RECENZJE
Rez [ by Dominique
]
|
R E Z - prawdziwy żywy trip bez zażywania i palenia
K-project był początkiem programu REZ kierowanego na konsole PS2 i Dreamcast. Minął czas i program ukazał się. Czy jest to gra? Czy jest to coś między teledyskiem, a mówiąc otwarcie tripem... Rez ostatecznie jest dostępny na PlayStation2 i Dreamcast, czyli konsole. Producent gry: United Game Artists to niebagatelna ekipa. Umysły otwarte na nowoczesną muzykę i nowatorskie pomysły. Przede wszystkim jednak U-GA jest w 90% złożona z Japończyków. Zresztą wszystko jest na ich home-site. Dobra o co chodzi generalnie w grze, czemu znalazła się tu na stronkach DataBase'u? Odpowiedż jest właściwie nie możliwa. T o t r z e b a z o b a c z y ć ! Fabuła jest nawet jakaś; chodzi o to że jesteśmy wirusem komputerowym, który włamuje się do ogromnego wielopoziomowego systemu. Walczymy? więc z zastępami antywirów, a na pod koniec każdego sektora (jest ich w sumie 5) jest do pokonania firewall, czyli boss. Czy jest to zwykła strzelanka? Niby tak; jest celownik, którym znaczymy cele i po chwili nasz skin (avatar - wirtualne przedstawienia w systemie) strzela kolorowymi wiąźkami-laseromi do obiektów. Ale gdybyście tylko tyle zapamiętali z próby opisu tej gry, byłoby to strasznie smutne... Ponieważ całe to celowanie, strzelanie polega na graniu dźwięków, które pasują do podkładu muzycznego... a ten ściśle techniczny. O tym za chwilę. Z każdym postępem we włamywaniu się do systemu, muzyka rozwija się, dochodzą kolejne sample i beaty. Wreszcie pod koniec muza zaczyna być miksowana, zmienia się dynamicznie, zależnie od tego jak sobie w grze poczynamy. I to jest pierwsza podstawowa sprawa, która sytuuje grę-program na pułeczcie technoświata. A druga? No cóż, grafika i animacja jest... obłędna. Nie ma tu ogromnego przepychu nowoczesnych gier na PC i jakiś tam super wypasionych efektów. Wszystko opiera się na konwencji wspaniałej sprawy, jaką dokonuję profesjonalni VJ na imprezach techno. Pełno tu tuneli, pełno elementów, obiektów całkowicie abstrakcyjnych. Pięć światów opiera się co prawda na stylistyce; starożytnych cywilizacji, a to Egipt, Babilon, Chiny, Indie. Wszystko to jednak jeden wielki symbol, trudno to opisać... Spójrzcie na screeny, sprawdźcie site gry Rez, jeśli macie dostęp do PS2 lub DC, a niewątpliwie podpisujecie się pod nurtem techno w jakikolwiek sposób - krótko: M u s i c i e T o M i e ć !
A oto utwory w Rez:
1. Keiichi Sugiyama - "Buggi Running Beeps"
2. Mist - "Protocol rain"
3. Ken Ishii - "Creation The State of art (part1-6)"
4. Joujouka - "Rock is sponge"
5. Adam Freeland - "Fear"
[ Recenzja
oraz screeny pochodzą z oficjalnej strony Toruńskich iprezek
Technicznych: www.techno.torun.com.pl/technoland
]
Producent: Sega
/ United Game Artists |
Gatunek:
Muzyczna Strzelanina |
Rok
Wydania: 2002 |
Obsługuje: VMU,
1-2 player, Jump-Pack |
Memory
Card: 8
bloków |
|
|