
26.01.2005
Garść świeżutkich wieści. [news
by: M@jk] |
Potwierdzono nowy tytuł na DC!
I będzie nim kolejna scrollowana-strzelanina :) Japoński developer Triangle Service potwierdził dziś wydanie na Dreamcasta wertykalnego shootera salonowego pt.
Trizeal. Gra rzecz jasna nie opuści granic KKW, a do sklepów powinna trafić już
7 kwietnia 2005. Więcej szczegółów w jakże przyjaznym dla nas języku japońskim + kilku fotek szukajcie pod tym adresem:
http://www.triangleservice.co.jp/html/trizeal/
Nigdy nie mów "ostatni"
Jak już wcześniej informowałem o trwających pracach nad Ronde (od
G-Revolution), tak też analogicznie mają się sprawy w przypadku developera
Milestone (twórca niedawno wydanego Chaos Field), który zapowiedział
wydanie na automaty arcade, następnego shootera 2D kryjącego się pod nazwą
Rajirugi. Całość ma bazować na podzespołach NAOMI - co to oznacza w praktyce nie muszę chyba ponownie tłumaczyć? Miejmy nadzieje iż Milestone postąpi równie szczodrze jak miało to miejsce poprzednio ze "Strefą Chaosu" i ujrzymy te strzelaninę w postaci portu na DC. Więcej informacji w "krzakach" + screeny na stronie producenta:
http://www.mile-stone.co.jp/product/radi_ac.html
SBI Builder v3.1
SiZiOUS nie próżnuje, zaktualizował właśnie swoje narzędzie-automat do tworzenia paków
SBI. Lista ważniejszych zmian wersji 3.1 prezentuje się następująco:
Dodano
* wsparcie formatu ELF - można teraz dodać dowolny plik binarny na DC.
* Dodano nowe menu w 6-tym kroku gdzie można m.in.
- stworzyć nowy katalog
- obejrzeć aktualny folder w eksploratorze
Poprawiono również kilka pomniejszych błędów, pełna lista zmian, download oraz przykładowy screen znajdziesz
tutaj
|
30.01.2005
Co nowego? [news
by: M@jk] |
Następca BORa nadchodzi?
Tego możecie być pewni, choć nie ustalono dokładnej daty premiery Age Of Beast (w dalszym ciągu widnieje jedynie 2005 rok) to jednak na oficjalnej stronie Senile
(developer) pojawiły się wczoraj nowe screeny (trzeba przyznać iż bardzo zjadliwe!):
http://www.segaforums.com/senileteam/age_screens.php
Nowa odsłona The Ascension Of Vigil
Tyne zaktualizował swój mega-fachowy mod do Quake`a (który na dobrą
sprawę już dawno nie potrzebuje "kłeja" do uruchomienia, dlatego też określenie
"mod" nie jest do końca trafione). Najistotniejsze zmiany jakie zostały poczyniony w wersji datowanej na 28 stycznia to ukończenie prac nad drugim levelem
(castle.bsp) oraz dodanie nowej właściwości kamerze, która znakomicie sprawdza się w powietrznych
combosach. Pakiet SBI z nową wersją TAoV znajdziesz w odpowiedniej pod stronie działu Emulacja.
W związku z tym że Luty tuż tuż, czas zmienić ScrEeN MiEsIącA. Tym razem podesłał nam takowy, niejaki Jarek z Puław. Fotka prezentuję Ikarugę na monitorze 21` w trybie pełnego ekranu (to też trik z cyklu: "obróć ekran o 90`" jest jak najbardziej wskazany)
Enjoy.
|
|
|