SEGA DREAMCAST SITE

RECENZJE
Time Stalkers [ by
Rolly ]


Na chwilę odstopię od recenzowania importów i zapodam wam coś zrozumiałego dla zwykłego człeka.Miał być to jeden z pierwszych rpg na DC i miał powalić wszystkich posiadaczy 'zakręconej konsolki' i czy naprawdę Climax(developer)dal radę wywiązać się ze swoich objetnic? Czytajcie dalej.Gra zaczyna się gdy główny bohater Sword(zarozumiały,pewny siebie i nieustępliwy koleszka) przypadkowo trafia na małą potyczke w lesie,niestety wróg mu 
ucieka,ale Sword rusza za nim i trafia do dziwnej wieży.Jak się późiej okazuje jest to droga bez powrotu,i trafia do wykreowanego przez Straca świata.I jak to bywa aby się z niego 
uwolnić musi wykonać szereg zadań,zleconych mu przez Staruszka.Przez ten czas nasz niebieskowłosy heros,napotyka wiele towarzyszy"'niedoli' których spotkało to samo.Sama 
opowieść nie jest wysokich lotów,ale autorzy gry położyli większy nacisk na aspekt grywalności.Oczywiście kończąc gre,mamy inne zakończenia dla każdej z postaci.Miłym elementem są także scenariusze niegrywalnych postacie(czyli NPC),którzy też mają 
swoje małe życie.Gra na początku może wydawać się nie łatwa,a to ze względu na pewne cechy postaci,które utrudniają a zarazem umilają nam rozgrywkę.Mowa tu o Skills,Magii,Przedmiotach no i parametrach wyjściowych postaci(podstawowe to HP,MP,VIT- opdowiedzialny za ataki oraz HUNGER METER-odpowiedzialny za przeszukiwaniej lochów i odkrywanie ukrytch przedmiotów,no ale trzeba czasami się posilić jakimś przedmiotem,bo ten parametr spada bardzo szybko).O ile przedmioty,których jest masa i mają swoich specyficzny wygląd a każda z broni ma indywidualne ataki(wszystkie znalezione przedmioty mamy zapisywane także w specjalnym notesie)i czary są wam znane to ciekawa rzecz dotyczy Skills.Są to umiejętności wspomagające postać,ale są one takżę zawarte w przedmiotach,a co za tym idzie u kowala możemy zdjąć 
je z wybranej rzeczy i dodać do jakiegoś Legendarnego przedmiotu!!Dzięki temu możemy naprwdę pokombinować.Np.podnieść sobie Luck(dzieki czemu zwiększamy sobie prawdopodobięństwo na 
znalezienie unikalnych przedmiotów)ale również np.zwiększyć atak ale przez co zwiększa się nam zużycie VIT,ale dodajemy umiejętość która ogranicza zużycie VIT i wychodzimy na czysto!A 
sama esencja gry zaczyna się w lochach,które generują się w sposób losowy tak jak i przedmioty i pułapki.Walka odybywa się w sposób turowy przy użyciu zwykłych ataków,czarów i przedmiotów,i odrazu bez ładowania walczymy na danym terenie.Co do potworów to są albo pokojowo albo wrogo nastawine do nas a czasami poprostu przycinają'komara'czyli spią:)Ale najważniejsze jest to,że możemy je łapać i wcielić do drużyny a nawet chodować je na VMU
(zresztą przydtnych rzeczy na kartę pamięci jest tu masa:)!! Oprócz tego w Time Stalkers znajdzeimy także,mase bonusów jak np.rozbudowa naszego domku,zdobywanie unikalnych kolekcji które możemy oglądać w specjalnym pokoju,mase zadań od Noimana,dzieki któremu znajdziemy trudno do zdobycia przedmioty no i nauczymy się Skiils!Wszystkiego jest mamy tu dostatkiem,pod tym względem PSO zostaje daleko w tyle.Sama oprawa graficzna stoi na dobrym 
poziomie,zarówno miasta jak i lochy są w ładnym 3D.Warjuje za to kamera,która troche za nami nie nadąża.No i czary mogłyby być bardziej efektowne bo tych wypasione zlicze na palcach u jednej ręki...Postacie i potwory są ładnie zrobione i zachowują swój bajkowy wygląd.Muza i dzwiek to także dobry poziom,niektóre utwory są świentnie dopasowane(np.utwór Marion,czy te z lochów)a niektóre są troche tandetne.Przyszedł czas na podsumowanie jeśli jesteś samotyn graczem,napewno wiecej przyjemności z grania będziesz czerpał przy Time Stalkers,w które właściwie można grać bez końca,no i rozbudowanie bije Phantasy Star Online,mimo 
słabszej oprawy graficznej.Ponadto masa rozrywek,mini gier,przedmiotów,skills itp. dają naprawdę dużo do myślenia.Polecam ze względu na czas gry i wiele innych powodów 
jeśli czytaliście recenzje:)!!!No i niedługo przeczytacie poradnik do tej pozycji!!

 

[Strony w necie www.climax.co.jp ]

Producent: Climax / Sega
Gatunek: Strategia RPG
Rok Wydania: 1999
Obsługuje: VMU, 1 player, Jump-Pack
Memory Card: 16 bloków
 + Ponadczasowa !!!  -Wariująca kamera
+ Masa bajerów i przedmiotów  -mało efektowna
+ Skills  -średni scenariusz
GRAFA

 

MUZA

 

MIÓD

 

OGÓŁEM  8.5 / 10 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768