FELIETONY:
Canceled DreamZ [ by Shakkall
]
|
1 kwietnia roku 2001 ostatecznie zakończono produkcję ostatniej z konsol
Segi, Dreamcasta. Pociągnęło to za sobą konsekwencje w postaci odwołania części zapowiedzi na
DeCeka. W niektórych przypadkach przeszły nam koło nosa
naprawdę konkretne gry, wręcz kamienie milowe. Na pewno ta lista nie jest kompletna, gdyż wiele gier
wyzionęło ducha zanim jeszcze zostały oficjalnie zaanonsowane.
1.Half-Life - Gra-legenda z gatunku FPP. Sam osobiście czekałem na nią z wywieszonym ozorem,
posiłkując sie screenami. Po sieci krążyły ploty, że niby gra bedzie dopasiona graficznie, że będą dodatkowe levele
(mission pack, pod nazwą Blue Shift, zaprojektowany z myślą o DeCekowej wersji, ukazał się ostatecznie na PieCa :(((). Premiere odkładano przez jakieś 3 miechy, płyta - matka zdążyła już dotrzeć do tłoczni, aż w końcu - jeb - gry nie będzie! Sierra upadła na łeb! Mając ukończoną grę, na którą rzuciliby się WSZYSCY, nie wydaje jej! Z plotek wynika, że w tłoczni ktoś rozgarnięty zrobił sobie
bakapa, i gra jednak ukazała sie w mniej legalnym obiegu. W sieciach P2P, takich jak Kazaa czy Direct
Connect, krążą obrazy ISO płyty matki. Co prawda ja nie
spotkałem nikogo, kto grał na DC w HL, ale dziś wszystko jest możliwe :). Być może kiedyś będzie nam dane przyciąć w
HL!
[Jak już zapewne wiece H-L jednak dotarł do Polski za sprawą
zagranicznych FTP`ów, więc wkrótce możecie się spodziewać pełnej
recenzji, a gdzie można gre nabyć? chyba nikomu nie musze uświadamiać
:) -przyp. M@jk]
2. Half-Life Multiplayer - Miał to być standalone, czyli dodatek do
HL, nie wymagajaący gry właściwej. Jak nazwa wskazuje, miał on być ukierunkowany na potyczki graczy w
multiplayu. Nic wiecej nie jest mi o nim wiadomo. W sieci domyślano
sie, czy aby to nie będzie slynny Counter Strike zaadoptowany dla
DeCeka. Jak dla mnie byloby to zbyt piękne...
3. Virtua Fighter 4 - LEGENDARNA bijatyka spod igły Yu Suzukiego i AM2. Swego czasu Sega rozważała konwersję z Naomi 2, jednak została ona pogrzebana na rzecz wersji PS2. VF4 charakteryzuje się FENOMENALNĄ grafiką i WYPASIONYM systemem walki. Oficjalnie twierdzono, że DeCek nie pociągnąłby takiej grafy, chyba że wywalono by tła. Nie wiem jak Wy, ale ja bym to zniósł. A tak pozostaje nam szarpanie w średnich lotów
trojeczke. Flagowy tytuł konsol Segi, na PS2... Szkoda, wielka szkoda...
4. Max Payne - strzelanina tpp, HIT na PC. W grze wcielaliśmy sie w postać Maxa
Payne'a, policjanta mszczącego sie na zabójcach swej rodziny. Grę charakteryzowała bardzo ładna grafa i FENOMENALNY patent pt. bullet time. Max po zgromadzeniu adrenalinki mógł "zwolnić czas", by np. wyskoczyć zza rogu i rozwalić jakiegoś
gangala, nim ten zdążyłby mrugnąć okiem. W sumie gra na początku wciąga jak mało co, a po czasie nuży.
5. Heavy Metal F.A.K.K. 2 - Przygodówka TPP, konwersja z PC. Gra bazowała na enginie Q3, co zapewniało bardzo wysoki poziom grafy. W grze kierowaliśmy poczynaniami niejakiej Julie, przy której Lara Croft to "deska" :))). Ciekawe w tej grze było to, że bohaterka mogła trzymać oręż w dwóch dłoniach, przykładowo gun w lewej, a miecz w prawej. Lara mogła zostać zdetronizowana :(.
6. The House Of The Dead 3 - Celowniczek. Oj tak, THOD2 niezle kopie zady, jeśli chodzi o żywotność. Ja osobiście zagrywam się w tą grę od 2 lat i nie mam dość. Trzecia część początkowo miała opierać sie na grafice w stylu Cel
Shading, po czym powędrowała na X'a, gdzie już wygląda "normalnie". Co innego, że z tego co wiem to ta gra nie wnosi nic nowego do serii.
7. Jet Set Radio Future - Skate. JSR na DC miał klimat - smarowanie graffiti, muza, rolki, kozacka
grafa. JSRF powędrował na X'a, gdzie oferuje to samo, tyle że w lepszej oprawie +
multiplayer. Mimo to ja bym sobie pojezdził :(.
8. Soul Reaver 2 - Przygodówka tpp. O jaaaaaaa! Raziel powraca!
Taaaa, ale tylko na PS2 i PC. Początkowo Eidos nosił sie z zamiarem wypuszczenia SR2 na DC, po czym jednak się rozmyślił :((. Powstała nawet stosowna petycja, która, jakt ow takich przypadkach bywa, nic nie dała. Co prawda sequel wiele nie wnosi, ale SR1 to jedna z najlepszych przygodówek na DC, nie mógł zawieść.
9. Black & White - Strategia / Sim. Gra od wizjonera,
P.Molyneuxa. Wcielamy się w Boga, pod opiekę dostajemy wioskę i
"chowańca", czyli jakąś tam przerośniętą bestię. Przyznam szczerze, że tej gry nie czaję, choć w przeszłości ciołem ostro np. w
"Dungeon Keeper". Tak czy inaczej, kolejna gra poszła do Żyda :(.
10. Tony Hawk's Pro Skater 3 - O tak! Ta gra figurowała na liście wydawniczej, po czym została skreślona. Dziwn sprawa, bo ukazała sie chyba na wszystkie platformy, łącznie z PSX i N64 (!!!). Mam jednak teorie dlaczego tak było. Thps1 i 2 na DC nie zostały napisane przez
Neversoft, jeno przekonwertowane przez Treyarch. Firma ta przeżuciła sie na
XBoxa, przepisując nań m.in. Thps2x i Thps3. Kolejna nieodżałowana pozycja :(
To by było na tyle. Na pewno tych gier było znacznie więcej, niestety nie były one takiego kalibru jak powyższe tytuły, a i o iektórych zapomniałem. Co mamy z tego My, Gracze? Nic, poza żalem za tym w co dane nam nie było zagrać. Zatem cieszmy sie KAŻDĄ grą, za to że dane nam było w nią zagrać. Czego sobie i Wam życzę.
A poniżej wrzucam listę odwołanych gier, wyszperanych przez
Bez`a 997:
black and white
bang gunship elite
commandos 2
heroes of might and magic 3
colin mcrae rally 2
messiah
galleon
system shock 2
alien ressurection
max payne
worlds scariest police chases
buffy the vampire slayer
age of empires 2
supreme snowboarding
the mummy
roswell conspiricies
balders gate
arctera
renegade racers
independence wars 2
the real life carrer collection
jet set radio 2
house of the dead 3
grand prix 3
planet harriers
star trek new worlds
castlevania resurrection
take the bullet
10-six wn mine defend attack 24-7
toe jam and earl 3
microsoft flight sim 98
time crises 2
point blank 2
planet of the apes
midnight gt
croc 2
agartha
gun valkyrie
final fight revenge
|
|