Konwersja
Binarii Non-Selfboot/Selfboot [ by Pavlik
]
|
Jak przerobić binaria non-selfboota lub selfboota na binaria znajdujące w plikach SBI wymaganych do Dream
Incducera?
Sprawy przyjęły zły obrót - DC Grendel zaprzestał prace na plikami SBI które są potrzebne do Dream
Inducera. I w tym momencie zaczęłem się głowić co jest potrzebne aby taki plik utworzyć? Z począku myślałem - podmienię sobie plik Nestera 5 pre 5 (który save'uje się na każdej karcie pamięci - bo te nowsze wersje obsługują tylko VMU - a na nieorginalnych kartach wszystko się wali).
Mój pierwszy pomysł polegał na podmiance plików w miejsce binarii przy tworzeniu Dream Inducera
(KILu też miał taki pomysł - ale go od razu odwiodłem). Nagrałem i odpalam a tu dupa - konsola się
resetuje. Coś nie tak ! Wtedy jeszcze nie wiedziałem co to znaczy scrambled i
unscrambled. Otórz binaria scrambled to są takie binaria które można znależć na płytce ( tylko homebrew - czyli gry garażówki - zapomnijcie o komercji) która odpalana jest z dysku Utopii lub jest to
selfboot. Natomiast unscrambled to plik który nie jest jeszcze gotowy do wypalenia - udostępnany jest w celu poprawienia lub ogólnie pobłubania sobie - ale tego nie ruszamy bo nawet nie wiem jak bardzo się do tego zabrać !
Przemierzałem internet w poszukiwaniu odpowiedzi ale nic nie znalazłem.
W końcu zdesperowany zaczęłem słać maile do wielkich szych - bez rezultatu... ( ten mail do Dana Pottera to chyba jest zjeb.ny albo ja mam za cienką pocztę).W końcu ostatnio natrafiłem na życzliwą duszę która mi odpowiedziała - jeden z redaktorów dcemulation - jednak treść była napisana fachowym angielskim językiem. Co to oznacza - razem z
M@jkiem patrzyliśmy się jak w kalejdoskop. Następny mail z prośbą o ponowne lepsze wytłumaczenie zostaje przesłany do kolesia który zna się na tej robocie dobrze.
W tym miejscu wielkie thx to BERO który poprowadził mnie za rączkę do tego czego szukałem już pewnie za 3 miechy. Dobra koniec biadolenia - do rzeczy !!!
Po pierwsze potrzebny jest program (1st_read.bin scrambler) który
należy pobrać z naszej strony [download]
- jest to aplikacja dla MS-DOS.
Następnie tworzymy katalog powiedzmy na dysku C - niech będzie to katalog który zawiera tylko jedną literę lub cyfrę (będzie wygodniej operować w
MS-DOSie) umownie niech to będzie <p>.
W ten katalog wrzucamy zawartość rozpakowanego 1st_read.bin scrambler'a - powinniśmy mieć w katalogu:
1. Makeip.exe
2. Scrambler.exe
3. Ten opis :)
Teraz wrzucamy plik binarny który chcemy przerobić na plik pasujący do Dream Inducera (1st_read.bin - jest to plik startowy a zarazem gra - wiem o czym myślicie aby połączyć jakieś gry komercyjne - w tych grach jest to tylko plik startowy dlatego nie da rady - do tego część z plików z gier się powtarza - a wszystkich zagłębienie plików oprócz 1st_read.bin'a nie może się zmienić) do naszego katalogu i odpalamy z pasku START tryb MS-DOS (w systemie XP jest to wiersz poleceń !).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JEŚLI NIE ZNASZ SIĘ NA POLECENIACH TRYBU MS-DOS TO ZAPRASZAM DO LEKTÓRY - A JEŚLI ZNASZ SIĘ TROCHĘ TO WYLUKAJ LINIE PONIŻEJ.
cd.. - to powrót o jeden katalog
cd[spacja]<p> - wejście wgłąb ( jeśli jesteśmy na C i wpiszemy te komendę to będziemy w katalogu P)
A jeśli chcemy zmienić partycję to wtedy do C:> dopisujemy f: i jesteśmy na F
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trzeba najpierw dostać się do katalogu P i wpisać:
scramble -d 1ST_READ.BIN nowy.bin
Cały wiersz powinien wyglądać tak:
C:\p>scramble -d 1ST_READ.BIN nowy.bin
Wtedy ENTER i lukamy do naszego katalogu. Powinien znajdować się tam nowy.bin
Możemy mu zmienić nazwę.
Wyciągamy go do nowo utwożonego foldery na dysku C i tworzymy plik SBI według przepisu
M@jka - Make SFX.
Jakieś pytania? - pavlikdc@o2.pl
WWW.DCFANS.PRV.PL - O MAKARONIE WIEMY WSZYSTKO
I to by było na tyle.
Pavlik
|