SEGA DREAMCAST SITE

Bor Loader [ by M@jk ]


Powstanie scrollowanej bijatyki BEATS OF RAGE spotkało się z tak ogromnym zainteresowaniem posiadaczy DC na całym świecie, iż w związku z tym autorzy (SENILE) tegoż projektu udostępnili również specjalny edytor do stworzenia własnych modyfikacji gry na tym samym "silniku". Kwestią czasu okazało się pojawienie wielu "tworów" bazujących na BOR. Niestety wiele z tych projektów nie zostało ukończonych i dostępne są tylko w wersjach demo. Wiele osób zażenowanych faktem straty 1cd dla krótkiej "prezentacji" zwyczajnie olewała jej testowanie. Na szczęście powstał zbawienny program, dzięki któremu wybrane/ulubione mody można "hurtowo" wrzucić na 1 kompakt i odpalać według własnego "widzi mi się". Poniżej mały poradnik jak zrobić żeby "grało i chuczało :]" 

Krok 1 - Instalacja

Na początek sciągasz BOR LOADER`a [download] następnie zawartość archiwum (ZIP) rozpakowujesz gdziekolwiek na twardy dysk (np. C:/LOADER)

Krok 2 - Wrzuć swoje BOR`y

Najistotniejszą informacją jest fakt iż obecna wersja BOR Loader`a obsługuje maskymalnie 9 różnych modów. Jedyny plik jaki jest potrzebny do uruchomienia jakiegokolwiek klona gry Beats Of Rage to BOR.PAK. Nazwę pliku należy odpowiednio zmienić według obowiązującego schematu:
Bo1.pak, Bo2.pak, Bo3.pak (...) i ostatni Bo9.pak (pamiętając że, Bo1 - będzie wyświetlany jako pierwszy w menu). Kolejna istotna rzecz "toto" że wszystkie PAKi muszą znajdować się w głównym katalogu CD (wrzuć je obok 1st_read.bin)

Krok 2b - A skąd wziąć te Mody?

Większość klonów BOR`a (jak i tego oryginalnego) można ściągnąć ze strony:
http://homebrew.dcemulation.com/ (w ramce PORTED BREWS). 

lub

http://www.gamikaze.org/index.php/files?cat=25

Osobiscie wybrałem następującą kompilację:
-BEATS OF RAGE (full) 
-MEGAMAN (full) 
-Castlevania; SOD (demo) 
-Village Of Rage (demo) 
-Ghosts N Goblins (demo) 
-Mortal Kombat konquest (yeah!, demo) 
-TMNT: Raphael is Missing (demo) 
-X-Men (demo) 
-Nintendo Vs Sega (demo) 

Całość zajmuje ok. 300mb.

Krok 3 - Modyfikujemy główne menu

Wejdź do katalogu /FENIX i otwórz w nim edytorem tekstu (np. notatnik) plik Bordc.xml - w środku zobaczysz tego typu ciąg znaków:

<game name="Beats of Rage 1" author="whoever made it" image="bor1.png" exec="/cd/bor/bor1.bin" type="BIN" description="Beats of Rage 1" /> 

Oto przykład jak poprawnie wypełnić odpowiednie pola: 

(game name=)"TYTUŁ MODA" - wpisz np. "MEGAMAN"
(author=)"NAZWA AUTORA", wpisz np. "DCSteve".
(description=)"KRÓTKI OPIS", wpisz np. "Na podstawie znanej gry z niebieskim kosmita"

Oczywiście pozostałe mody (2-9) wypełniamy tym samym sposobem (w przypisach image, exec czy type nic nie zmieniamy).
W katalogu /FENIX znajduje się również 9 plików; Bor1.png - Bor9.png, pliki te odpowiedzialne są za to jaki obrazek będzie się wyświetlać w głównym menu programu (musi być w rozdzielczości 210 x 140 w formacie PNG) dlatego jesli chcesz aby wyswietlal się screen z danej gry musisz go tam teraz wrzucić (oczywiście Bor1.png odpowiada plikowi Bo1.pak itd.)
Można też podmienić muzykę przygrywającą w głównym menu, wystarczy wrzucic jakis plik muzyczny w formacie MOD (niestety nie mp3) i nazwać go jako music.MOD

Krok 4 - Tworzymy self boot`a i gramy :)

Jako że BOR Loader jest oparty na znanym nam programie DREAM INDUCER, można go wykorzystać do stworzenia SB (wywalamy zawartość katalogu INDUCER i wrzucamy do środka zawartość Loadera, uruchamiamy selfboot.exe i wybieramy w jakim formacie ma stworzyc obraz do wypalenia)

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768