SEGA DREAMCAST SITE

ARCHIWUM:
Styczeń`2005


02.01.2005 Kolejny rok za nami, witajcie DC FANI w 2005r.! [news by: M@jk]

Zrób sobie przenośnego DC!

Niejaki Dave z Portablesystems.net postawił przed sobą ambitne przedsięwzięcie stworzenia Dreamcasta w wersji "handleheld", nie jest to jednak żadna przeróbka Treamcasta tylko całkowicie nowy projekt. Galerię niezwykle interesujących fotek z tym związanych znajdziecie
tutaj.

ScummVM 0.7.0

Blisko tydzień po wersji PeCetowej tego emulatora, pojawił się Dreamcastowy odpowiednik. Pełną listę zmian jakie zostały poczynione w tej odsłonie znajdziesz
tutaj.
Download Plain Files | SBI pack
Ponadto dział LINKI przeszedł mały lifting, dzięki któremu pojawiło się tam kilkaset odnośników do aktualnych stronek o tematyce Dreamcasta i wszystko co z nim związane.

 

09.01.2005 Krótko i na temat. [news by: M@jk]

Pojawił się drugi pakiet gier na DC na "silniku" Fenixa, w kompilacji składającej się z kilkunastu gier znajdziesz między innymi takie amatorskie produkcje jak: Antipong, Astrochaos, Castle of Dr Malvado, Nazca Pack, New Pang czy wydany dosłownie na dniach Camaleon. Świetna sprawa zwłaszcza dla osób, które nie miały do tej pory okazji sprawdzić ostatnich produkcji z cyklu Homebrew. Fotki, szczegółowe info i rzecz jasna download (plain files, obraz dla NERO/DJ) znajdziesz na stronie DCRELOAD.

Jeszcze małe info/help dla wszystkich którzy mają problemy z Nesterem 7.1 (jak wiadomo emulator ten ma problemy niekiedy z blokadą przycisków po włączeniu gry). Niejaki Bojan (autor stronki www.nes.kgb.pl) odkrył sposób jak zaradzić owej "blokadzie".

1. Wejdź do opcji i ustaw wszystkie na "disabled"
2. włacz jakąś grę, a następnie wróć z powrotem do menu
3. ustaw wszystkie opcje (procz obsługi vmu) na "enabled"
4. wracasz do gry i... wszystko działa

Swoją drogą, gorąco polecam jego site i przede wszystkim download Final Fight 3 (ta gra nie ukazała się oficjalnie na NESa, jest hackiem Mighty Final Fight - ale jak na ten sprzęcik daje rade nieziemsko, sprawdźcie koniecznie!). 
Pozdrowienia i całuski dla mojej Emily, dzięki tobie nadal widzę sens tego co robię.

13.01.2005 Scenowe wieści [news by: M@jk]

The Ascension Of Vigil - nowa odsłona.
Pojawiła się kolejna wersja [01/11/2005] tego wspaniałego moda do Quake`a na motywach chodzonej bijatyki Golden Axe. Jeśli myślisz że Beats Of Rage to najlepsze co można znaleźć na DeCekowej scenie, w temacie scrollowanych mordobić - to jesteś w błędzie. TAoV bije BORa na głowę pod względem wykonania, systemu walki czy rozbudowania rozgrywki (elementy RPG!). Ponadto od niedawna mod nie wymaga do działania gry Quake, już wkrótce wrzucę na stronkę szczegółwe info na ten temat.

9 nowych gierek pod Fenixa
Scena amatorskich produkcji na DC i GP32 za sprawą silnika "Fenixa" rośnie z dnia na dzień. Tym razem pojawiło się 9 testowych wersji, wśród których znajdziesz takie tytuły jak: GPDragoon, Scaletrix, Puzzlebobble, Nazca Runners, Last Resord, Chappas, Gabbabros, PIX Pang. Po download oraz przykładowe screeny z danej produkcji kierujcie się na specjalne pod forum. DCEMU.CO.UK

Darmowy Marathon
Developer Bungie, odpowiedzialny za stworzenie wspaniałych gier na XBOXa (HALO 1 i 2) postanowił udostępnić swoje poprzednie shootery FPP Marathon 1 & 2 całkowicie za darmo do ściągnięcia ze swojej strony internetowej. Warto wiedzieć iż zarówno Marathon Infinity oraz Marathon 2 są w pełni grywalne na DC, za pomocą stworzonego niegdyś przez BERO portu Alephone.

Podkręć swojego Dreamcasta - poradnik
Wszyscy którzy narzekają na zbyt wolne działanie DivXów bądz emulatorów innych konsol na DC powinni przejrzeć poniższą stronę. Niejaki Robert Ivy prezentuje tam krok po kroku, jak podkręcić "bezpiecznie" Dreamcasta o dodatkowe 40mhz. 

http://www.geocities.com/robivy64/Overclock_DC1.html

14.01.2005 Reaktywacja emulatora Reapera! [news by: M@jk]

Po kilku miesięcznej przerwie w aktualizacji emulatora konsoli Neo-Geo CD (spowodowanej zakończeniem kariery scenowej przez Ian`a Michaela), pojawiła nowa wersja. Projekt po Reaperze przejął niejaki Quazar. Oto lista bardziej istotnych usprawnień, poczynionych od czasu wersji z poprzedniego projektu (v.9.3)

-Zmodyfikowano kod VMU, dzięki czemu program nie zwiesza się podczas sekwencji uruchamiania, jeśli karta pamięci nie została wsadzona.
-Emulator zyskał większą stabilność dzięki czemu działa w większości przypadków ze 100% prędkością (koniec ze skokami szybkości)
-Poprawiono 2.5 sekundowe opóźnienie przy zmianie kolejnych ścieżek audio
-Rozdzielczość obrazu jest teraz wyświetlana prawidłowo
-Skrócono czas ładowania
-Zoptymalizowano proces renderowania, zyskując nieco na szybkości działania
-Region ustawia się domyślnie w zależności od posiadanej konsoli.


Osobiście przetestowałem i nie zauważyłem większych zmian w prędkości działania (być może jest rzeczywiście stabilniej) za to pojawiły się dziwne, czarne paski po bokach ekranu (?). Nadal nie ma wzmianki na temat obsługi efektów dźwiękowych (nadal muzyka only, być może w przyszłości się to zmieni).

Sprawdź dział Emulacja!
Dodany został The Ascension Of Vigil (GRY) oraz zaktualizowana podstrona o emulatorze NeoCD. Oba programy dostępne są także w formie paku SBI.

19.01.2005 Nowinki ze świata DC [news by: M@jk]

Czyżby kolejny shooter zmierzał na DC?
G-Revolution (developer odpowiedzialny m.in. za niedawno wydanego na DC: Border Down) jest w trakcie prac nad kolejną scrollowaną strzelaniną pt. Senko No Ronde (automaty). Całość tradycyjnie bazuje na arcade board NAOMI (czyli płycie będącej odpowiednikiem "wnętrzności" DeCeka). Dlatego podobnie jak miało to miejsce niedawno w przypadku Chaos Field, ewentualny port gry na naszego "makarona" jest całkiem możliwy. Max z Dreamcast-scene na dniach skieruje odpowiednią petycję z prośbą o poczynienie odpowiednich kroków, aby Ronde trafiło również na DeCe. Poniżej 4 przykładowe screeny z gry:

1 2 3 4

Strona oficjalna G-Rev./Ronde http://www.grev.co.jp/ronde/index.html

Kreator Ip.bin
Pojawiło się całkiem przydatne narzędzie do tworzenia plików IP.BIN wraz ew. logiem w rogu ekranu (coś na styl logo insertera). Nie trzeba się już martwić o "wtyczkę" do kreacji plików MR, ten program obsługuję wszelkie formaty plików graficznych (BMP, GIF, JPG czy PNG). Download w topicu na forum DCEMU.CO.UK

2 nowe, pełne mody do BORa
Ostatnio sporo się dzieje w temacie modyfikacji do Beats Of Rage, dlatego postanowiłem się skupić wyłącznie na pełnych wersjach owych produkcji. A z takowych pojawił się "pełny" Street Fighter Victory, oraz poprawiona wersja (v.2) niedawno wydanego Dragons Rage
Lista poprawek prezentuje sie następująco;
- naprawiono 2 levele (czarna podłoga)
- naprawiono leżące na ziemi pudła
- dodano sample dzwiękowe "go" oraz sygnalizujący śmierć bohatera
- zamieniono jednego z wrogów (bees) na innego (goul)
- poprawiono sekwencje intra oraz zakończenia
- dodano kilka specjalnych dzwięków dla byakki,wolfs,musashi 

25.01.2005 "Dr. Robotnik" nie żyje! :( [news by: M@jk]

Ostatnio na stronce mały zastój, brak news`ów spowodowany jest głównie ciszą jaka panuje na DeCekowej scenie (innych wiadomości, niekoniecznie oficjalnych :) szukajcie również na naszym Forum). Z ciężkim sercem chciałem wszystkich poinformować iż w wieku 57 lat zmarł niejaki Deem Bristow. Człowiek, który m.in. podłożył swój głos pod postać Dr. Robotnika (tudzież znanego również pod pseudonimem Dr. Eggman). Tym którzy nie kojarzą owego bohatera spieszę z wyjaśnieniem iż był to sympatyczny "grubasek" grający główne skrzypce jako czarny charakter gier z Soniciem w roli głównej. Myślę że, warto uczcić jego śmierć minutą ciszy, jakby nie patrzeć przyczynił się w większym stopniu do wykreowania jednej z kluczowych postaci gry Sonic (rzecz jasna będącej swoistą maskotką marki SEGA).

26.01.2005 Garść świeżutkich wieści. [news by: M@jk]

Potwierdzono nowy tytuł na DC!
I będzie nim kolejna scrollowana-strzelanina :) Japoński developer Triangle Service potwierdził dziś wydanie na Dreamcasta wertykalnego shootera salonowego pt. Trizeal. Gra rzecz jasna nie opuści granic KKW, a do sklepów powinna trafić już 7 kwietnia 2005. Więcej szczegółów w jakże przyjaznym dla nas języku japońskim + kilku fotek szukajcie pod tym adresem:

http://www.triangleservice.co.jp/html/trizeal/

Nigdy nie mów "ostatni" 
Jak już wcześniej informowałem o trwających pracach nad Ronde (od G-Revolution), tak też analogicznie mają się sprawy w przypadku developera Milestone (twórca niedawno wydanego Chaos Field), który zapowiedział wydanie na automaty arcade, następnego shootera 2D kryjącego się pod nazwą Rajirugi. Całość ma bazować na podzespołach NAOMI - co to oznacza w praktyce nie muszę chyba ponownie tłumaczyć? Miejmy nadzieje iż Milestone postąpi równie szczodrze jak miało to miejsce poprzednio ze "Strefą Chaosu" i ujrzymy te strzelaninę w postaci portu na DC. Więcej informacji w "krzakach" + screeny na stronie producenta:

http://www.mile-stone.co.jp/product/radi_ac.html

SBI Builder v3.1
SiZiOUS nie próżnuje, zaktualizował właśnie swoje narzędzie-automat do tworzenia paków SBI. Lista ważniejszych zmian wersji 3.1 prezentuje się następująco:

Dodano
* wsparcie formatu ELF - można teraz dodać dowolny plik binarny na DC.
* Dodano nowe menu w 6-tym kroku gdzie można m.in.
- stworzyć nowy katalog
- obejrzeć aktualny folder w eksploratorze
Poprawiono również kilka pomniejszych błędów, pełna lista zmian, download oraz przykładowy screen znajdziesz tutaj

 

30.01.2005 Co nowego? [news by: M@jk]

Następca BORa nadchodzi?
Tego możecie być pewni, choć nie ustalono dokładnej daty premiery Age Of Beast (w dalszym ciągu widnieje jedynie 2005 rok) to jednak na oficjalnej stronie Senile (developer) pojawiły się wczoraj nowe screeny (trzeba przyznać iż bardzo zjadliwe!):

http://www.segaforums.com/senileteam/age_screens.php

Nowa odsłona The Ascension Of Vigil
Tyne zaktualizował swój mega-fachowy mod do Quake`a (który na dobrą sprawę już dawno nie potrzebuje "kłeja" do uruchomienia, dlatego też określenie "mod" nie jest do końca trafione). Najistotniejsze zmiany jakie zostały poczyniony w wersji datowanej na 28 stycznia to ukończenie prac nad drugim levelem (castle.bsp) oraz dodanie nowej właściwości kamerze, która znakomicie sprawdza się w powietrznych combosach. Pakiet SBI z nową wersją TAoV znajdziesz w odpowiedniej pod stronie działu Emulacja.

W związku z tym że Luty tuż tuż, czas zmienić ScrEeN MiEsIącA. Tym razem podesłał nam takowy, niejaki Jarek z Puław. Fotka prezentuję Ikarugę na monitorze 21` w trybie pełnego ekranu (to też trik z cyklu: "obróć ekran o 90`" jest jak najbardziej wskazany) Enjoy.

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768