FELIETONY:
Historia powstania Shenmue [ by Jey
]
|
Project Berkley (pierwotna nazwa
Shenmue) był zapowiadany jeszcze na 32 bitową konsole Sega Saturn
jednak po śmierci konsoli (chodzą plotki że Sega zrezygnowała z
tej konsoli ponieważ chciała się skoncentrować na rynku Arcade,
co, jak pokazała historia, nie opłaciło się jej za bardzo) gra
została wykreślona z listy wydawniczej Sata. Pierwsze newsy na temat
DeCekowej wersji Shenmue ukazały się w czwartym kwartale 1998 roku,
gra była zapowiadana jako Virtua Fighter RPG, szpile zapowiadano jako
eRPeG, w którym miały występować postacie z serii Virtua Fighter,
role pierwszoplanowego bohatera miał grać Akira. Za developing wziął
się Twórca VF jeden z najbardziej znanych ludzi w świecie
elektronicznej rozrywki, przez niektórych nazywany bogiem...
fanfary... Yu Suzuki! wraz z jego teamem AM2 (szczegół ;). W październiku
1998 pojawiły się wieści na temat VF RPG okazało się, że to nic
innego jak Project Berkley i jest w fazie developingu od 3 lat, Yu
Suzuki oznajmił że chce stworzyć „a living breathing
world” („żyjący i oddycgający świat”) i śmiem
twierdzić że owy „żyjący świat” udało się stworzyć.
6 listopada na konferencji prasowej Segi, Project Berkley został
oficjalnie potwierdzony, Yu Suzuki określił tą gre skrótem
F.R.E.E. który oznacza „Full Reactive Eyes Entertainment”
i oznajmił że będzie orginalym połączeniem eRPeGa, gry akcji i
przygodówki. 28 listopada do każdej wypuszczonej w Japonii kopii
Virtua Fighter 3tb żółci bracia dostawali płytke z filmikami i
artworkami z Project Berkley. 24 czerwca w Japonii została wydana
„What's Shenmue?” (dość niedawno owa ciekawostka została
zripowana przez pana o psędonimie belokk) Sega dodawała tą płytek
do każdego nowego Dreamcasta w Japonii. Było to grywalne demo w którym
wcielałeś się w Ryo Hazukiego i musiałeś znaleźć Mr. Yukawe,
demo to trwa około 20 minut i po raz pierwszy mogłeś pozwiedzać
wirtualną Dobuite i przyglądnąć się jej mieszkańcom. Ciekawostką
jest że w „What's Shenmue?” przy naciśnięciu
„X” Ryo może kucać, ta zdolność została wycięta z
finalnej wersji prawdopodobnie dlatego bo nie jest przydatna w grze.
Miesiąc Przed Tokyo Game Show, Sega zapowiedziała że do każdego
egzemplarza limitowanej wersji Shenmue będzie dodawany czwarta płyta
na której będzie znajdował się passport disc. Data wydania
limitowanej wersji był wyznaczony na 28 październik 1999 roku. Jedną
z ostatnich akcji promocyjnej Shenmue przez Sega Japan było poświęcenie
grze całego stanowiska na targach Tokyo Game Show, na którym można
było otrzymać różne gadżety zwiazene z grą, można było spotkać
aktorów podkładających głos przebranych za występujące w grze
postacie czy zobaczyć na żywo motocykl którym jeździ przyjaciel
Ryo, Naoyuki. W grudniu 1999 roku, „Shenmue – Yokosuka
Chapter” pojawiła się w japońskich sklepach, ale tylko
100.000 Szczęśliwych żółtych ludzików, którzy złożyli
pre-ordery mogło się cieszyć tą przepiękną grą. Wraz z gra
otrzymali dodatkową płytę z muzą z gry która się zwała
„JukeBox music CD”(jeśli pobuszujecie po starych topich
na forum DC FANS to znajdziecie link do muzy z Shenmue w formacie mp3
;). W Stanach Shenmue pojawił się prawie rok później od ukazanie
się na rynku japońskim 7 listopada 2000 roku, a Europejczycy dostali
ten tytuł w grudniu 2000 roku. Po pojawieniu się Shenmue –
Yokosuka, Sega zawiadomiło o pracy nad „Shenmue: The
Movie”. Jest to 90 minutowy skrócony zapis przejścia gry
(angielski dubbing Japońskie napisy) bez dodatkowych animacji,
ciekawostka jest to że Dreamcast jest pierwszą konsolą którą
wykorzystano jako narzędzie do stworzenia filmu. Taką drogę przeszła
Shenmue by zagościć w czytnikach naszych Dreamcast’ów. Taką
droge przeszła grą, którą darze bardzo silnym uczuciem, uczuciem
którego nie potrafie zdefiniować, jedno jest pewne, Ta gra zostanie
w sercu każdego posiadacza Dreamcasta, Amen...
|
|