SEGA DREAMCAST SITE

FELIETONY:
Historia powstania Shenmue [ by
Jey ]


Project Berkley (pierwotna nazwa Shenmue) był zapowiadany jeszcze na 32 bitową konsole Sega Saturn jednak po śmierci konsoli (chodzą plotki że Sega zrezygnowała z tej konsoli ponieważ chciała się skoncentrować na rynku Arcade, co, jak pokazała historia, nie opłaciło się jej za bardzo) gra została wykreślona z listy wydawniczej Sata. Pierwsze newsy na temat DeCekowej wersji Shenmue ukazały się w czwartym kwartale 1998 roku, gra była zapowiadana jako Virtua Fighter RPG, szpile zapowiadano jako eRPeG, w którym miały występować postacie z serii Virtua Fighter, role pierwszoplanowego bohatera miał grać Akira. Za developing wziął się Twórca VF jeden z najbardziej znanych ludzi w świecie elektronicznej rozrywki, przez niektórych nazywany bogiem... fanfary... Yu Suzuki! wraz z jego teamem AM2 (szczegół ;). W październiku 1998 pojawiły się wieści na temat VF RPG okazało się, że to nic innego jak Project Berkley i jest w fazie developingu od 3 lat, Yu Suzuki oznajmił że chce stworzyć „a living breathing world” („żyjący i oddycgający świat”) i śmiem twierdzić że owy „żyjący świat” udało się stworzyć. 6 listopada na konferencji prasowej Segi, Project Berkley został oficjalnie potwierdzony, Yu Suzuki określił tą gre skrótem F.R.E.E. który oznacza „Full Reactive Eyes Entertainment” i oznajmił że będzie orginalym połączeniem eRPeGa, gry akcji i przygodówki. 28 listopada do każdej wypuszczonej w Japonii kopii Virtua Fighter 3tb żółci bracia dostawali płytke z filmikami i artworkami z Project Berkley. 24 czerwca w Japonii została wydana „What's Shenmue?” (dość niedawno owa ciekawostka została zripowana przez pana o psędonimie belokk) Sega dodawała tą płytek do każdego nowego Dreamcasta w Japonii. Było to grywalne demo w którym wcielałeś się w Ryo Hazukiego i musiałeś znaleźć Mr. Yukawe, demo to trwa około 20 minut i po raz pierwszy mogłeś pozwiedzać wirtualną Dobuite i przyglądnąć się jej mieszkańcom. Ciekawostką jest że w „What's Shenmue?” przy naciśnięciu „X” Ryo może kucać, ta zdolność została wycięta z finalnej wersji prawdopodobnie dlatego bo nie jest przydatna w grze. Miesiąc Przed Tokyo Game Show, Sega zapowiedziała że do każdego egzemplarza limitowanej wersji Shenmue będzie dodawany czwarta płyta na której będzie znajdował się passport disc. Data wydania limitowanej wersji był wyznaczony na 28 październik 1999 roku. Jedną z ostatnich akcji promocyjnej Shenmue przez Sega Japan było poświęcenie grze całego stanowiska na targach Tokyo Game Show, na którym można było otrzymać różne gadżety zwiazene z grą, można było spotkać aktorów podkładających głos przebranych za występujące w grze postacie czy zobaczyć na żywo motocykl którym jeździ przyjaciel Ryo, Naoyuki. W grudniu 1999 roku, „Shenmue – Yokosuka Chapter” pojawiła się w japońskich sklepach, ale tylko 100.000 Szczęśliwych żółtych ludzików, którzy złożyli pre-ordery mogło się cieszyć tą przepiękną grą. Wraz z gra otrzymali dodatkową płytę z muzą z gry która się zwała „JukeBox music CD”(jeśli pobuszujecie po starych topich na forum DC FANS to znajdziecie link do muzy z Shenmue w formacie mp3 ;). W Stanach Shenmue pojawił się prawie rok później od ukazanie się na rynku japońskim 7 listopada 2000 roku, a Europejczycy dostali ten tytuł w grudniu 2000 roku. Po pojawieniu się Shenmue – Yokosuka, Sega zawiadomiło o pracy nad „Shenmue: The Movie”. Jest to 90 minutowy skrócony zapis przejścia gry (angielski dubbing Japońskie napisy) bez dodatkowych animacji, ciekawostka jest to że Dreamcast jest pierwszą konsolą którą wykorzystano jako narzędzie do stworzenia filmu. Taką drogę przeszła Shenmue by zagościć w czytnikach naszych Dreamcast’ów. Taką droge przeszła grą, którą darze bardzo silnym uczuciem, uczuciem którego nie potrafie zdefiniować, jedno jest pewne, Ta gra zostanie w sercu każdego posiadacza Dreamcasta, Amen... 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768