SOLUCJE:
Half Life [ by ???
]
|
Anomalous Materials - niezwykła materia
1). Idź wzdłuż zielonej linii, aby dojść do pomieszczenia z szafkami. Teraz w lewo, do pokoju HEV. Naciśnij przycisk na konsoli komputera, aby otworzyć pomieszczenie magazynu z ubraniem. Wejdź do pokoju, który się otworzył, a zostanie automatycznie przysposobiony.
Dla zabawy: Naciśnij przycisk na tablicy głównej straży, a zobaczysz wszystkich ogłupiałych.
2). Idź po niebieskiej linii do drzwi bezpieczeństwa. Strażnik otworzy je jedynie wtedy, gdy nosisz ubranie HEV. Kiedy już jesteś w środku, po prostu idź cały czas prosto przez kilka korytarzy i do windy. W windzie użyj przycisku, aby zadziałała.
3). Kiedy znajdziesz się w laboratorium, będziesz musiał posłuchać przez chwilę dwóch rozmawiających naukowców. Po czym otworzą ci drzwi.
4). W pomieszczeniu testów wejdź na platformę, poczekaj aż otworzy się konsola z przełącznikami. Naciśnij jeden z nich.
5). Z powrotem na dół i podejdź do klatki. Kiedy się otworzy, dostań się za wózek i wepchnij go w wiązkę cząsteczek. Teraz uważaj, niezła zabawa.
Unforeseen Consequences - nieprzewidziane konsekwencje
1). Użyj zniszczonego panelu skanera siatkówkowego, aby otworzyć drzwi. Wejdź do pomieszczenia. Musisz wziąć łom, który widzisz przy jednych z drzwi po drodze do głównego holu.
2). Odszukaj drogę powrotną do tablicy głównego pomieszczenia bezpieczeństwa. Użyj łomu, aby rozłamać panel otworu wentylacyjnego przy podłodze na prawo. Wejdź przez dziurę do szybu.
3). Widzisz tu trzech krabogłowych przy szybie po drugiej stronie. Jeśli wziąłeś ze sobą strażnika, którego spotkałeś w holu (wykonując na nim "użyj"), strzeli przynajmniej w jednego z nich. Uważaj też na eksplodujący komputer.
4). Wespnij się do wyjścia przez kolejny kanał powietrzny (przyłóż w niego łomem, aby otworzyć - musisz się do tego przyzwyczaić, w grze znajdziesz dość dużo dróg tego typu, przeważnie będziesz się musiał w nich posługiwać właśnie łomem, lub strzelać ze spluwy; jednak łom oznacza oszczędzanie amunicji, której naprawdę będziesz potrzebował).
5). Od zabitego strażnika, którego znajdziesz, weź broń. Może też zabiłeś strażnika, z którym tu dotarłeś (używając łoma) i wziąłeś jego broń - choć to jest wykonalne, to niekonieczne (no i niezbyt... grzeczne).
6). Idź cały czas do końca holu, zabij potwora po drugiej stronie drzwi z żelaznych belek (których nie możesz otworzyć). Następnie opadnij na dół przez kwadratową dziurę w kanale. W ściekach zobaczysz dwie otwarte dziury na dach (jedną z nich się tu dostałeś, a druga pokryta jest kratą). Zorientuj się co do położenia drugiej otwartej dziury zanim pójdziesz dalej.
7). Znajdź rzecz z betonu z okrągłą zastawką kontrolną. Użyj jej, a następnie idź lub popłyń do kraty, którą widziałeś wcześniej. Możesz teraz wypłynąć do niej i wyjść, a znajdziesz się po drugiej stronie bramy z żelaznymi belkami. Jeśli zabiłeś wcześniej potwora, teraz będzie trochę łatwiej.
8). Użyj tej dużej dźwigni, którą widzisz na platformie przy potężnej windzie, następnie zbiegnij i wejdź na platformę zanim opadnie za daleko. Kiedy zejdziesz, obejrzyj się. Krabogłowi zaczną opadać na ciebie. Nie staraj się zbyt, aby ich zabijać, po prostu uziem ich poruszając się w stronę przeciwną do kierunku, w którym oni się poruszają, kiedy przelatują.
9). Uważaj na most ze stalowymi kratami. Złamie się, kiedy na niego staniesz. Aby się dostać do otworu na lewo, wskocz na srebrną rurę i przejdź. Kiedy już jesteś po drugiej stronie, możesz spróbować skoczyć do otworu, albo wyłamać kratę z prawej za pomocą łomu i przeczołgać się - dostaniesz się do tego samego miejsca.
10). Uważaj na wiszący język, kiedy przechodzisz wodę. Możesz wskoczyć do wody, albo wepchnąć pudła, by zrobić most. Idź na lewo i po drabinie, wyjdź z drzwi, następnie wejdź.
11). Idź ciągle wzdłuż korytarzy, aż znajdziesz windę. Użyj przycisku na zewnątrz, aby otworzyć drzwi i wejść do środka. Następnie użyj przycisku w środku, aby uruchomić windę.
Office Complex - kompleks biurowy
1). Kiedy już wyjdziesz z windy, rozwal kratę na ścianie przy podłodze, w pobliżu kabla elektrycznego, który strzela iskrami. Nie podchodź do niego za blisko i najpierw poczekaj przez chwilę, aż nadejdą krabowgłowi, którzy wezmą na siebie konsekwencje spotkania z iskrami. Wczołgaj się do szybu kanałowego.
2). Czołgaj się na prawo, roznieś kratę za pomocą łomu (patrz jak naukowiec zostanie wchłonięty przez potwora z jęzorem), a następnie zeskocz do pokoju. Odszukaj drzwi do pomieszczenia elektrycznego, wjedź i wyłącz główne zasilanie. Światła zgasną, a więc użyj latarki, aby poruszać się w pokoju (uważaj na następne potwory z ozorami). Możesz teraz otworzyć drzwi do holu przy windzie i kablu elektrycznym, obok którego możesz teraz przejść bezpiecznie.
3). Rozbij szybę w oknie na końcu korytarza, wespnij się i wejdź. Teraz przedostań się przez kraty, aby iść dalej.
4). Weź shotguna i naboje, które leżą na zielonym pudełku. Zabij obcego, który atakuje strażnika za ogrodzeniem. Jeśli go nie uratujesz, nie będziesz mógł dostać się za bramę (otworzy ją ci, jeśli przeżyje), a w środku znajdziesz trochę amunicji i zdrowia. Możesz też znaleźć te dobra rozwalając kraty pod chodnikiem.
5). Idź do zatopionego pomieszczenia, wespnij się i wskocz na przedmioty, aby uniknąć kontaktu z wodą (i wstrząsem elektrycznym). Odnajdź włącznik światła na lewej ścianie i wyłącz go, abyś mógł teraz już spokojnie wejść do wody. Zbierz znajdźki z szafki, zanim rozwalisz otwór wentylacyjny na lewej ścianie i wespniesz się do pokoju. Uważaj na niespodziankę w kanale (kucnij).
6). Przenieś małe i duże kraty, aby zrobić dwa kroki do drabiny w holu przy zamkniętych drzwiach. Rozwal wszystkie pokrycia otworów wentylacyjnych w szybie, ale może powinieneś, zanim opuścisz ostatni, zrobić "sejf" - zaraz za wyjściem znajduje się ostrzał bezpieczeństwa.
7). Albo kucnij i strzel w zabezpieczenie z shotguna, aby je zniszczyć, albo zeskocz i biegnij do przełącznika pod nim, aby je wyłączyć.
8). Wespnij się na schody, po tym sprawisz, "używając" go, że zacznie ci towarzyszyć strażnik - może być świetnym zmylającym celem dla urządzenia bezpieczeństwa, przez które przebiegniesz. Teraz wyjdź do drzwi wyjściowych. Znajdziesz kolejnego strażnika, który pomoże ci, jeśli tamten zginął.
9). Zatrzymaj się przy pomieszczeniu na lewo i schyl się, aby wziąć kilka granatów. Teraz wróć na prawo i wyłam zabite deskami wyjście za pomocą łomu. Przejdź (pomoże ci latarka) i znajdź drzwi zamrażarki, zbierz całą amunicję i zdrowie, które możesz zachować na następne lokacje - kiedy już znajdziesz się w zamrażarce, nie będziesz mógł wyjść z powrotem na zewnątrz.
10). Wewnątrz zamrażarki przejdź w lewo i znajdź czerwony przełącznik. Użyj go, aby wózek zaczął ruszać się do przodu i do tyłu wzdłuż torów na suficie.
11). Cofnij się do drzwi wejściowych i wespnij się na drabinę. Rozwal otwór kanału i przeczołgaj się przez niego i przez półki, aż wyjdziesz w pobliżu torów wózka pod sufitem.
12). Kiedy wózek przesuwa się, wskocz i przejdź na drugą stronę. Może będziesz musiał rozwalić kraty na wózku za pomocą łomu, aby tam się dostać, prawdopodobnie będziesz też musiał poczekać aż wózek nadjedzie znowu, by wysiąść przy otworze wentylacyjnym po drugiej stronie. Zakorkowanie się pomiędzy wózkiem a ścianą szaf będzie fatalne w skutkach.
13). Ciągle wspinaj się po kanale wentylacyjnym i wyjdź na lewo. Na prawo znajdziesz martwego strażnika i kilka ładunków mocy HEV, które mogą okazać się poręczne.
14). Idź na górę schodami, znajdziesz otwartą lukę do windy. Wewnątrz, w głębi, ściana jest drabiną, do której może skoczyć (ale nie rób tego zbyt wcześnie i rozważ przedtem opcję zapisu gry - upadek jest fatalny).
15). Ciągle wspinaj się po drabinie aż będziesz mógł wskoczyć na górę windy. Nie ma możliwości uratowania naukowca, który wisi nad tobą - spadnie, gdy tylko dojdziesz do windy.
16). Kiedy jesteś na windzie, poszukaj panelu dostępu i rozwal go, żeby go odtworzyć za pomocą łomu. Wciśnij się do środka. Panel znajduje się na lewo, a latarka pomoże ci szybciej go odszukać.
"We've got hostiles" - "mamy wrogów"
1). Uważaj na broń zabezpieczającą, kable, o które możesz się potknąć (czerwone lasery, które uruchamiają broń na tym terytorium i zamykają drzwi przeciwpożarowe) i lasery minowe (niebieskie, które rozsadzają miny - i ciebie - jeśli ktokolwiek, włączając w to wroga, przejdzie przez nie). To będzie naprawdę bolesne, aby udało co się przejąć tę broń wartowniczą - najlepiej jest ominąć je wszystkie, przedostając się pod nimi lub skacząc nad nimi. Jeśli uaktywnisz jedną z nich, przeskocz za ścianę lub skrzynię i strzel ze swojej broni (najlepiej obydwie beczki, użyj Alt Fire) i następnie strafe'uj z powrotem w bezpieczne miejsce, zanim spróbujesz jeszcze raz.
2). Kiedy próbujesz przeczołgać się przez ten teren bez uruchamiania strażników (nie dotykając czerwonych laserów), uważaj na obcych, którzy mogą się pojawić i zabić cię szybko - mogą uaktywnić broń, która tu się znajduje, tak łatwo jak ty. Gdy zniszczyłeś już wszystkie przeszkody, możesz bezpiecznie przejść przez czerwone lasery - i nic się nie stanie (ale pod warunkiem, że naprawdę zniszczyłeś wszystkie stanowiska tej broni).
3). Przedrzyj się za lasery i broń (dotknięcie również ją wyłącza), wespnij się po skrzyniach i zeskocz do korytarza. Uważaj - następne stanowiska broni strażniczej.
4). Dość dużo ich w okolicy, śliska podłoga i otwarty właz do windy (fatalny upadek). Możesz zdecydować się na obrzucenie granatami broni strażniczej, aby przejść przez ten teren bezpiecznie. Wtedy czerwone lasery będą już nieszkodliwe. Uważaj podczas bombardowania w pobliżu drzwi przeciwpożarowych, ponieważ stłuczenie szkła przy nich zamknie je. Można je przeważnie ponownie otworzyć za pomocą przełącznika na ścianie.
5). Nie możesz przekroczyć niebieskiej wiązki - znowu miny. Wybuchną. Powodują ciężkie obrażenia. Staraj się też nie popchnąć na nie skrzyni ani pudła, czy też przesunąć pudła, które trafia niebieska wiązka.
6). Wespnij się po drabinie do wyjścia. Zobaczysz naukowca biegnącego do żołnierza, myśląc, że jest bezpieczny. Kiedy wojak bezlitośnie zarzyna naukowca, rozwal ich za pomocą granatów. Zauważ, że naciśnięcie guzika fire z granatem w ręce wyciąga zawleczkę, ale nie rzucaj go dopóki nie zwolnisz przycisku. Staraj się wymierzyć, aby granat eksplodował zaraz po tym, jak trafi w cel. W przeciwnym wypadku żołnierz ucieknie zanim nastąpi wybuch (nie jest głupi!).
7). Wyjdź używając windy towarowej i następnie drzwiami przeciwpożarowymi na chodnik. Przy rozwidleniu idź na prawo. Odszukaj przenośnik taśmowy i idź po nim (zła droga), w następnym pomieszczeniu możesz wspiąć się po skrzyniach, aby wrócić na pasek i iść dalej.
8). Zniszcz broń strażniczą poniżej za pomocą granatu i zeskocz. To łatwiejsze niż dojście tu inną drogą (nie za pomocą przenośnika taśmowego). Miej baczenie na broń za otwartymi drzwiami przeciwpożarowymi.
9). Wejdź po schodach w magazynie i poczekaj aż żołnierze i obcy pozabijają się trochę, wtedy wejdź i dokończ rzeź. Żołnierze na tym terenie są dość twardzi i będą próbowali cię przechytrzyć. Są też dość dokładni w rzucaniu granatami, więc gdy tylko jakiegoś zobaczysz, chowaj się.
10). Idź chodnikiem na górę pokoju i zejdź korytarzem. Zabij stąd wszystkich żołnierzy - masz dobrą pozycję. Dopiero wtedy zejdź na podłogę. Kiedy już jesteś na dole, wjedź windą na górę na powierzchnię. Zapisz grę, dalej jest gorąco.
11). Jeśli zabijesz żołnierzy, których zrzucił samolot, wkrótce przybędą następni. Twoim najlepszym wyjściem będzie rzucenie się do bunkra (na lewo, w pobliże środka tego terenu) - bieg wokół ogrodzenia wydaje się trochę bardziej bezpieczny niż środkiem. Otwórz drzwi do szybu wentylacyjnego, zejdź na dół. Kiedy już jesteś w bunkrze, zanurz się na dół po drabinie tak szybko jak to tylko możliwe, aby się ukryć.
12). Gdy jesteś w kanałach, przejdź te (mordercze) ostrza w głębi, w narożniku na prawo. Wyjdź tym pomieszczeniem przez środkowy kanał (w innych znajdziesz kilka przedmiotów, ale są to ślepe uliczki).
13). Kiedy już wyjdziesz z kanałów, użyj kontroli na panelu komputera, aby otworzyć drzwi, i zmiataj stąd.
Blast pit - wysadzona kopalnia
1). Za pomocą łomu rozwal przeszkodę i wniknij pod barierki. Wejdź do pomieszczenia kontrolnego na prawo i użyj przełącznika. Możesz wydostać się stąd windą towarową.
2). Wskocz na pociąg, naciśnij użyj, aby uruchomić jego sterowanie. Kiedy ta duża strzałka pojawi się na hudzie, naprzód zwiększa prędkość, a w tył - zmniejsza. Znowu użyj lub przesuń się do którejś strony, aby kontrolki mogły wrócić do poprzednich ustawień, i wyjdź z pociągu.
3). Jazda pociągiem z maksymalną prędkością umożliwi ci uniknięcie trafień od potworów w tunelu (przejedź kilka przy okazji). Kiedy przedrzesz się przez barierę, nie możesz zatrzymać pociągu. Zatem albo zatrzymaj się zaraza za barierami i wespnij się po rurze na drabinę, albo przygotuj się na płynięcie do niskiego pudła na środku szlamu, kiedy wylatujesz z pociągu.
4). Osobiście bardzo podobał mi się lot w powietrzu, i nie powoduje to zbyt wielkich uszkodzeń, gdy wydostaniesz się ze szlamu i na pudło odpowiednio szybko. Możesz teraz skakać na kolejne pudła i przejść na platformę po przeciwnej stronie od szlamu. W każdym razie, następnie możesz wskoczyć na przejście, aby dostać się do drabiny, która zaprowadzi cię na górę do rury.
5). Następnie wspinaj się po drabinie, aby wejść na szczyt rury, abyś mógł przejść za szlam, i kiedy jesteś w środku tego wielkiego pomieszczenia wypełnionego szlamem, idź wzdłuż wyższej rury i przeskocz nad torami na platformę. Stąd możesz udać się windą na górę i wyjść stąd.
6). Kiedy będziesz wychodził z windy, natkniesz się na obcego. Możesz strzelić w kanistry w pobliżu, aby wywołać eksplozję, która go zabije. Upewnij się, że nie stoisz wtedy zbyt blisko. Bardzo trudno jest nie wywołać wybuchu, ale jeśli możesz to zrobić, postaraj się, w przeciwnym wypadku bowiem będziesz musiał przejść przez most, który ucierpiał podczas eksplozji.
7). Użyj przełącznika przy drzwiach, aby otworzyć śluzę powietrzną i wejdź do środka. Czeka tu kolejny przełącznik, którego musisz użyć, by przedostać się przez śluzę. Zauważ - naukowiec w tym miejscu, w kontrolnym pomieszczeniu pożarowym nie może być uratowany - już po nim.
8). Zanim wejdziesz do pomieszczenia testowego, strzel w skrzynie, które zasłaniają drabinę na lewo. Łatwiej to zrobić teraz niż wtedy, gdy będziesz próbował przedrzeć się za macki. Jeśli rozwalisz pudła, kiedy jesteś w pokoju, macki usłyszą twój atak.
9). Zauważ, że przełącznik "Test Fire" na panelu kontrolnym nie może być aktywowany aż nie włączysz zasilania, tlenu i paliwa (tak właśnie zniszczysz macki - nie ma innego sposobu). Będziesz musiał przedrzeć się za macki przynajmniej dwa razy, aby to wykonać - nie będzie to proste zadanie. Możesz iść (przyciśnij klawisz "walk", jeśli masz włączony auto-run) lub kucnąć, gdy jesteś przy nich, starając się uniknąć ich. Trudniejsza droga polega na obrzucaniu macek granatami lub wyprucia w nie z shotguna, powodując, że na krótko wycofają się, podczas gdy ty możesz przebiegnąć. Każdy ze sposobów pożera nerwy. Z dołu idź na drugi poziom.
10). Najpierw zajmijmy się tlenem i paliwem (choć kolejność nie jest ważna, najpierw mógłbyś się zająć zasilaniem). Przedzieraj się wokół macek i przez drzwi na drugim piętrze pokoju testowego. Przebiegnij szybko po rozwaleniu desek za pomocą łomu, ponieważ macki usłyszą cię i zaatakują bardzo szybko. Przejdź przez most i kieruj się czerwonymi i niebieskimi rurami korytarzem.
11). Wejdź do kanałów, kierując się na dół i rozwalając kraty łomem. Idź wzdłuż rury i skręć w lewo na rozwidleniu (droga na prawo jest ślepa), następnie wespnij się po drabinie.
12). Zejdź na dół po drabinie, a dostaniesz się poniżej olbrzymiego wentylatora. Zapisz tu grę, bo czeka cię teraz sporo wyzwań. Włącz przełącznik i biegnij z powrotem drabiną, starając się ominąć ostrza wentylatora. Kiedy już jesteś nad nim, poczekaj aż skrzydła nabiorą maksymalnej prędkości.
13). Wyjrzyj, a zauważysz deski na dachu. Masz wybór, jak się z nimi uporać: sama narzuca się myśl o posłaniu tam granatów (o ile je masz) ponad ostrzami i patrząc jak leci i eksploduje przez deski. Jeśli nie masz granatów, albo nie chcesz ich marnować, po prostu wyskocz ponad ostrzami wentylatora (możesz mi zaufać:)) i rozwalić deski za pomocą łomu, kiedy już tam się dostaniesz.
14). Kiedy już jesteś na deskach, zniszcz osłonę otworu wentylacyjnego za pomocą łomu i przedrzyj się tam. Kucanie pomaga.
15). Czołgaj się wzdłuż kanału aż dojdziesz do pomieszczenia kontrolnego tlenu/paliwa. Włącz (użyj) obydwa przełączniki na panelu kontrolnym. Dowiesz się, że zostały włączone po tym, że zaświecą się światła i po bąbelkach, które zaczną wylatywać z rury. Teraz wyjdź stąd, wspinając się po drabinie, kierując się niebieską i pomarańczową rurą, dojdziesz z powrotem do macek.
16). Teraz zajmijmy się zasilaniem, aby rozerwać trochę macki. Przedrzyj się przez pokój przeciwpożarowy i wyjdź drzwiami na niższy poziom.
17). Przeskocz nad rozwaloną częścią metalowego chodnika - wiem, że wygląda to za daleko, ale tak naprawdę nie jest. Ale nie możesz skoczyć za wcześnie. Zapisz grę przed próbą.
18). Zanim przejdziesz przez kałużę, przytocz wszystkie pudła i skrzynie, które znajdziesz, aby zbudować most. Będzie to bolesne teraz, ale kiedy już włączysz zasilanie, zostanie uaktywniona elektryczność, i wtedy przekroczenia stanie się naprawdę trudne. Musisz przeskoczyć na skrzynie i zeskoczyć z nich bez dotykania nawet kropelki wody.
19). Przemaszeruj do chodnika i użyj przycisku do windy. W windzie użyj kolejnego przycisku, aby uruchomić ją. Winda okaże się zepsuta i stanie w połowie drogi szybu. Kiedy tylko tak się stanie, zeskocz i dostań się do drabiny na ścianie po lewej. Jeśli będziesz czekał za długo, winda spadnie razem z tobą i zanim zdążysz dojść do drabiny, doznasz obrażeń od odpadów radioaktywnych na dole.
20). Kiedy już jesteś na dole, wespnij się po rurach, aby uniknąć kontaktu z radioaktywnymi śmieciami.
21). Wespnij się po schodach, aby dostać się do kontroli generatora zasilania. Masz tu dwa przyciski - po obu stronach generatora pośrodku. Musisz włączyć obydwa, aby włączyć generator, ale nie możesz stać na nim, gdy włączysz drugi, bo zostaniesz upieczony.
22). Poruszanie się tu może być ciężkie. Uważaj, żebyś nie został uderzony przez szybko poruszającą się platformę. Zabije cię. Po prostu stań na kilka chwil i patrz, jak się porusza, wyczaisz jej ruchy i wymierzysz bezpieczny ruch.
23). Kiedy już moc jest włączona (będziesz o tym na pewno wiedział), wyjdź stąd drogą, którą przyszedłeś. Jest tu wygodnie umieszczona półka, dzięki której będziesz mógł uniknąć zranienia schodząc drabiną.
24). Użyj swojego mostu ze skrzyń, aby uniknąć kontaktu z (teraz naelektryzowaną) wodą.
25). Idź z powrotem na górę i do pierwszego pomieszczenia kontrolnego przy mackach. Wszystkie światła na panelu powinny się świecić. Naciśnij fire i zobacz, co się dzieje. Prawdopodobnie doznasz tu lekkich obrażeń, ponieważ drzwi zamkną się, kiedy przeprowadzasz test ognia, ale nie jest to krytyczne (i warto trochę pocierpieć).
26). Wejdź do pokoju ogniowego i wyjdź z pomieszczenia przez drzwi i dziurę w podłodze, gdzie siedziały macki (najpierw zapisz grę - często zdarzają się tu utopienia :)). Musisz wpaść do środka dziury, albo zostaniesz uderzony po drodze przez boki i zginiesz. Tutaj czeka na ciebie na dole przyjemne magnum .357.
27). Zauważ że basen wygląda jak otoczony przez cztery równe rury, dwie po obydwu stronach, ale jednej brakuje. To jest właśnie droga do wyjścia. Przepłyń tam i wyjdź z basenu.
28). Idź dalej, a dostaniesz się do końca. Kiedy zobaczysz koło, zeskocz z rury na jedną ze ścian z rozwaloną kratą. Wespnij się do środka i idź dalej ostrożnie. Zobaczysz małą zmianę w kolorze rury w jednym miejscu - załamie się, gdy na nią tu wejdziesz. Zeskocz od razu, kiedy zacznie się załamywać, a unikniesz konieczności zapadnięcia się z nią - co oznacza rany.
29). Kiedy rura się rozwali, zakładając, że nie wpadłeś do środka, idź na lewo i opadnij pomiędzy rurę i stalową wiązkę. Wylądujesz na suficie pomieszczenia poniżej, będziesz mógł zeskoczyć na dół. Nie martw się o te kilka obrażeń - na dole masz apteczki.
Power Up - wzrost mocy
1). Nie opóźnij się na starcie. Spróbuj dostać się przez otwarty teren do tunelu na lewo, podczas gdy potężna zła bestia walczy z żołnierzami. Nikt nie zwróci na ciebie uwagi, będą zajęci wzajemnym mordowaniem. Będzie trudniej nie odnieść obrażeń, kiedy potwór upora się już z przeciwnikami.
2). Idź dalej tunelami, aż dojdziesz do czerwonych drzwi z kołem. Za pomocą koła otwórz drzwi (cały czas trzymając "użyj", aż nie zrobi się wystarczająco dużo miejsca), a następnie wespnij się tunelem na górę.
3). Przejdź przez otwarty teren i na drugą stronę, następnie idź w lewo w kierunku generatora zasilania (kieruj się znakami). Kiedy dojdziesz do windy, poślij ją na dół (nie wchodź do środka), za pomocą przycisku. Możesz teraz strzelić w miny na dole. Przywołaj z powrotem windę (znowu przycisk), wespnij się do środka i zjedź.
4). Schodami idź na dół i cały czas, aż dojdziesz na sam dół. Uważaj na te pokręcone robale w wodzie - nie powodują zbyt wielkiego uszkodzenia, zwłaszcza jeśli pozostał ci jeszcze kombinezon HEV, ale mogą cię tu bardzo przytrzymać (dobrze sprawuje się przeciwko nim łom). Kiedy już udało ci się dostać do generatora (nie działającego), użyj łomu, aby rozwalić pudła, które blokują tłoki (naprzeciwko generatora).
5). Wespnij się z powrotem schodami i idź do paneli kontrolnych. Musisz jeden z nich włączyć przełącznikiem. Teraz generator już jest włączony, zatem możesz skierować się z powrotem do windy i następnie tam, gdzie czeka ten potwór. Zauważ, że wciąż musisz uaktywnić linie zasilania kolejki, aby jej użyć.
6). Odszukaj drzwi z napisem "Track Control". Nie przejmuj się na razie przełącznikiem, po prostu wyskocz z okna i niech potwór idzie za tobą. Zejdź na dół dużym tunelem na lewo (ten, który najwidoczniej nie jest ślepą uliczką), cały czas do tylnej ściany pomieszczenia na końcu. Pociągnij tam przełączniki i kiedy potwór podejdzie między dwie ogromne elektrody, zostanie usmażony.
7). Wyjdź z pomieszczenia przez drzwi, które poprowadzą z powrotem wokół tunelu, którym tu przyszedłeś. Wróć do dużego otwartego terenu z wagonem i wskocz - teraz masz zasilanie. Kieruj pociągiem prosto (cała moc), aż zatrzyma się przy obracającej się platformie na torach. Wróć do pomieszczenia kontroli pociągu i przełącz. Platforma zostanie przekręcona, pokazując kierunek, w którym chcesz jechać. Wyskocz przez okno, wróć do pociągu i przeleć przez bariery z pełną prędkością.
8). Kiedy już pociąg się zatrzyma przy strażniku, posłuchaj co ona ma do powiedzenia i wyjdź z wagonu, aby użyć przełącznika na ścianie. Brama się uniesie i będziesz mógł jechać dalej. Uniknij wody i środkowego toru - uszkodzą cię (około 10 punktów za dotyk).
9). Jedź dalej prosto aż zobaczysz drugi znak przełącznika torów. Strzel w niego, aby zmienić drogę, którą pokazuje strzałka (chcesz jechać prosto).
10). Zatrzymaj pociąg przy platformie przy schodach i potworze. Załatw drani i wejdź po schodach, ale nie rozwalaj skrzyń - za nimi znajduje się broń wartownicza. Zamiast tego rzuć granat na drugą stronę skrzyń - broń jest zniszczona bez niepotrzebnych ofiar. Teraz wejdź do małego pomieszczenia i użyj przełącznik, aby poruszyć hak, który blokował tory.
11). Przy następnym sygnale przełączenia torów znowu strzel, aby zmienić kierunek. Kiedy uda ci się dostać do następnej bramy, wyjdź z pociągu, użyj przełącznika, aby ją podnieść, następnie jedź dalej.
12). Kiedy pociąg się zatrzyma na końcu, będziesz musiał wysiąść i zdać się na własne nogi. Zastrzel żołnierzy na lewo i idź dalej. Rozwal drzwi, aby znaleźć tam przyjaznego strażnika, weź go z sobą ("użyj").
13). Ostrożnie skręć za następnym rogiem - czeka tam potężna artyleria w bunkrze na wprost, która rozniesie cię na kawałki, jeśli zbyt długo tu zostaniesz. Ale może ona również zniszczyć skrzynie, a zatem, kiedy już wie, że tam jesteś, biegnij ile sił, na prawą stronę bunkra. Jest wystarczająco dużo miejsca pomiędzy bunkrem i ścianą, aby rzucić granat lub dwa, aby zlikwidować broń.
14). Jeśli w tym miejscu odniosłeś rany, wespnij się na górę i rozwal drzwi - dostaniesz zdrowie i ładunku energetyczne HEV. Teraz możesz wejść. Strzel i roznieś granatami miny i uważaj.
15). Zejdź schodami, aby znaleźć kolejny pociąg i weź go do obrotu. Uważaj na spadające gruzy i czerwone laserowe bronie strażnicze. Kucnij i przejdź pod nimi, aby nie odnieść niepotrzebnych obrażeń.
16). Uważaj również na żołnierza z wyrzutnią rakiet w pobliżu. Najlepiej jest go wysadzić, aby go załatwić, ponieważ celuje do pociągu dość sprawnie. I dalej torami. Jeśli zgubisz teraz pociąg, znajdziesz go później (zatrzyma się przy następnej bramie).
17). Na platformie przy pociągu zabij kilku obcych, a następnie wskocz nad zielonymi pudłami blokującymi przejście. Kiedy już się tam dostaniesz, użyj przełącznika, aby podnieść bramę na torach i zmierzaj dalej wzdłuż torów.
18). Idź dalej aż do następnej bramy, zabij wszystko w tym pomieszczeniu. Rzuć granat do bunkra. Przełącznik do następnej bramy znajduje się przy bunkrze. Spokojnie możesz wysiąść w każdym momencie - do ukończenia nie musisz posługiwać się pociągiem, ale zaoszczędza on czas. Okazuje się również przydatny do oczyszczenia terenu z min - niech jedzie sam, później go złapiesz (zatrzyma się przy bramie).
19). Pociąg stanowi też dość dobrą tarczę przeciwko nadlatującym rakietom, które pojawią się przynajmniej kilka razy w tunelach. Dostań się za panel kontrolny i przyspiesz, aby uniknąć ich - niszczenie ich i tak nic ci nie daje.
20). Przy następnym przełączniku torów znowu strzel, aby wybrać prawidłową drogę (prosto). Dalej wyjdź z pociągu i idź drabiną na dół, ale uważaj - nie możesz wejść w pole ognia broni strażniczej - prawie na samym dole zeskocz odskocz od ściany i przedrzyj się na bok, aby uniknąć ognia.
21). Wejdź do pomieszczenia kontrolnego i wybierz drogę, którą chcesz się udać dalej. Możesz albo rozwalić broń strażniczą za pomocą granatów, lub po prostu wyskoczyć z okna, by uniknąć wszystkich czerwonych laserów, kiedy zmierzasz w bezpieczne miejsce. Będziesz i tak potrzebował niedługo amunicji.
22). Na końcu tunelu czeka na ciebie raczej nieprzyjemna niespodzianka: broń w bunkrze z prawej strony, przytwierdzony karabin maszynowy za kilkoma workami z piaskiem na prawo i grupa żołnierzy przedzierających się na prawo w wielkim pomieszczeniu. Najpierw rozwal "maszynówkę", następnie popchnij skrzynie dla osłony, gdy będziesz szedł przy bunkrze. Wespnij się na bunkier i wrzuć granat, aby go uciszyć. Teraz jesteś już sam na sam z ogniem żołnierzy w głównym pomieszczeniu.
23). Kiedy już rozwalisz drzwi, uważaj na laserowe działka strażnicze. Jest ich kilka na górze, są one połączone z kilkoma setkami ładunków wybuchowych leżących w pomieszczeniu. Jeden błędny ruch i po tobie. Aby dostać się za lasery, najpierw popchnij większe pudło pod ostatni dźwigar. Teraz przeczołgaj się pod dwoma pierwszymi laserami i zeskocz ze schodów na pudło. Możesz przeskoczyć ostatni czerwony laser z pudła.
24). Załatw kilku strażników i idź nacisnąć przycisk startowy w pomieszczeniu kontrolnym oglądając moment odpalenia.
25). Opuść budynek (ostrożnie - ciągle tu są czerwone lasery), a następnie wyjdź przez rozwalone drzwi.
26). Te duże drzwi na lewo teraz się otworzą (uważaj na snajpera z prawej na skale), przejdź przez drzwi.
Apprehension - zatrzymanie
1). Nie ma możliwości zatrzymania pociągu; wysiądź lub jedź cały czas. Na dole, pod wodą znajdziesz kilka beczek lub kanistrów. Jeśli popłyniesz tam i "użyjesz" na nich zamka, wypłyną na powierzchnię i utworzą most, po którym będziesz mógł przejść na drugą stronę.
2). Przejdź chodnikiem i wskocz do wody. Popływaj tu aż znajdziesz opadającą ścianę, która prowadzi do wyjścia z wody. Mimo że rawdopodobnie odniesiesz obrażenia, a nie masz wystarczająco tlenu, jest to tylko tymczasowe - zdrowie ci wróci szybko.
3). W pomieszczeniu z klatką zwisającą z sufitu przejdź się chodnikiem, aby dostać się na górę. Zejdź na wspornik klatki i wejdź do niej. Za kilka sekund wpadnie ona do wody - możesz zostać i strzelać z niej lub wynieść się stąd blisko ściany, aby powstrzymać atak od tyłu. Zabij dużą rybę z kuszy lub pistoletu 9mm (on również strzela pod wodą).
4). Popłyń na dół i otwórz kratę naciskając "use" na czerwonym kole. Zaczyna się zamykać, kiedy tylko puścisz "use", zatem musisz otworzyć je wystarczająco szeroko, aby zdążyć wejść.
5). Idź po schodach i przejdź chodnikami. Rozwalą się, a zatem stój blisko środka, gdzie znajduje się główny wspornik (pozostanie, gdy reszta się zawali). Jeśli spadniesz, będziesz musiał tu wrócić.
6). Kiedy dojdziesz do ściany ze stalową klatką, możesz spróbować przeskoczyć za zwisający kabel elektryczny, ale prawdopodobnie uderzy cię w kilku miejscach. Zamiast tego więc wskocz do wody i przepłyń przez otwór do tego miejsca.
7). Wespnij się po schodach i wybierz jeden z dwóch sposobów, aby dostać się na chodnik po drugiej stronie pomieszczenia: Popchnij skrzynie na dół, aby zbudować klatkę schodową do zniszczonej drabiny (rozwal pudła blokujące ją). Użyj przycisku na panelu kontrolnym, aby pistolet zaczął się poruszać przez nie na drugą stronę.
8). Kiedy już zabijesz wszystkich w następnym pomieszczeniu, naukowiec otworzy drzwi. Tak jak mówi, w zimnym pokoju nie ma nic interesującego, zatem po prostu biegnij tak szybko jak to możliwe do drabiny, która prowadzi w dół. (Skręć w prawo, następnie w lewo i znowu w prawo.)
9). To będzie twoje pierwsze spotkanie ze snajperami, którzy są prawdziwymi twardzielami. Materiały wybuchowe tu skutkują, jeśli możesz się zorientować, gdzie są lub zmusić ich, by zrobili na ciebie polowanie. Efektywne jest też posłużenie się kuszą, o ile uda ci się wyśledzić ich miejsca ukrycia (dwóch znajdziesz na najniższym poziomie, a jednego na chodniku). Możesz też wykorzystać atak frontalny z beczkami i shotgunem, ale musisz tu być szybki, dobrze celować i cechować się wytrzymałością. Zapisz grę zanim wypróbujesz któregokolwiek z tych sposobów.
10). Po zabiciu wszystkich trzech drani (nie wydaje mi się, żeby udało ci się dotrzeć za daleko próbując jedynie się przedzierać, ale jeśli taki jest twój styl...), wejdź na rampę, aby dostać się do powierzchniowej kontroli dostępu. Wciśnij "użyj" na kółku, aby otworzyć duże drzwi poniżej. Zanim wejdziesz - zapisz grę (zaraz zobaczysz dlaczego).
11). Bardzo trudno jest tu uniknąć w momencie wchodzenia do tego ciemnego pokoju oberwania. Jeśli chcesz, spróbuj, ale proponuję wypełnić go ładunkami i wysadzić je zanim wkroczysz do środka.
12). Budzisz się w pakowarce śmieci, która powoli się zamyka. Nie spiesz się i wespnij się po pudłach i skrzyniach, aby uniknąć stania się kanapką. Kiedy już wyjdziesz stąd, możesz iść wzdłuż zamkniętych ścian pakowarki, aby dostać łom, a następnie opuścić pomieszczenie przez kratę w podłodze na lewo od pakowarki (rozwal ją łomem).
Residue Processing - pozostałości procesu
1). Koło regulacji pływu podniesie się lub obniży na platformie podobnej do widny wewnątrz cylindrycznej wieży. Użyj jej, aby wyjść stąd.
2). Zeskocz na skraj kadzi i wyjdź idąc przez rurę na drugą stronę. Ciągle idź po rurze, aby dojść do kolejnej kadzi.
3). Możliwe jest chodzenie po krawędzi kadzi, ale niebezpieczne (ślisko tu). Zamiast tego, wskocz na tę rzecz do przepychania wzdłuż lewej ściany, aby wyjść po przeciwnej stronie. Jeśli spadniesz, masz tam drabinę, aby wrócić do kwadratu pierwszego.
4). Ciągle idź i klęknij pod kruszącymi kołami i zębatkami. Kiedy dostaniesz się do pasa transmisyjnego, przejdź na prawo do trzech przycisków. Ustaw wszystkie na górę (naprzód), co powinno uruchomić wszystkie taśmociągi.
5). Idź z powrotem do pomieszczenia kontrolnego i naciśnij zielony przycisk, co zatrzyma wszystkie te elementy, ale tylko na tak długo, abyś się mógł przez nie przedostać - nie siadaj, by sobie odpocząć - szybko biegnij.
6). Ciągle podążaj naprzód wzdłuż pasków transmisyjnych, wymierzając swoje ruchy, aby przedostać się poza przeszkadzające ci elementy (zauważ, że nie są cały czas takie same (pierwszy uderza daleko, drugi - daleko oraz blisko, trzeci - raz daleko i dwa razy blisko).
7). Opadnij na dół z paska na pasek, aby znaleźć dwa kolejne biegnące obok siebie. Ten po prawej nie jest właściwy, ale ten z lewej ma dwie miny. Możesz strzelić w pierwszą, ale nie w drugą, ponieważ znajduje się za rogiem. Spróbuj tego, aby się do niej dostać bezpiecznie: wyjdź z paska na platformę na lewo (zanim wchodzi do ściany, gdzie znajdują się miny). Zrzuć pakiet na pasek i zacznij liczyć: tysiąc jeden, tysiąc dwa... i sześć, zdetonuj pakiet i powinieneś w ten sposób uporać się z obydwoma minami.
Questionable Ethics - wątpliwa etyka
1). Aby otworzyć elektryczne drzwi, strzel w elektrodę na ogrodzeniu.
2). Ta wielka rzecz za szkłem wyjdzie, jeśli sprowokujesz ją, dostań się bliżej szkła lub zniszcz osłonę przycisku kontrolnego. Musisz to zrobić, aby wyjść. Możesz uciec od tego gościa albo wyrzucić mu kilka granatów ze swojej spluwy (alt fire) prosto w twarz.
3). W dwóch celach więziennych zapełnionych krabogłowymi znajduje się hornet gun oraz kusza. Aby je dostać bez marnowania amunicji na wrogów, lub nie ryzykując napaści z kuszą, otwórz drzwi i wyciągnij kraby z cel. Następnie wbiegnij do pomieszczenia kontrolnego i użyj tu przycisku - usunie wszystko z pomieszczenia. Możesz potrzebować kilka takich "zapów", aby pozbyć się wszystkich.
4). Uważaj na miny w tym budynku, jest ich tu cała masa. Spróbuj również postarać się, aby żołnierze zaczęli walczyć z potworami - niech zlikwidują się maksymalnie jak to możliwe.
5). Teraz skieruj się na cztery lasery w każdym z czterech pokoi na końcu korytarza. Odszukaj pomieszczenie ze znakiem, który mówi "Do Not Obstruct Laser Shield" (nie blokować pola laserowego). Złam zakaz. Przesuń skrzynię na podłogę, aby zablokowała pole, które zmniejsza się, kiedy uaktywnisz mega-laser.
6). Wyjdź z pomieszczenia przez dziurę, którą laser wyrżnął w ścianie i zeskocz na rury, aby uniknąć upadkowych obrażeń po drodze w dół.
7). Masz tu wystarczającą ilość naukowców do małej próby skorygowania błędów, ale powinieneś sprawdzić drogę do głównego wyjścia i wyczyścić ją z wrogów, zanim zdecydujesz się na tę do otwartych drzwi. Uważaj na broń strażniczą na dachu po drodze.
Surface Tension - powierzchnia napięcia
1). Nie przejmuj się tymi helikopterami, żołnierzami i wyrzutniami rakiet. Po prostu biegnij i zatop się w wodzie na lewo od tamy. Jeśli nalegasz, możesz ich wszystkich rozwalić (łącznie z helikopterem), ale to kosztuje sporo amunicji.
2). Zabij lub uchyl się przed tą wielką rybą, a następnie wespnij się na wieżę i wejdź do środka, aby włączyć przełącznik - dzięki temu będziesz mógł bezpiecznie przepłynąć przez wrota pod tamą.
3). Popłyń na dół, na samo dno przy tamie i odszukaj czerwone koło. Przyciśnij "use", aby otworzyć wrota tamy. Przepłyń jedną z nich, ale uważaj, kiedy wypływasz na powierzchnię po drugiej stronie - zrób to szybko, ponieważ helikopter ciągle cię szuka.
4). Wdrap się po drabinie i przejdź po rurach, wyjdź i dalej po drabinie na ścianie budynku.
5). Nie zwracaj uwagi na potwora mackowego w następnym rejonie - nie musisz się z nim zadawać, chyba że chcesz z niego dostać parę użytecznych przedmiotów. Kolejny wyłom w skale poprowadzi cię tam, gdzie chcesz.
6). Przejdź po polu minowym po ogrodzeniu na lewo, pozostając na skałach tak często jak to tylko możliwe. Kiedy już znajdziesz się na czerwonym kole, przekręć je, aby otworzyć kanał burzowy i zejdź po drabinie na dół (nie zeskakuj - za wysoko).
7). Zejdź na dół po rurze aż zobaczysz niebieskie niebo, następnie wyciągnij kuszę i namierz (alt fire) żołnierzy na tym terenie. Są nad tobą i pod tobą. Użyj obydwu shotgunów na broni strażniczej.
8). Zejdź na dół po rozwalonym moście, idąc po kablach, lub opuść się do tej dużej części ostrożnie. Zobaczysz tu helikopter, który można jednak dość łatwo ominąć. Ale możesz też go zniszczyć za pomocą dwóch strzałów z laserowo naprowadzanej wyrzutni rakiet - zobaczysz wtedy ładną eksplozję.
9). Wewnątrz rury idź na lewo, a następnie w górę po drabinie (idź, a nie biegnij) i rzuć granat w plecy żołnierza. Wycofaj się do rury i wyjdź inną drogą. Wskocz do wody. Żołnierze popatrzą w kierunku, gdzie rzuciłeś pierwszy granat, więc zaskocz ich z innej strony.
10). Aby zniszczyć czołg, potrzebujesz kilku rakiet, zamiast tego spróbuj więc podbiec i poczęstować go dwoma pakietami (lub granatami). Otwórz bramę i uzupełnij zasoby.
11). Kolejny czołg trudno jest zlikwidować. Lepiej jest spróbować przemknąć się w bok i do tyłu, aby uniknąć jego strzałów.
12). Pozostań na lewo na kolejnym polu minowym, albo strzel w ziemię kilka stóp naprzeciw, aby pozbyć się zagrożeń ze strony min. Uważaj też na snajperów w oknach. Granat z wyrzutni (machine gun alt fire) to najprostszy sposób, aby ich zlikwidować. Na tej mapie masz dwóch takich kolesiów.
13). Strzel w eksplodujące beczki, aby wyłączyć zasilanie, zanim zaczniesz się wspinać po leżącej wieży elektrycznej na dach. Uważaj na snajpera za tobą, kiedy czołgasz się pod drutem kolczastym, aby się tam dostać.
14). Przejdź po dachu (pierwszy poziom), a znajdziesz dziurę. Wpadnij do niej na większą kratę, aby uniknąć obrażeń związanych z upadkiem.
15). Zostaw w spokoju spanikowanych naukowców i bądź bardzo ostrożny z powodu min - są wszędzie. Popchnij kratę na tę na schodach, aby przeskoczyć, albo wskocz na płot metalowy, aby tego uniknąć.
16). Wskocz i przedrzyj się obok min, aby dojść do głównego pomieszczenia (jest załadowane minami) i odszukaj windy platformowej przy ścianie (to nie ta na środku pokoju). Rozwal pudło na windzie przy ścianie, aby w momencie gdy uniesiesz windę nie uruchomiła min nad nią. Uważaj, aby nie rozwalić lub przesunąć skrzyni w jej pobliżu, tej, w którą strzela laser po drugiej stronie.
17). Wskocz i przedrzyj się do pomieszczenia kontrolnego, aby użyć przełącznika, który podniesie platformę. Zeskocz na nią, teraz przeskocz nad laserowymi minami i na windę platformową na środku podłogi. Użyj tu przycisku, aby obniżyć windę, która zabierze cię w bezpieczne miejsce - i pozostawiając naukowców przygwożdżonych tu i chowających się po kątach.
18). Kiedy obcy wpadną, nadejdzie atak powietrzny i ich zniszczy. Musisz mieć się wtedy na baczności i przebywać blisko powierzchni, kiedy bomby padają w pobliżu. Następnie pobiegnij za czołg, przesuwając się, by uniknąć jego strzałów.
19). Skręć w prawo za rogiem, ale uważaj na snajpera, kiedy wchodzisz po schodach. Odszukaj strażnika i weź go stąd, aby otworzył pomieszczenie składowe dla ciebie ("użyj" go i zaprowadź go do drzwi).
20). Wyskocz z okna i idź wzdłuż półki do drabiny, która zaprowadzi cię na dach drugiego budynku (przez aleję). Zabij wszystkich w zbombardowanym budynku i przeskocz przez dźwigary i gruz do wyjścia po drugiej stronie.
21). Wdrap się do dużej broni i użyj je, aby rozwalić i otworzyć te wielkie drzwi. Możesz też użyć go do rozprawienia się z każdym żołnierzem, który za tobą lezie. Wyjdź tymi otwartymi drzwiami.
22). Bądź ostrożny, gdy wychodzisz przez następne drzwi, jest tu cała masa wrogich urządzeń, przeważnie trzy na jeden raz, ale nie zaczną dawać o sobie znać dopóki kroczysz określonymi drogami. Rozwal pierwsze trzy.
23). Użyj wygodnie położonego guna, aby załatwić hordy świetlistych potworów opadających tunelem. Po prostu przedrzyj się za niego, użyj go i trzymaj wciśnięty fire rozpryskując śmierć wokół - ciągle będą nadchodzili, w kilku falach. Bez przerwy wal w nich, aż będą mieli dość i już się nie pojawią.
24). Użyj wydrążonego krateru (wejdź na niego), aby dostać się na dach, następnie patrz na walkę żołnierzy z obcymi. Tych, którzy przeżyli załatw sam. Opadnij na dół i rozwal, otwierając go, za pomocą łomu otwór wentylacyjny. Ostrożnie! Kanał jest pełen niebezpieczeństw. Możesz użyć materiałów wybuchowych, ale prawdopodobnie będziesz musiał nieraz uciekać. Trudno je ustrzelić, a one, jak na ich wielkość, uderzają dość boleśnie. Ich słabą stroną jest mała żywotność. Jeśli możesz im zwiać na około 20 sekund, eksplodują. Straciłem masę amunicji, zanim to zauważyłem.
25). W tunelu odszukaj osłony włazu, aby go rozwalić i otworzyć. Zaraz żołnierze pod tobą usłyszą cię i zaczną ostrzeliwać kanał - wycofaj się. Musisz dostać się bardzo blisko dziury w podłodze kanału i wypełnić pomieszczenie tymi małymi gnojkami, które cię atakowały wcześniej.
26). Po zabiciu żołnierzy, wyjdź drzwiami na prawo. Jeśli czekasz za długo, ktoś rzuci granat z zewnątrz i zapieczętuje drzwi gruzem. Jeśli tak się stanie, użyj przełącznika zwisającego z sufitu przy windzie lokomocyjnej i wskocz - podniesie się, a ty będziesz mógł wyskoczyć z dziury w ścianie.
27). Na zewnątrz użyj wielkiego guna, aby przedrzeć się przez masywne drzwi - to jest wyjście z tego terytorium.
28). Przeskocz przez zniszczony chodnik - daleko, ale możliwe do wykonania bez super długiego skoku. Ale nie skacz zbyt szybko. Może okaże się, że łatwiejsze będzie wskoczenie najpierw na płot metalowy, a dopiero potem przedostanie się przez tę przeszkodę.
29). Kraterem dostaniesz się na dach. Teraz otwórz rurę i przedrzyj się przez nią. Odszukaj strażnika na końcu i weź go ze sobą - będzie musiał otworzyć drzwi na dole i te następne (nie zabijaj go zatem).
30). Przy kolejnym potworze miotającym płomieniami uciekaj i nie oglądaj się - wnerwi się za chwilę. Wskocz na krater przez ścianę i do basenu. Następnie wdrap się szybko po rurze na platformę z zieloną mapą i radiem. Jedna z kontrolek uruchamia pionowe celowanie, inna - pionowe, a jeszcze inna wzywa atak z powietrza. Zbadaj mapę i dowiedz się, gdzie znajdują się wielkie drzwi, którymi wszedłeś (po lewo na dole).
31). Wejdź do skrzyżowania dwóch linii na mapie na terytorium zaraz za drzwiami, którymi tu wszedłeś. Obróć się i poczekaj na potwora z płomieniami. Kiedy go tylko zobaczysz, użyj przycisku, aby wezwać samoloty, a zostanie zmieciony.
32). Teraz poczekaj i wezwij atak z powietrza, aby zniszczyć trzy cele: a). prawa ściana terenu podobnego do fortecy; b). drzwi wewnątrz fortecy; c). dużą wieżę naprzeciwko. Teraz po prostu idź ku wieży i przez drzwi.
"Forget About Freeman!" - "zapomnijcie o freemanie!"
1). Przygotuj się na opadający sufit. Idź na prawo i poczekaj aż trzecia część spadnie z dachu (jest krótsza niż inne) i wskocz na górę. Poczekaj aż reszta dachu spadnie, robiąc ci przejście do wyjścia na lewo.
2). Idź do rzutni na prawo, użyj koła, aby otworzyć osłonę włazu. Uniknij czerwonego działka strażniczego.
3). Idź obydwoma tunelami zachodnimi, i przeskocz nad kratą do wyjścia. Uniknij lub zniszcz czołg, następnie jedź windą w dół.
4). Skręć w prawo przy rzutni, następnie użyj czołgu, aby wywalił dziurę przez drzwi. Bądź gotów na kilka potworów, które wnet tu przyjdą. Ta kombinacja ich strzałów jest dość dręcząca. Ale miny i twój własny hornet zrobią swoje.
5). Bądź ostrożny, kiedy idziesz przez duże drzwi - znajduje się tu broń laserowa na lewo kilka potworów strzelających z hornetów. Przesuń się wystarczająco daleko, aby ostrzelać rakietami lasery, następnie przesuń się z powrotem za osłonę (włącz naprowadzanie laserowe - alt fire, bo nie trafisz). Użyj broni hornetowej, aby zabić potwory - możesz je ustrzelić z bezpiecznej odległości zza ściany.
Lambda Core - serce lambdy
1). Użyj przełącznika w pomieszczeniu kontrolnym i zjedź windą na dół. Teraz uważaj na snajperów.
4). Zaraz kiedy zabijesz wszystkich tutaj, naukowcy otworzą ci drzwi. Idź na prawo i weź dużą spluwę, teraz z powrotem do windy, która prowadzi do pokoju kontrolnego.
5). Idź do każdego pokoju z pompami i użyj przełączników, aby uruchomić pompy. Teraz idź do reaktora pomocniczego i zeskocz do wody. Przeczołgaj się przez tunel wspomagający i użyj obydwu przycisków z każdej strony rdzenia. W drodze powrotnej uważaj na iskry.
6). Wespnij się szybem windy i zeskocz z drabiny, aby dostać się na wyższy poziom. Masz tutaj zawory parowe, które możesz otworzyć, aby zabić potwory na tym terenie. Fajnie się to ogląda. Teleport, który tu znajdziesz po prostu pokaże ci jak to działa - zielone to wejścia, pomarańczowe - wyjścia.
7). Odszukaj drzwi ze znakiem, który mówi "Core Level B" (poziom rdzenia B), wejdź i zacznij festiwal teleportacyjny. To chyba jedyna załamująca zagadka w całej grze, ale nie jest tak źle, gdy tylko się zorientujesz, jak ją przejść. Musisz wskoczyć do każdego teleportera na wieży, abyś pojawić się później w pomarańczowym wyjściowym teleporcie na następnym poziomie. Wylądujesz na obracającej się platformie i nie spadniesz na dół. Sugeruję zapisanie stanu gry po każdym udanym teleporcie.
8). Kiedy już dostaniesz się na górę platformy (nowy teren), nie zeskakuj z powrotem na teleport. Obejrzyj się i odszukaj drzwi, otwórz je i wejdź. Wdrap się po drabinie i poczekaj aż naukowiec otworzy drzwi.
9). W środku zbierz broń (zdrowie i energia HEV znajduje się w następnym pomieszczeniu, zatem nie martw się). Upewnij się, że zabrałeś z sobą ładunek do skoku (na prawo przy drzwiach), albo następna część będzie naprawdę trudna. Zapisz grę zanim pójdziesz dalej.
10). Załatw latające potwory, abyście, zarówno ty, jak i naukowiec, przeżyli, aż powie ci, że można wskakiwać do teleporteru. Kiedy tak powie, zrób to.
Xen
1). Jeśli nie wziąłeś Hazard Course, teraz przyjdzie chwila, w której tego pożałujesz. Użyj super dalekiego skoku, aby przenosić się z platformy na platformę, przechodząc do dużego terenu w środku. Często zapisuj.
2). Tu na tej centralnej planecie znajduje się mały basen z wodą, która przywróci ci zdrowie, kiedy do niej wejdziesz (wszędzie są Xen-owie, zatem uważaj). Pobliski basen to wejście do środka planety, na której jesteś.
3). Idź do każdego z trzech grzybów i użyj ich. Otworzą się. Rozwal całą tę sieć za pomocą łomu i wypuść żółte motyle, które zaczną latać do każdego grzyba i uaktywnią teleporter w środku. Wejdź do niego.
Gonarch's Lair - legowisko gonarch'y
1). Strzel kilka razy w pająka w brzuch (?), który zwisa pod nim. Rób to cały czas, aż drań ucieknie, idź za nim i ładuj dalej.
2). Tutaj znajdziesz usieciowiony teren w środku drugiego rejonu, gdzie możesz wskoczyć. Znajdziesz tam ożywczy basen (i kilku krabogłowych). Użyj krateru, aby wrócić po więcej radosnego strzelania.
3). Ciągle strzelaj idąc za pająkiem aż nie spadnie na sieć poniżej, na trzeci teren. Wypróżnij całą amunicję na niego - szybko spadnie z tobą. Zabij pająka, a następnie ukryj się za drzewami, aby krabogłowi i ich dzieci poległy.
Interloper - intruz
1). Szukaj ożywiających basenów w jaskiniach, jeśli pająk cię trochę podgryzł - aby ukończyć ten poziom, będziesz potrzebował naprawdę dobrego zdrowia. Uważaj na wyłomy, które się otwierają i zamykają - jeśli wpadniesz, zginiesz.
2). Odszukaj mały żółty teren w jaskini na lewo i idź tam. Użyj łomu, aby rozwalić sieci wokół podstawy białej kolumny. Wespnij się na wieżę i dalej na szczyt.
3). Tak jak na początku Xen, zeskakuj ze skały na skałę, aby w ten sposób dojść w pobliże teleportera. Uważaj na obcych. W końcu wskocz na tyły tego czegoś podobnego do ptaków i pędź do teleportera.
4). Idź (nie biegnij) za macki lub wdrap się na skały (uważaj na kolejnego drania miotającego płomienie), aby dostać się do następnego teleportera.
5). Kiedy już jesteś w środku, weź windę i w górę do paska transmisyjnego. Nie strzelaj tu do niewolników - nic ci nie zrobią dopóki nie zaatakujesz.
6). Jeden z pasów wchodzi do dziury, która nie posiada niebieskiego pola siłowego. Wejdź tam. Cały czas idź i skręć w prawo aż twoja droga zostanie zablokowana przez duże beczki po piwie. Ukrywają one ohydnego potwora, który nie lubi cię, a więc postaraj się nie rozwalać ich.
7). Jeśli się wycofasz i wykonasz super skok, będziesz mógł pokonać beczki (mała grawitacja - spróbuj). Jeśli nie uda ci się, zrzuć pakiet przy beczkach, ale nie detonuj go. Przełącz się na shotgun i rozwal, otwierając, beczkę, teraz z powrotem na pakiet i zdetonuj go, załatwiając "monstera", który z niej wyjdzie.
8). Poszukaj czerwonego wejścia do kanałów z dziwnymi kulami światła wewnątrz. Wejdź tam (poważnie). I idź ciągle aż wejdziesz do potężnego, wysokiego pomieszczenia. Wyciągnij kuszę i załatw wszystko w zasięgu wzroku (alt fire). Idź i morduj obcych. Będziesz musiał przejechać się kilkoma dziwnymi platformami i zniszczyć te latające rzeczy, ale to nie jest takie złe. Na szczycie znajdziesz (oczywiście) teleporter. Wskakuj.
Nihilanth
1). Strzelaj do trójkątów, aż wybuchną i uniknij zielonych teleporterowych kul kucając za skałą - przeniesienie się do kolejnego pomieszczenia naprawdę nieprzyjemnie się może skończyć.
2). Strzelaj w wielkie dziecko aż jego głowa się otworzy na szczycie kraterów na podłodze.
3). Podskocz wyżej i wyżej aż będziesz w stanie oddać dobry strzał w jego mózg (możesz też zrzucić jeden albo dwa pakiety).
4). Zapisz grę, ponieważ są dwa zakończenia, trochę się różniące, w zależności od tego, co zdecydujesz (zobaczysz o co chodzi), i prawdopodobnie będziesz chciał ujrzeć obydwa bez konieczności ponownej walki z wielkim dzieciakiem.
To wszystko...Good Night.
|
|