SEGA DREAMCAST SITE

RECENZJE
Soul Calibur [ by
M@jk ]


Z pewnością Soul Calibur - jest pozycją która w chwili wydania wywołała najwięcej kontrowersji i wrzawy. Nie dość że gra wyszła spod ręki NAMCO - odwiecznego konkurenta SEGI na rynku Arcade - to w dodatku została stworzona TYLKO na DC!!. Znając NAMCO, która to firma nieodłącznie związana było od początku PlayStation, wszyscy spodziewali się ujrzeć wersję na szarą konsolę - możecie tylko sobie wyobrazić zdziwienie miłośników Pleja towarzyszące ogłoszeniu wydania wersji tylko na DC.
Jeżeli jesteś pustelnikiem i niezbyt wiele mówi Ci ten tytuł (jest ktoś taki???!) jednak może postaram się wyjaśnić (dla tych nielicznych) - SOUL CALIBUR to gra z gatunku mordobić - kontynuacja kilka lat temu wydanego na PSX Soul Blade (Soul Edge-jap.) Generalnie rzecz biorąc do walki przystępują przeróżne uzbrojone postacie. Jest więc samuraj MITSURUGI, demoniczny rycerz z olbrzymim mieczem w ręku - NIGHTMARE, ślepy strażnik skarbów swego pana - VOLDO, który przy rękach ma zamontowane sztylety - pazury (bardzo kojarzy się z Fredim K. - Koszmar z ulicy wiązów) grecka wojowniczka - SOPHITIA, zwinna i błyskawiczna kobieta-ninja TAKI, jest także znany z serii TEKKEN - YOSHIMITSU. Postaci jest oczywiście dużo więcej (a w miarę postępów w grze odkrywają się kolejne...) a każda z nich niesie za sobą inny styl walki i zupełnie nowe ciosy (dla w tajemniczonych - znany HWANG też tu jest ale walczy ZUPEŁNIE inaczej niż MITSURUGI). Wszyscy chyba pamiętają (?) jak często pojawiały się zarzuty wobec SOUL BLADE dotyczące zbyt małej liczby ciosów, NAMCO posłuchało klientów - mało powiedzieć że zwiększyło ilość ciosów. Każda z postaci obdarzona tak potężnym zestawem różnych ciosów, combosów, rzutów itd. że w obecnej chwili Żadne z istniejących mordobić nie może się równać rozbudowaniu SC, pod tym względem,jakby tego było mało to oprócz standardowego bloku - można także odbijać wrogie ciosy zadane bronią czy też umiejętnie je "parować". Myślisz że wymienianie tego można już zakończyć ??? - To grubo się mylisz - większość postaci może przyjmować odpowiednie pozy (jedna postać może mieć nawet kilka postaw, które umożliwiają wyprowadzanie nowych uderzeń, są też ciosy które mogą normalnie uszkodzić wroga ale gdy trafią w odpowiedni sposób przechodzą w rzut!, No i cała masa niezwykle efektownych unblockable`ów. Jeżeli dodam iż Juggle można konstruować na wiele możliwych sposobów (setki??, Tysiące!!)i bawić się rozbudowanym Okizeme - to chyba możesz już sobie odpowiedzieć na pytanie na jaką ocenę zasługuje ta gra!. Naprawdę tego wszystkiego jest ogrom, który gwarantuje niepowtarzalność każdej rozgrywki - jednak sama rozgrywka ma jeden mały minus! (nie dla wszystkich! - można uznać to za minus!) otóż gra jest zrobiona tak aby mógł w nią grać - dosłownie każdy - tzn. taki button masher może ci skopać tyłek po tym jak ćwiczyłeś z miesiąc... - no cóż. Co do trybów dostępnych w grze to mamy standard (Arcade, Vs, Time Attack, Survival) oraz... total wypas trybik MISSION BATTLE - w którym naszym zadaniem wykonywanie jest questów!! - w nagrodę za wykonanie jakiegoś dostajemy punkty - za które to możemy sobie zakupić unikalne arty od producentów gry w opcji GALERIA, przepięknych obrazków jest ok. 400 szt. więc jest co odkrywać - jednak po za samym odkrywaniem obrazków, kryje się coś jeszcze! - w miarę postępów w odkrywaniu - pod niektórymi art`ami kryją się niespodzianki takie jak nowe areny, pokazówki dla postaci, nowe stroje czy też nowe bronie!! - TA GRA NAPRAWDĘ STARCZA NA BARDZO DŁUGO!!, na koniec jest jeszcze jedna rzecz, z powodu której niektórzy popuszczają w majty :) - Grafika, a raczej GRAAAAFFIKAAA... wersja na DC po prostu powala - SC jest najlepiej wyglądającą grą z gatunku mordobić ! - jaka kiedykolwiek na cokolwiek powstała, jeżeli widziałeś automatową wersję gry i byłęś zachwycony, to wersja DC ciebie powali... Hi-res + 60 FPS + artyzm... NIE WIEM CZY JESZCZE JAKIKOLWIEK POSIADACZ DC TEJ GRY NIEMA - JEŚLI TAK TO NAJWYŻSZY CZAS JĄ MIEĆ - DLA MNIE ABSOLUTNY MEGA HIT!!! - MUST HAVE!!! - AND REMEMBER: "THE LEGEND WILL NEVER DIE" [tak jak DeCek:]]

Producent: Namco
Gatunek: Bijatyk 3D
Rok Wydania: 2000
Obsługuje: VMU, 1 - 2 player, Jump-Pack
Memory Card: 8 bloków
-Grafika -Brak
-Muzyka  
-Tryb Mission Battle  
-Grywalność jak na automacie  
GRAFA

 

MUZA

 

MIÓD

 

OGÓŁEM  10 / 10 

 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768