SEGA DREAMCAST SITE

RECENZJE
Unreal Tournament [ by
r4z0r ]


Do kupna Unreal'a podchodziłem z dużym dystansem. Z jednej strony słyszałem, że UT na DeCka chodzi nieźle, z drugiej zaś dochodziły mnie słuchy jakoby to gra była biedna graficznie i "skakała". I muszę Cię uświadomić drogi Czytelniku, że prawdą niestety okazała się ta druga :( No ale nie jest źle a poziom grafy nie decyduje o miodzie szpila. Gra mimo ciągłego "tnięcia" nadrabia grywalnością i wspomnianym miodem. A jeśli już o tym "tnięciu" animacji to cholernie ta sprawa denerwuje, przecież dało się to zrobić lepiej! Oj developerzy przywalili nam wała. Framerate spada czasami poniżej 5 fps(!)co ja uważam za skandal. No dobra coś o menusach trza by napisać, a te prezentują się naprawdę ciekawie wykonaniem jak i zawartością. Mamy -"Practice", "Tournament" i "Network" - są jeszcze opcje, strona internetowa oraz Credits.

W PRACTICE mamy do wyboru tryby: DeathMatch (DM) - wiadomo Free For All.
Team DeathMatch (TDM) - to samo tylko jesteśmy podzieleni na dwie grupy.
Domination - na mapie są trzy punkty, które trzeba "dotknąć" żeby zaświeciły się na kolor Twojej drużyny i wtedy zdobywamy punkty. Jeden punkt co pięć sekund panowania nad punktem świetlnym.
Capture The Flag (CTF) - dwie drużyny, dwie flagi... i reszty sam się domyśl ;)
Mutators - są tutaj mody czyli coś co zmienia/upiększa sposób rozgrywki. Mamy tutaj na przykład "mutki", które spowalniają grę (hehe, spowalnia ruchy ala Matrix a nie i tak skaczącą animację:), przyspieszają albo każdy gracz dostaje w łape RL i jazda :) Żeby w moda zagrać należy jakiś zaznaczyć (można kilka), potwierdzić naciskając "Accept", wyjść do menu i teraz wybrać jakiś tryb oraz mapę i fraguj do woli.

TOURNAMENT - wybieramy poziom trudności (novice, skilled, master i inhuman) potem wpisujemy imię (no chyba, że ktoś chce grać jako "Player" :) następnie stajemy przed wyborem zawodnika a jest ich 19. No i zaczynamy grę. Mamy tryby jak w Practice tylko dochodzi jeszcze Challenge a brakuje TDM. W miarę przechodzenia w Practice odkrywają się nowe mapki. A mapek to jest Hoho plus kilka nowych do każdego "trybiku" (w stosunku do wersji na PieCa).

NETWORK - nooooo... gra po sieci :))) Nie grałem więc i opisać nie mogę.

Jeśli chodzi o sterowanie to nie od dziś wiadomo, że na padzie w FPP grać jest ciężko, ale sterowanie w UT przekracza wszelkie dopuszczalne normy! Nie można dowolnie skonfigurować pada (głupie rozwiązanie), dziwnie się steruje, w Q3 dało się ustawić jak tylko się podoba. Ehhh, zrąbali konwersję PeCe'towego hitu. Ale mimo graficznych niedociągnięć i kieprawego sterowania polecam ten tytuł :))) Naprawdę warto! Tylko się nie zdziw jak zaczniesz skakać przed TV naśladując to, co się dzieje na ekranie ;))))


 

Producent: Epic
Gatunek: Strzelanina FPP
Rok Wydania: 2000
Obsługuje: VMU, 1-2 player, Jump-Pack
Memory Card: ?
 
GRAFA

 

MUZA

 

MIÓD

 

OGÓŁEM  7 / 10

 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768