RECENZJE
Bangai-O [ by M@jk
]
|
Mam przyjemność przedstawić wam dziś jeden z największych
hitów konsoli Nintendo 64 tym razem w postaci portu na DC. Gatunek
tej gry można określić jako Strzelaninę kosmiczną 2d, której
bohaterami jest rodzeństwo Riki & Mami, oczywiście nie jest to
zwykły braciszek i siostrzyczka - jak każda szanująca się postać
japońska posiada ofkoz swego mech`a, który to właśnie odgrywa
największą rolę w tej grze; i tak gra polega na lataniu malutkim
mechem we wszystkie strony przydzielonej nam planszy i nawalaniu do
wszystkiego co tylko da się zniszczyć. Choć standardowo lecimy
tylko jednym mech`em to w każdej chwili możemy zmienić go na
drugiego (Przycisk L), który posiada znacznie odmienny system pocisków
- jak się okazuje bardzo przydatny w późniejszych etapach gry.
Braciszek potrafi strzelać rakietkami, które posiadają system samo
- naprowadzania, jeśli tylko cel nie jest zbyt daleko, siostrunia
natomiast naparza z lasera który posiada zdolność odbijania się od
ścian, przydaje nam się to zwłaszcza gdy jakaś wieżyczka nawala
cały czas w jakiś punkt i nie ma innego sposobu zniszczenia jej jak
odbicie strzału od ściany. Przejście jakiegoś etapu polega na
zniszczeniu jak największej liczby domków, statków lub innych mech`ów
w odpowiednio wyznaczonym nam czasie za które otrzymujemy stosowne
punkty, na końcu każdego z etapów czeka na nas boss, czasu nie mamy
dużo i tak naprawdę nie ma się co bawić na niszczenie wszystkiego
na 100% bo jeśli nie zmieścimy się w wyznaczonym nam czasie
otrzymujemy punkty karne - i to nie byle jakie !! Zwykle kończy się
to zerowym kontem !!! gdy ukończymy dany etap ;). Gdy ogarnie nas duża
liczba przeciwników - można oczywiście odpalić power-up`a
(Przycisk R) który to wystrzeliwuje setki rakietek w otaczające nas
duperela - moc ta ma również drugą funkcję: absorbuje ona
wszystkie wybuchy i rakiety wystrzelone przez przeciwników i atakuje
z podwojoną siłą (przydaje się na boss`ów!) nawet do 400 rakietek
!!!. Etapów jest 33, na początku każdego otrzymujemy jakąś
podpowiedź odnośnie naszej gry, Jak to japońskich anime bywa walka
z boss`ami trwa nawet po kilka etapów (za każdym razem pokonujemy
kolesia - ale on i tak jakimś cudem żyje i ucieka) niestety nie pomyślano
o trybie dla dwóch graczy - cóż szkoda... Słów kilka teraz o
grafice i muzyce; Tak więc grafika jest 2d nie da się tego ukryć...
i do tego nie zachwyca jak na scrollowany shooter (vide Zero Gunner 2
czy Giga Wing 2) ale idzie się przyzwyczaić, jedynie miłe dla oka są
setki wystrzeliwanych rakietek lecących dosłownie wszędzie - w większych
rozpierduchach. Muzyka i w ogóle dźwięki są miłe dla ucha i nic
po za tym - Bez Rewelacji, ale co ważniejsze nie wkurzają po dłuższym
przysiedzeniu. No właśnie na koniec ocena grywalności - bo ta jest
zdecydowanie największym atutem - przeglądając zagraniczne serwisy
konsolowe można ujrzeć oceny oscylujące w okolicach 9 !!! tak i to
nie żadna ściema - GRA WCIĄGA JAK SIĘ PATRZY!!! odpalasz jeden
etap, drugi, trzeci i grasz, grasz, grasz bez końca - a gdy nie możesz
czegoś ukończyć po prostu wałkujesz do skutku ten sam etap. Na
koniec dodam że gra zapewne przypadnie do gustu sympatykom pobijania
rekordów - ponieważ patent z karnymi punktami za słabą grę DAJE
RADĘ !!!
|
|