Tworzenie
Self-boot`a [ by M@jk
]
|
Męczy was już nieprzyjemna
"podmianka" z udziałem Utopia Boot CD w roli głównej? -
Czas z tym skończyć, poradnik ten pomoże wam w stworzeniu własnego
self-boot`a!
Na początek potrzebujemy pakietu ECHELON`a (download
na samym dole poradnika) Rozpakowujemy wszystko na twardy dysk, (a w
katalogu z rozpakowanym pakietem tworzymy pusty folder DATA.)
Następnie kopiujemy wszystkie pliki z płyty z grą do folderu
DATA. Wśród nich nie może zabraknąć przede wszystkim plików
IP.BIN i 1st_read.bin (bywa i tak, że ten ostatni zwie się
0winceos.bin - bez nerwów!, należy tak samo postępować z nim
jak z 1st_read.bin); 2 powyższe pliki przenosisz do katalogu głównego
gdzie znajdują się pliki z pakietu echelona i następnie wyłączasz atrybut 'tylko do odczytu'
(prawy przycisk myszy/właściwości).
Przechodzisz do systemu MS DOS (Osoby pracujące na Windows XP
przechodzą do Akcesoria/WIERSZ POLECEŃ) przechodzisz
do katalogu z pakietem echelona i piszesz (wielkość liter dowolna):
CDRECORD -SCANBUS
Otrzymasz liczby w formacie X,X,X (u mnie 1,1,0). Zapamiętaj je.
Otwórz CDex (lub innego audio - grabbera) i zobacz, z ilu ścieżek
składa się płyta. Jeśli znajdziesz ścieżki audio, zgraj je
na dysk
twardy jako nieskompresowane pliki .wav, następnie zaś nagraj je
na płytę przy pomocy dowolnego programu jako audio, pozostawiając otwartą
sesję.
(UWAGA! na niektórych windowsach
może wystąpić błąd: 'Can not load ASPI driver!' - jest to
informacja o braku driverów ASPI, należy je ściągnąć (np. tutaj)
a następnie je zainstalować aby problem zniknął!)
Jeśli na płycie nie było ścieżek audio, wpisujesz:
CDRECORD -dev=X,X,X -multi -audio -speed=X audio.raw
(gdzie litery X,X,X to cyfry które otrzymałeś wpisując -scanbus
(wspominałem o tym wyżej); w -speed wpisujesz jaką chcesz prędkość
(sugeruję 2
lub 4 - i tak nagrywać będzie zaledwie kilkanaście sekund))
Teraz piszesz:
CDRECORD -dev=X,X,X -MSINFO
Otrzymasz liczbe w formacie X,YYYYY (prawdopodobnie będzie to
0,11700 lub 0,11702 - może być też inna zależnie od użytej
ścieżki audio).
Wpisz:
BINHACK
Program poprosi Cię o podanie nazwy pliku binary. Tu wpisujesz
1st_read.bin (lub 0winceos.bin). Następnie musisz podać nazwę
bootsectora - jest to plik IP.BIN. Na koniec wpisujesz msinfo
value (przed chwilą otrzymałeś liczbę w formacie X,YYYYY, ale
wpisujesz tylko YYYYY (uff, chyba jaśniej się nie da;)).
Przenosisz plik 1st_read.bin (lub 0winceos.bin) z powrotem do
katalogu DATA.
Sprawdź, ile masz wolego miejsca na dysku (zalecane co najmniej
700MB, zależy to od gry) i wpisz (ważna wielkość liter
znajdujących się za myślnikiem):
MKISOFS -C X,YYYYY -V "nazwacd" -l -o DATA.ISO DATA
Chyba wiesz, co wpisac zamiast X,YYYYY? :) Nazwa dysku to
etykieta, może mieć max. 11 znakow ASCII bez spacji i kropek,
przecinków itp. Najlepiej wpisz echelon.
Gdy proces tworzenia ISO się zakończy, wpisujesz:
IPINS
Program poprosi o bootsector (czyli IP.BIN) i nazwę ISO
(wklikujesz data.iso).
Teraz piszesz:
CDRECORD -dev=X,X,X -xa1 -speed=X data.iso
W miejsce X,X,X wpisujesz oczywiście parametr 'scanbus'.
I to wszystko - właśnie samodzielnie stworzyłeś grę samobootującą!
Pakiet Echelon`a [download]
ForceASAPI drivers [download]
W związku
z tym że powyższy sposób może sprawić wielu osobom problemy
postanowiłem wymyślić jakiś nowy, łatwy sposób ich tworzenia...
i się udało!.
Jedyne co będziemy potrzebować to instalkę Dream Inducer`a (conajmniej
2.0) instalke rozpkowujemy gdzies na dysk i wchodzimy do katalogu /INDUCER
(który się automatycznie sam tworzy) usuwamy całą zawartość
katalogu oprócz pliku IP.BIN (w
przypadku gdy będzie "amatorska" produkcja, w przeciwnym
razie IP.BIN musi pochodzic od pełnej gry.), a następnie kopiujemy
do tego katalogu całą zawartość danej gry non-selfboot (do której
poprzednio potrzebowaliśmy utopii boot cd aby ją uruchomić ). Teraz
tylko odpalamy tworzenie obrazu tak jakbyśmy tworzyli SB dla Dream
Inducera (selfboot.exe - w głównym katalogu gdzie zainstalowaliśmy
instalke DI) dla nero/disc juggler i program choć jest stworzony do
robienia samoistnie startującego DREAM INDUCER`a stworzy nam
selfboot`a do gry! (to oczywiście potrwa trochę czasu, zależnie od
ilości miejsca zajmowanego przez grę)
Uwaga sposób skuteczny jest tylko na amatorskie gry i programy!
|
|