SEGA DREAMCAST SITE

VMU Backup Tool v.1.2.0  [ by M@jk ]


Po dość uciążliwym w użyciu Vmu Copy, mamy nowy program do transferu "sejwów" jest nim VMU Backup Tool (autorstwa Bucanero), w chwili obecnej dostępna jest v.0.5.1 a oto co oferuje:

- Pełne wsparcie dla transferu stanu gry z: 

VMU -> PC (A)
PC -> VMU (B)
CD -> VMU (X)
VMU -> VMU (Y)


(pojedynczo lub kilka plików w tym samym czasie)

- Sprawny interface zawierający wybór + informacje o VMU oraz selekcje stanów gier

- Wsparcie dla plików VMI / VMS (nie potrzeba już specjalnie zmieniać nazwę)

- Ulepszone przeglądanie plików (lista plików ładowana jest teraz do pamięci konsoli)


Program jest bardzo prosty w obsłudze i jak mniemam większość osób korzystać będzie z transferu pomiędzy CD a VMU (przycisk X). Dlatego też aby "sejwy" zostały wykryte z płyty kompaktowej należy umieścić je w katalogu /VMUTOOL (na CD). Wybieramy teraz 1 z 2 dostępnych slotów, a następnie numer portu w którym znajduje się memorka. Po wsciśnięciu X program wypisze na czarnym tle liste znalezionych "sejwów" na cd (można przewijać gdy nie wszystkie mieszczą się na ekranie!). Wybieramy interesujący nas "stan" i potwierdzamy swój wybór wrzucając go na wybraną kartę pamięci.

VMU Backup Tool v.0.5.5 (SBI - DREAM INDUCER 3.0) - download 

Pakiet ponad 30 gotowych "sejwów" - download

Inne sejwy możesz znaleźć pod adresem:
http://www.bswirl.stormnetwork.net/flashframe.html

To co Pavlik wyszperał:

- sejwy pobrane z sieci (*.vms) razem z plikiem info (*.vmi) mogą się nazywać dowolnie - wtedy plik *.vmi jest nie widzialny, widzialny jest tylko vms który zapisze się z oryginalną nazwą,
- sejwy (sejw [*.vms] i info [*.vmi] muszą mieć taką samą nazwę
np. msr.vmi i msr.vms
- sejwy bez pliku *.vmi muszą być nazwane odpowiednio
- pliki *.vms można hackować za pomocą Hex Editora - tutaj musimy już zmieniać wartości metodą prób i błędów (znaleźć cyfrę odpowiedzialną za np. 3 życia i zmienić ja powiedzmy na 255 - w hexsie jest to liczba FF); na koniec trzeba jeszcze sprawdzić czy zgadza się suma CRC takiego pliku - sprawdzamy to za pomocą CheckSum Calculator bo bardzo prawdopodobnym jest że gra odczyta taki zhackowany plik jako corrupted
- Sejwy nie mogą zawierać więcej niż 16 (razem z rozszerzeniem) znaków ASCII.
- wszystkie sejwy (zarówno te podwójne [vmi, vms] jak i pojedyncze [odpowiednio nazwane pliki vms] muszą być nazwane wielkimi literami

VMU Backup CD v1.2.0
Pojawiła się zaktualizowana wersja znanego narzędzia do obsługi karty pamięci/VMU. 
Lista zmian prezentuje się następująco:
- Dodano wyświetlanie ikonek, teraz możesz zobaczyć ikonę dla danego stanu gry
- Dodano więcej save`ów (blisko 200 zawartych razem z programem)
- Nigdy więcej problemów z odnalezieniem poprawnego save`a dla danego tytułu

Obraz płyty dla Disc Juggler: 
http://www.bucanero.com.ar/descargas.php

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768